Permalänk
Avstängd

Wlan aktiveras men startar aldrig

Nu är det så att mitt internet stängs av var 5e sekund typ (använder kabel) så jag fick nog av det (om någon kanske kan veta felet hjäälp).
Jag drog fram min D-LINK DWL-G122 C1 för att köra det trådlöst istället. Jag kör w7 och den ska ha inbygda drivrutiner till detta kort av vad jag har hört.
När jag kopplar in det så poppar den upp under nätverken men avaktiverad. När jag aktiverar det så står det "aktiverar" sedan "aktiverat" men det är inte aktiverat utan bara grått... Usb stickand lampor lyser heller inte.
Är det någon som kanske vet problemet? Har sökt här massor och på google men nada :/

Permalänk
Medlem

Tänk dig att du ska in på en nattklubb. Ordningsvakten dänger till, var 5e person som ska in, i huvet. För att lösa problemet så hyr du en till ordningvakt och denna dänger till varannan människa i huvudet utöver den vanliga ordningsvakten. Den logiken har du applicerat på ditt nätverksproblem.

Vi behöver mer information för att hjälpa dig. Hur var det kopplat till och börja med? Stationär in till bredbandsuttag? Modem? ADSL? Stadsnät? Switch? Andra datorer i nätet samma problem?

Permalänk
Avstängd

Just nu är det koppad med sladd till en router direkt till hålet i väggen. Det är Bredbandsbolaget stadsnät. Det är en dator som har trådlöst nätverk i samma nät men det ska väl egentligen inte spela råll då jag inte ens kan starta usbt....

Jag har testat dra ur sladden, sätta in USBt och starta om datorn men när den har startat om så är det fortfarande samma sak.