PVP / BG Cataclysm tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av grontoankan:

Det finns spel med mkt bättre pvp än WoW till exempel Darkkfall Online där du ex faktiskt måste aima med spells/pilar/melee ist för att spamma dina abilities.

Vad är det för nån större skillnad i slutändan? Det finns fortfarande LoS i WoW du måste vara vänd mot ditt mål vid direkta attacker (AoE är förstås undantagen, men springer målet iväg så räknas ju det också att man måste aktivt targetta). Visst finns det mindre spastiska och ryckiga rörelser, det är ersatt med lite random matte. Men det är ju inte direkt som om två som kör duel står helt stilla och slår/castar på varandra.

Permalänk
Skrivet av murklor:

Vad är det för nån större skillnad i slutändan? Det finns fortfarande LoS i WoW du måste vara vänd mot ditt mål vid direkta attacker (AoE är förstås undantagen, men springer målet iväg så räknas ju det också att man måste aktivt targetta). Visst finns det mindre spastiska och ryckiga rörelser, det är ersatt med lite random matte. Men det är ju inte direkt som om två som kör duel står helt stilla och slår/castar på varandra.

Det är väldigt radikal skillnad. Dodge, parry osv är inte % baserat utan träffar du med en pil så träffar du... En mage dodgade 3 slag irad som annars skulle varit KB för att sedan döda mig, skills?

Permalänk
Avstängd

Wotlk pvp var inte alltid bra men det var hyffsat kul och gick att spela,men när säsong 8 kom och blizzard inte gjorde något åt hur dåligt spelet var blev pvp bara tråkigt, folk började spela enbart lama setuper i arena och använda hacks och i slutändan fuska till sig titlar.

Bg har varit kul under wotlk trots att balansen varit dålig, först var meele bra sen runt s7-s8 var det healers och casters som dominerade.

Ska nog köra pvp i cataclysm men blizzard bryr sig inte om pvp så tror aldrig det kommer bli riktigt bra trots allt

Permalänk
Medlem
Skrivet av grontoankan:

Det är väldigt radikal skillnad. Dodge, parry osv är inte % baserat utan träffar du med en pil så träffar du... En mage dodgade 3 slag irad som annars skulle varit KB för att sedan döda mig, skills?

Men hur bra är hitboxen? Att lira seriöst med det där är otänktbart enligt mig. Det såg ut att bugga något otroligt; det är något WoW har: det bara flyter.

Problemet med slumpade grejer som avgör fighter känner Blizzard till och de vill fixa detta och jag tror det har gjort det till Cataclysm, kommer inte ihåg exakt för jag spelar inte ens.

Skrivet av gabriel15:

Ska nog köra pvp i cataclysm men blizzard bryr sig inte om pvp så tror aldrig det kommer bli riktigt bra trots allt

Sluta larva dig; klart att de bryr sig om PvP :).

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mangemongen:

Sluta larva dig; klart att de bryr sig om PvP :).

Absolut inte, vad de bryr sig om är pengar

Permalänk
Medlem

Ni som tycker att ALLA ska få tillgång till samma PVPgear...
Ska dom då ge ut full BiS PVE gear till alla då också?
För att kunna få BiS gear i PVE måste man plocka dom "svåra" bossarna, samma sak borde såklart gälla i PvP.
För att få dom bästa sakerna ska du självklart ha gjort dig förtjänt av dom.

Visa signatur

* 🖥️ i9 9900K - ASUS PRIME Z370-A II - 16GB - RTX 2070 - 32" Samsung G7
* ⌨️ Ducky One 2 Mini 60% | 🖱️ Corsair Scimitar | 🎧 HyperX Cloud II
* 📱 iPhone 12 Mini | ⌚ Apple Watch SE 44mm

Permalänk
Medlem

Tycker absolut inte alla ska få tillgång till det bästa. Min åsikt rör sig angående rated BG vs rated arena :).

Tycker personligen det va ganska surt när dom ändra så man kunde köpa HWL/GM gear för honor endast, men det var på slutet så det gjorde kanske inte så mycket iaf. Men det frånta inte att man kunde farma ihop till HWL/GM vapen på en till två dagar med lite nötande något som tog mig 10-15h om dagen i x antal månader.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Wiffler:

Ni som tycker att ALLA ska få tillgång till samma PVPgear...
Ska dom då ge ut full BiS PVE gear till alla då också?
För att kunna få BiS gear i PVE måste man plocka dom "svåra" bossarna, samma sak borde såklart gälla i PvP.
För att få dom bästa sakerna ska du självklart ha gjort dig förtjänt av dom.

PVP blir mer jämt om alla har samma gear, men givetvis ska man få farma det.

Men som jag förstår det är det rating req på t2 vapnen så inte noobs kan få dem gratis sedan har jag hört att all pve gear ev kommer bannas från arenan så man inte får gratis gladiator bara för man raidar 3ggr i veckan.

Permalänk
Medlem

PVP systemet från WOW vanilla vart bäst! att ha riktiga ranks och många så blir det mer av en utmaning.

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk

Jag tycker att de borde ha en form av blue gear , pvp gear som farmas via vanliga BGS och lite annat skoj blått för "the avarge" pvper.

Men för de ska Hardcore pvparna ska de vara arena gear och rated bgs , dvs bättre gear än de vanliga just pga av den tid och skill man lägger ner. Är precis samma sak med PVE , kan man inte döda den där svåra bossen får man inge loot , kan man inte komma upp i 1800/2000 får man inge pvp gear. Precis samma sak då jag tycker walfare epics är de sämsta blizz gjort.

Vanilla ftw sure , men nån form av blandning är bra.

//Erik

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"

Permalänk
Medlem
Skrivet av ericsundell2:

Jag tycker att de borde ha en form av blue gear , pvp gear som farmas via vanliga BGS och lite annat skoj blått för "the avarge" pvper.

Men för de ska Hardcore pvparna ska de vara arena gear och rated bgs , dvs bättre gear än de vanliga just pga av den tid och skill man lägger ner. Är precis samma sak med PVE , kan man inte döda den där svåra bossen får man inge loot , kan man inte komma upp i 1800/2000 får man inge pvp gear. Precis samma sak då jag tycker walfare epics är de sämsta blizz gjort.

Vanilla ftw sure , men nån form av blandning är bra.

//Erik

Gratis gear har väl aldrig någonsin någon pratat om?
Och precis som du skriver, de som lirar arena / rated BG kommer få bättre gear.
Ett craftbart start-set, ett sett att farma ihop i vanliga bg's och ett för arena / rated bg.
Spelar du inget av dem kommer du aldrig få den gearen.

De största problemet har ju varit att det inte går att få ett fullt set överhuvudtaget utan att spela arena / raida. (Iaf efter första säsongen varje expansion då heroic / craftade vapnen hamnar hopplöst efter).

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av gabriel15:

PVP blir mer jämt om alla har samma gear, men givetvis ska man få farma det.

Men som jag förstår det är det rating req på t2 vapnen så inte noobs kan få dem gratis sedan har jag hört att all pve gear ev kommer bannas från arenan så man inte får gratis gladiator bara för man raidar 3ggr i veckan.

Varför banna pve-gear? Lyckas man köra pvp bra man-mot-man med sådan gear som inte har nån resilience förtjänar man väl snarare både beröm och belöning, då har man ju verkligen vunnit på skill...eller?

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Medlem
Skrivet av valiant:

Varför banna pve-gear? Lyckas man köra pvp bra man-mot-man med sådan gear som inte har nån resilience förtjänar man väl snarare både beröm och belöning, då har man ju verkligen vunnit på skill...eller?

Tyvärr är det inte så, PvE BiS gear ger så sjukt mycket övertag, gjort hittills i alla fall, återstå att se hur det blir i Cata dock

Visa signatur

* 🖥️ i9 9900K - ASUS PRIME Z370-A II - 16GB - RTX 2070 - 32" Samsung G7
* ⌨️ Ducky One 2 Mini 60% | 🖱️ Corsair Scimitar | 🎧 HyperX Cloud II
* 📱 iPhone 12 Mini | ⌚ Apple Watch SE 44mm

Permalänk
Avstängd
Skrivet av valiant:

Varför banna pve-gear? Lyckas man köra pvp bra man-mot-man med sådan gear som inte har nån resilience förtjänar man väl snarare både beröm och belöning, då har man ju verkligen vunnit på skill...eller?

För att pve gear är mycket bättre än pvp gear, du gör enormt mycket mera skada vilket resulterar till att det andra teamet måste gå defensivt eller dö och då tar du mindre skada.
Spelare med pve gear kan köra med gladiator settet fast delar som vapen,trinkets,ringar etc och ändå behålla hög stamina/resi.
Så är man en pvp spelare blir det tråkigt att behöva raida bara för att få just dendär trinketen så man kan tävla på samma villkor som de andra.
.

Permalänk
Medlem

Aha, okej. Trist att det är så. Vore bäst om de då kunde avvägt så gearen ändå matchar varandra även på den högsta nivån. För just att valet finns att en pvp-spelare kan variera med lite pve ibland och vice versa är en sak jag just gillar med WoW.

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk

japp , att behöva göra pve för pvp är fel i mina ögon.

DLFO och DBW är trinkets som folk farmat som är sjukt bra och ger övertag samt LICH king trinkets för spellcasters etc. Själv kör jag med hit + spell dmg och en heroic lookingglass wilket också är bra men inte i närheten av de 25 man HC som just ger galna crits och ett stort övertag i arenas.

Därför borde de finnas någon form av arena trinkets som ger samma vid en vissa rating gräns. Så man slipper döda den där jätte ormen i heroic eller nått sånt.

Sen hoppas jag man gör blå gear mer som de va i vanilla , att den är bra o svår att få tag bra. Så epic blir just vad ordet är -----> EPIC!

//Erik

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"