Permalänk

Min lilla dator hörna

tänkte lägga ut några pix på mitt hörn:)

Dator:
Processor:Dual core 3 ghz
Nättagg:Ace 620 watt (bytt fläkt)
Grafikkort: HD4870
Chassi:Antec 300
HDD: 150 gb (tillfällig, hade 350 gb i början men HDD på 200 gb gick sönder...)
Moderkort:Asus p5kpl/1600 Crossfire x
Dator är inget monster men den klarar dom nyaste spelen bra:)
Spelar bara counter strike.

Kringutrustning:
Skärm: Samsung 900SL plus
Tangentbord: Något jag fick av en kompis då mitt Saitec t-bord blev konstigt.
Mus: Logitech mx518
Musmatta: Qpad GRIN

Min lilla dator hörna

Permalänk
Medlem

bytt nätaggregat Om du inte visste de så är ACE de värsta märket man kan ha i en dator! Dem är speccade för mer än vad dem klarar av. Sweclocker gjorde ett test för ett tag sedan då ALLA ace aggen gick sönder!

Visa signatur

I5-750 @ 4,0Ghz | corsair 850w | Corsair 1600mhz Dominator 8GB | samsung 1TB HDD | Crucial m4 SSD 64GB | P7P55 PRO | XFX HD 6970 | Fractal Design R2 Silver window mod | Corsair H50 watercooler
"CPU: AMD Phenom X2 [Överklockad till tre känslor]"
R2:Extended Silence Fenix

Permalänk
Medlem

smutsigt, dammigt, ingen kabeldragning, ACE.
byt nätagg!

Visa signatur

Bildskärm: Acer 27" WQHD 170Hz 2560x1440
Datorsystem: AMD Ryzen 3600 @4.0GHz - Nvidia RTX 3060 - ASUS TUF GAMING X570-PLUS - NZXT H440 Blue
Övrigt: Corsair K95 RGB - Corsair Scimitar - Corsair VOID Wireless

Permalänk
Skrivet av Tyran26:

bytt nätaggregat Om du inte visste de så är ACE de värsta märket man kan ha i en dator! Dem är speccade för mer än vad dem klarar av. Sweclocker gjorde ett test för ett tag sedan då ALLA ace aggen gick sönder!

jag vet att det är skit nättagg. får nog byta då när ja får pengar:)
Vet du något bra?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av JohnJarnedal:

jag vet att det är skit nättagg. får nog byta då när ja får pengar:)
Vet du något bra?

Corsair VX 550W 80+ KAMPANJ! - Inet.se

Permalänk
Hedersmedlem

Snälla, byt agg innan datorn sprängs!! Klistermärken på skärmen, damm, kabeldragningskaos.. Njae..

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem

tänkte just fråga om du spelade counter strike
är det en tv jag ser i hålrummet till höger?

Visa signatur

Vi är alla nybörjare i början, glöm aldrig det.
1: Mozart TX - MSI Big bang-Xpower - i7 980x på vatten - GTX480 Sli - 12gb Dominator - 2x 128gb SSD raid0
2: Stacker 830 Nvidia - QX9650 (H20) - EVGA 780i - 9800GX2 (H20) - 8gb XMS2 - 150gb vraptor Raid0 + 5,2Tb

Permalänk
Medlem

Ryck bort alla klistermärken, köp ett nytt agg så datorn inte går sönder och fixa lite kabeldragning iaf, skaffa ett nytt chassie som inte drar in alla dammråttor, ställ ner datorn på golvet och ställ fram dina satelit högtalare som ljust nu ser ut att peka bort från dig. Idiotiskt.

Permalänk
Skrivet av hakke87:

Ryck bort alla klistermärken, köp ett nytt agg så datorn inte går sönder och fixa lite kabeldragning iaf, skaffa ett nytt chassie som inte drar in alla dammråttor, ställ ner datorn på golvet och ställ fram dina satelit högtalare som ljust nu ser ut att peka bort från dig. Idiotiskt.

Satelit?

Permalänk
Skrivet av w00xie:

tänkte just fråga om du spelade counter strike
är det en tv jag ser i hålrummet till höger?

jo de eaer de:P

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Leifson:

Snälla, byt agg innan datorn sprängs!! Klistermärken på skärmen, damm, kabeldragningskaos.. Njae..

Nä nu ska ni inte hypa p.g.a ACE agg...Med hans dator funkar det bra...Agget klarar ju ~465w peaken är ju 620w om man tänker så så är det Nästan ett bra agg Har det i min systers dator och snurrat på fint i 1,5 år

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem

Sluta gnälla på Ace, uppenbarligen så fungerar hans dator alldeles utmärkt SOM den ÄR.

*Ja, jag har läst Sweclockers test
*Jag hade aldrig köpt ett Ace själv

Trevlig dator men skärmen ser ju helt förskräcklig ut...

Permalänk
Skrivet av hirsch:

Sluta gnälla på Ace, uppenbarligen så fungerar hans dator alldeles utmärkt SOM den ÄR.

*Ja, jag har läst Sweclockers test
*Jag hade aldrig köpt ett Ace själv

Trevlig dator men skärmen ser ju helt förskräcklig ut...

Jo jag vet den ser förjävlig ut, jag ska köpa en 17 tummare i veckan:)

Permalänk

Jag köpte ace nättagget precis när det kom ut, och då fanns inte dom testerna på sweclockers som ni snackar om,

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohnJarnedal:

Jo jag vet den ser förjävlig ut, jag ska köpa en 17 tummare i veckan:)

...ska du köpa en 17"...år 2010?

Satsa på någon BenQ 24" istället, finns att få tag på för runt 1500kr.

t.ex. Komplett.se - BenQ 24" LCD G2420HDB

Permalänk
Medlem

Du borde damma ur datorn genom att rengöra kylflänsarna och fläcktarna med tex "öronpetare" och damsug chassit.

Visa signatur

Stationär dator | AMD RYZEN 7 5700G | G.SKILL Flare X 16GB 3200MHz CL14 | ASUS PRIME X470-PRO | Samsung 970 EVO 250GB | WD Green 120GB M.2 | Fractal Design Newton R3 600W | Manjaro - KDE Plasma |
HP ENVY x360 | AMD RYZEN 5 2500u | 8GB | 256GB SSD |
OnePlus 6

Permalänk
Skrivet av hirsch:

...ska du köpa en 17"...år 2010?

Satsa på någon BenQ 24" istället, finns att få tag på för runt 1500kr.

t.ex. Komplett.se - BenQ 24" LCD G2420HDB

jag tycker inte om widescreen skärmar...

Permalänk
Skrivet av ponanmsi:

Du borde damma ur datorn genom att rengöra kylflänsarna och fläcktarna med tex "öronpetare" och damsug chassit.

statisk elektrisetet om man damsuger en dator...

Permalänk
Medlem

herregud...

Permalänk
Medlem
Citat:

Är riktigt nöjd med det

Bra det, jag tycker att det såg hemskt fult ut...

Permalänk
Avstängd

Fattar inte hur folk pallar att sitta på tjockskärm år 2010...

Permalänk
Skrivet av Smurf3n:

Fattar inte hur folk pallar att sitta på tjockskärm år 2010...

Cs spelare..

Permalänk

Fint du har skärt ut där plexiglaset sitter XD Dammigt,tjockskärm,klistermärken,kabeldragning,högtalarna..........

Visa signatur

JS

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohnJarnedal:

statisk elektrisetet om man damsuger en dator...

menade att damsuga chassit men inte moderkort och sånt

Visa signatur

Stationär dator | AMD RYZEN 7 5700G | G.SKILL Flare X 16GB 3200MHz CL14 | ASUS PRIME X470-PRO | Samsung 970 EVO 250GB | WD Green 120GB M.2 | Fractal Design Newton R3 600W | Manjaro - KDE Plasma |
HP ENVY x360 | AMD RYZEN 5 2500u | 8GB | 256GB SSD |
OnePlus 6

Permalänk
Skrivet av JohnJarnedal:

Cs spelare..

rätt!

Permalänk
Skrivet av .:JakoB:.:

Fint du har skärt ut där plexiglaset sitter XD Dammigt,tjockskärm,klistermärken,kabeldragning,högtalarna..........

du låter som en 08 som måste ha allt det nya flashiga..

Permalänk
Medlem

1, du har Ace of sweden som nätagg -1 i betyg. 2, kabeldragningen är inte direkt optimerad för luftflöde -1 betyg. 3, tangentbordet ser ut som en sotare använt som sotarkula -1 betyg. 4, alla klistermärken på skärmen är bara overkill -1 betyg.

Totalt betyg: 1

Visa signatur

Citera om du vill ha svar, hjälpte jag dig, gilla svaret!
Felkod40

Permalänk
Skrivet av freddyfresh:

1, du har Ace of sweden som nätagg -1 i betyg. 2, kabeldragningen är inte direkt optimerad för luftflöde -1 betyg. 3, tangentbordet ser ut som en sotare använt som sotarkula -1 betyg. 4, alla klistermärken på skärmen är bara overkill -1 betyg.

Totalt betyg: 1

+1

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D | Intel 2700K @ 4.5 Ghz | ASRock Fatal1ty Z68 Professional Gen3 | XFX HD 7970 Black Edition | Corsair Force GT 120GB SSD | Corsair 16GB Vengeance 1600 MHZ | Corsair AX 850W | Asus Xonar STX | Qpad 5k | Qpad MK-80 PRO | Qpad Heaton XL
The Black,Blue & Red Ocean

Permalänk
Skrivet av JohnJarnedal:

du låter som en 08 som måste ha allt det nya flashiga..

Och du låter som en bonde som spelar cs! Ursäkta men om du ska vara dryg så får man vara dryg tillbaka (inte för det var mig du pratade med men)

Visa signatur

Bärbar superdator typ lite halft.

Permalänk
Skrivet av Fredric1994:

Och du låter som en bonde som spelar cs! Ursäkta men om du ska vara dryg så får man vara dryg tillbaka (inte för det var mig du pratade med men)

hahahahahahaha älskar dig grabben du vet inte hur rätt du har (Y)