Konstig moderkort eller chassi?

Permalänk

Konstig moderkort eller chassi?

Tjena Sweclockare!

Nu är det dags att inhandla nya grafikkort, tanken är ju antingen 2 x 470 i sli eller 2 x 580 sli.

Nu är den stora frågan, efter att ha kollat i chassit (HAF 922) och moderkortet (Asus P6X58D PREMIUM - Inet.se) så ser det ut som att jag måste sätta korten tätt intill varandra för att det ska få plats?

En bild på datorn:

Jag vill alltså sätta grafikkort 1 i Pci Express 1 och Kort 2 i Pci Express 3. Vad har jag för valmöjligheter förutom att sätta de ihop? (Blir för varmt tätt intill varann)

Permalänk

Du har samma moderkort som mig och då är PCIe2/PCIe3 i antingen 16x/1x eller 8x/8x, så du får max 8x på PCIe3.. Iofs så förlorar du inte så många fps på det, kolla här.
Jag kör 2 st 5870 på PCIe 1 och 2 och för mig är inte värmen något problem, har iofs inte klockat gpu..

Visa signatur

ASUS ZENiTH EXTREME ALPHA | TR 2970WX | 64GB RAM | RTX 2080ti

Permalänk
Skrivet av preciousillusion:

Du har samma moderkort som mig och då är PCIe2/PCIe3 i antingen 16x/1x eller 8x/8x, så du får max 8x på PCIe3.. Iofs så förlorar du inte så många fps på det, kolla här.
Jag kör 2 st 5870 på PCIe 1 och 2 och för mig är inte värmen något problem, har iofs inte klockat gpu..

Tackar för svaret ! Det klargjorde en hel del utav mina frågor

Anledningen till att jag vill sätta de i 1 och 3 är att de kort jag har kollat på inte har orginal kylaren utan lite större och där står det att man inte kan sätta två tätt intill vilket är lite konstigt ifall man bestämmer sig för att köra 3 way sli.

Permalänk
Skrivet av OnlyCasanova:

Tackar för svaret ! Det klargjorde en hel del utav mina frågor

Anledningen till att jag vill sätta de i 1 och 3 är att de kort jag har kollat på inte har orginal kylaren utan lite större och där står det att man inte kan sätta två tätt intill vilket är lite konstigt ifall man bestämmer sig för att köra 3 way sli.

Om du kör 580 Sli så märks det nog inte att du förlorar 2-3 fps...

Visa signatur

ASUS ZENiTH EXTREME ALPHA | TR 2970WX | 64GB RAM | RTX 2080ti