Rösta om årets datorbutik 2010!

Permalänk
Medlem

Inet med en tight andraplats till dustin home.

Permalänk

Inet alla dagar, då har jag testat dustin, komplett, webhallen, misco, jme data.

Älskar inet, men dem har inte alls lika bra support och garanti som komplett känner jag via mina erfarenheter.
Men i helhet gillar jag inet mest, då de har gratis frakt till oss sweclockers, konkurrenskraftiga priser och riktigt trevlig sida enligt mig.

Permalänk
Medlem

INET FTW !!!!

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Medlem

Inet utan tvekan.
Handlade mycket på komplett förut, men nu mera anser jag att det är för dyra.
Nog för att de har bra service, men det har inet också. I många fall bättre ooch till ett lägre pris.

/Homer_S

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk

INET

INET FTW! <3

Permalänk

Lustigt att Inwarehouse OCH komplett är med?

Permalänk
Medlem

Jag hoppas Inet läser denna tråd så de kan ta till sig av all kritik bra som sämre, till exempel utbudet. De har ett bra utbud men det kan bli bättre! Jag kollar alltid Inet först när jag ska beställa datorrelaterade saker även före Prisjakt!

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk
Medlem

INET!!!!!!!!!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

inet fick min röst för att jag handlat mest där och alltid fått jätte bra och trevlig service om det vatt nått fel, men jag e inte främmande för andra företag för det. Har handlat på både B-ray, komplett och webhallen samt den lokala JME data då dom i vissa fall haft jävligt bra priser + att man kan få det i handen direkt. mitt senaste bygge (liten men kraftfull) har delar från lite var som..

Priserna e inte alltid det viktigaste, det viktigaste är servicen och hur dom behandlar dig och just ditt problem.

Visa signatur

Jag har en SpElDaTa

Permalänk
Medlem

Har handlat en del på Inet och gillar deras utmärkta service och snabba leveranser.
Men jag gillar även Webhallen där jag beställde så gott som hela min nuvarande setup, förutom moderkortet då det beställdes från Inet.

Gillar både Inet och Webhallen..
Eftersom 95% av alla röstat på Inet behöver dem inte min röst, så jag lägger min på Webhallen.

Visa signatur

- Silverstone Raven RV02B-W| Win10 x64 | Intel Core i5 4670k 3,4ghz | Asus Maximus VI Formula z87 | Corsair Vengence 16gb Red | ASUS GeForce 770 GTX | 128gb SSD/2TB HDD | Corsair HX1000W Modular | Corsair h100 cooler | 100/100 Comhem Fiber -

Permalänk
Medlem

om nu vi skall vara butik/onlinebutik varför finns inte då Liontech Sluta favoriserai Inet och sen säga sveriges bästa butik!.Borde det inte vara så att alla får rösta på vilken butik som helst.
Och se vilka som får mest röster och inte rösta på valda butiker som swecklockers lägger fram då är de ju inte rent spel.Borde det inte vara så att man tittar på vilket företag som sköts bäst också s dvs så här.
1. se vilken butik som har bra ekonomi
2.bra service
3.support
4. frakt och snabbhet till kunden
5 om man kan ta avbetalning eller postförskott eller kredit dvs mastercard och/visa
6.hur lång betällningen tar från kassa till att få den datadel hemskickat till sig.

Sen är det så hur många beställer egentligen från butik?? per månad eller en gång om året. Dvs betäller man en gång om året är det inte så konstigt att man är rädd om den kunden.För man vill ju att den skall återkomma.Men beställ flera gånger så kanske butiken inte är så bra trots allt.

Visa signatur

McFreedy är en som finner saker andra inte finner!! Och går där ingen annan har gått!!

Permalänk
Medlem

Har handlat från Inet, Misco och komplett det här året. Mest nöjd är jag med Inet med motiveringen att även fast jag var sent ute att ändra min order (klockan var nästan halv 7 på kvällen och det står på hemsidan att de stänger supporten 6) så ändrade dom den och paketet var hos mig klockan 12 nästnästa dag. Super!

Visa signatur

Ursprungligen inskrivet av Galna_Dvärgen ... i begynnelsen skapade inet fri frakt för sweclockersmedlemmar och såg att det var gott.

Permalänk
Medlem

Dustin über alles!

Permalänk
Skrivet av McFreedy:

om nu vi skall vara butik/onlinebutik varför finns inte då Liontech Sluta favoriserai Inet och sen säga sveriges bästa butik!.Borde det inte vara så att alla får rösta på vilken butik som helst.
Och se vilka som får mest röster och inte rösta på valda butiker som swecklockers lägger fram då är de ju inte rent spel.Borde det inte vara så att man tittar på vilket företag som sköts bäst också s dvs så här.
1. se vilken butik som har bra ekonomi
2.bra service
3.support
4. frakt och snabbhet till kunden
5 om man kan ta avbetalning eller postförskott eller kredit dvs mastercard och/visa
6.hur lång betällningen tar från kassa till att få den datadel hemskickat till sig.

Sen är det så hur många beställer egentligen från butik?? per månad eller en gång om året. Dvs betäller man en gång om året är det inte så konstigt att man är rädd om den kunden.För man vill ju att den skall återkomma.Men beställ flera gånger så kanske butiken inte är så bra trots allt.

Förlåt men jag förstår inte ett skit av det du skriver?

"hur många beställer egentligen från butik?" jag vet inte vart du köper dina grejer men jag handlar i alla fall i butik, antingen på nätet eller i fysiska butiker..

Permalänk
Medlem

Min röst gick till Inet då dom har bra server köper man ram minne så har du 7 dagar prov kan var mer sen kan man lämmna tillbacka om man inte vill ha dom inget jag hört talas om från andra butiker
dock borde dom förska skaffa störe sortiment men anars så är det komplett

1 inet
2 Komplett

Visa signatur

Det är jag som är Stav felet här på forumet (Dyslexi)

Permalänk
Medlem

Inet & Dustinhome tycker jag, dock har dustinhome inte varit så vänliga med priserna så rösten föll på Inet.

Permalänk
Medlem

Inet får min röst

Bra priser, riktigt bra leveranstider, ganska bra utbud(ett litet minus här, saknar några märken), gratis frakt, godis!

Det kan nästan inte bli bättre

Visa signatur

Fractal Design R5 | Asus Z97-PRO(Wi-Fi ac) | i5 4690k @4.5Ghz Vcore 1.19 | Noctua NH-U14S | 8GB Corsair Vengeance LP 1600Mhz | MSI 1070 | Samsung 850-Series EVO 500GB | Seagate Barracuda 2TB 7200rpm 64MB |

Permalänk
Medlem

online så blir det Dustin och bra att det finns fysiska butiker också , som webbhallen nettonet och inet som jag handlar hos om varan finnes i någon av dessa butiker i Göteborg.

Visa signatur

Maximus V|i5 3570k|seasonic Mll 520w||8Gb crusial|ASUS GT 430 silent |Sandisk SSD 240 GB |

Permalänk
Medlem

Inet alla dagar i veckan

Permalänk

Jag håller fortf. i Komplett, för mig handlar det inte om det tar en dag extra att få sakerna (vilket det aldrig har gjort än så länge med dom när dom har varorna på lager), utan snarare hur dom hanterar problem som uppstår. Där tycker jag att dom verkligen lyfter sig över andra.

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Medlem

Inet får min röst för att de har bra priser, bra support och trevlig hemsida, att de skickar en pingvinstång i lådan skadar inte!

Visa signatur

"Anger dwells only in the bosom of fools."
- A. Einstein

Permalänk
Medlem

Komplett!

Visa signatur

ASUS ROG Z490-F | Intel i5 10600K | ASUS Strix RTX 3090 | Corsair Vengeance LPX 4x8 Gb | Corsair RM1000x

Permalänk
Medlem

Det vore ju förresten intressant att utse årets datorbutik i olika kategorier istället bara för en helhetsröst.
Det kunde vara kategorier som kundservice, hur pålitlig leveransen är och om de håller angivna tider, priser, garanti och beteende vid reklamation av vara osv.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Inet är bra...sålänge det inte är några problem med varan. Då är de inte tillmötesgående. Därför får Dustin min röst!

Visa signatur

Intel Core i7 4790 | Asus B85M-G | HyperX Fury 1600Mhz 8GB | GeForce GTX 960 2GB | SAMSUNG EVO 250GB SSD

Permalänk
Medlem

Inet alla dagar i veckan!

Visa signatur

<(.__.<)

Permalänk
Medlem

Inet Acer Skärm

Skrivet av zhrooms:

Glömde en sak, en vän köpte en skärm (Acer G245 24" 120hz) av dom för låt säga för en månad sen, han beställde med artikelnummer (xxx04), men han fick skärm (xxx09), jag mailade då Inet och frågade vad som försigår, då kom det fram att dom har skrivit fel artikelnummret på hemsidan, jag bad dom självklart att ändra till rätt.. 2 veckor senare, inte fan är det ändrat.. då tar jag kontakt med Inet på facebook, frågar om dom kan ändra.. ytterligare 2 veckor går.. inte fan har dom ändrat

Det är JÄVLIGT dåligt av dom, för att vara bästa datorbutiken i Sverige.. så är dom trots allt inte i närheten av perfekta, och inte fan fick jag något Godis när jag köpte 3st skärmar!.. fy

Kan ju vara så att du är mytoman, köpt samma skärm vid 4 tillfällen, senast för 2 veckor sedan.
Fick skärm med rätt artnr varje gång.

Visa signatur

Game: i7 6700K, 32Gb DDR4, EVGA GeForce GTX 1080 Ti 11GB SC2 Hybrid Gaming
HTPC: Ryzen 5 5600X, 16Gb DDR4, GTX 1050 Ti 4GB
NAS1: Ryzen 5 4600G , 16Gb DDR4, 284TB
NAS2: A10-7860K, 16Gb DDR3, 408TB
Router (pfSense): i3 9100, 16Gb DDR4

Permalänk
Avstängd

Många anti INET här inne, men sammtidigt så har ju alla en egen åsikt.. Jag kör INET så långt det bara går, skjuter mig hellre i huvudet än att har och göra med Komplett´s support igen. Skicka in ett moderkort för att det inte funka, dom skicka tillbaka det och sa att det var fixat, men nej då nu var kortet helt dött ist.

Permalänk

Förvånande att så många väljer Inet, ett företag som påstår att ett 9800GT är snabbare än ett fabriksöverklockat 8800GT. De jag varit mest nöjd med hittills är Dustin Home!

Visa signatur

|| Gigabyte GA-MA790X-UD3P || AMD Phenom II X4 955 @ 3,8 GHz || 2*2 GB Kingston HyperX PC8500 || Asus Radeon HD 5850|| Zalman ZM600-HP600W || Windows 7 64-bit ||

Permalänk
Medlem

Tänker vara lite trist och "gå med strömmen" men Inet har alltid gjort väl för sig och jag har alldrig någonsin haft några problem med dom... jag har köpt en hel del därifrån och har några gånger varit med om att saker inte riktigt fungerat som önskat. Då har det alldrig varit några problem att få produkterna utbytta eller till och med pengarna tillbaka om det vore så att jag tröttnat på produkten i fråga och anser att den inte uppfyller mina krav. Servicen får 10/10 och att dom är snabba med frakten är också jätte bra.

Allt som allt får Inet helt klart min röst! jag brukar försöka köpa från Inet av just den anlednignen att jag känner mig säker på att det inte blir några problem

Visa signatur

Dator.
Ghost S1 mk3, large topphatt med costom toppgaller med ca 80% hål area & moddade fläktar 2x140mm noctua för evakuering, Noctua L12s, Ryzen 5600x med -30PBO v offset och Asus performance boost + fclk @ 1900Mhz, Corsair plx 32gb @ 3800Mhz cl18, NVME m2 Kingston A2000 1Tb, Sata Qvo 4Tb, EVGA rtx3070 xc Ultra @ 2100/8000Mhz

Permalänk
Medlem

Inet har verkligen visat sig riktigt bra detta året då jag har handlat hos dom, personliga brev om något blir fel med varan som egentligen bara hände en gång. Annars har dom kanon leverans!

Men min röst gick ändå till maxfps eftersom att dom nishar sig och gör det riktigt bra och stabilt

Visa signatur