Hackad Kinect ger multi-touch

Permalänk
Melding Plague

Hackad Kinect ger multi-touch

Finurliga hackare arbetar som bäst på att ta fram nya användningsområden för Xbox-tillbehöret Kinect. Senast ut är ett pekgränssnitt ur den högre skolan.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

........Jag vet inte riktigt vad jag ska säga men det här är coolare än 580 3-way SLI....... hm, jo det här är coolare

Multitouch i luften, nej jag vet inte vad jag ska skriva det är bara för häftigt

Permalänk
Medlem

Sweet

Ska för övrigt dra iväg till Mediamarkt idag och inhandla ett Kinect, 999:- just nu vilket är trevligt billigt.

Permalänk
Medlem

Fan. Måste också köpa Kinect, inte direkt intresserad av att använda det med mitt Xbox 360 men verkar vara sjuka saker som kommer till datorn med det

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Haha, Mass Effect någon?

Permalänk
Medlem

Woah, nästan som Csi miami... lol

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Kul att kunna styra saker som HTPC via Kinetc. Bara att veva med handen för att byta låt..

Permalänk
Medlem

Saknas en grej

Och så lite 3D så är det komplett !!

Permalänk
Medlem

Undra vad som händer om katten går för bi på golvet? ^^

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

Minority Report någon?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ant3:

Undra vad som händer om katten går för bi på golvet? ^^

Alla bilder läggs i papperskorgen och raderas.

Permalänk
Medlem

Blir nog ett kinect ändå om man kommer kunna använda det till sånt här

Permalänk
Medlem

Kan tänka mig att en Kinect och en HTPC skulle kunna bli roligt. "Tråkigt" att den är rätt dyr bara.

Permalänk

Linux någon?

Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50

Permalänk
Medlem

Lite mer utveckling på detta så kan det bli riktigt häftigt sen, kanske till och med användbart på sikt

Visa signatur

Varit med ett tag.. :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av vitamin:

Minority Report någon?

Precis vad jag tänkte säga!

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Medlem

Otroligt sjukt jättecoolt

Visa signatur

Chassi: CM NR200P Kylare: Scythe Fuma 2
CPU
:
R5 5600x@4,6Ghz GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC V2
Moderkort
:
ASUS X570-I Gaming Minne: 32GB 3600Mhz
Lagring
:
2xSamsung 970 EVO 500GB
Nätaggregat: Corsair SF750W

Permalänk
Medlem

Mkt hög villhafaktor!!

Visa signatur

5600X | ROG STRIX X570-F | 4x8Gb Crucial 3600 CL16 | Sapphire Vega56 + Morpheus II | WD Black SN850 1TB | CM Silent Pro Gold 700w

Permalänk
Medlem
Skrivet av marcusnns:

Linux någon?

Skulle gissa att det är väldigt lätt att porta. Ta det lugnt bara, det kommer nog att fungera till era OS X och Windows 7 versioner sen också

Tycker det känns skönt att det utvecklas till Linux, speciellt då det är en µsoft pryl. Dessa brukas ju annars låsas fint av µsoft till DX .NET eller liknande.

Visa signatur

citera!

Permalänk
Medlem

Villhafaktorn är hög! får flashbacks från när jag lirade WoW och CS med wii moten fast typ 100gånger coolare!

Visa signatur

Gamestation |AMD Athlon 64 X2 4400+ 2.2Ghz| |Corsair TWINX 2048Mb PC3200 400Mhz| |2 x GeForce 7800GTX 256Mb SLI| |Western Digital 320Gb 7200rpm 8Mb S-ATA2| |MSI K8N SLI Platinum nForce4| |Antec TX1050B Black Miditower 500W|
Dell Vostro 1500 |T7250 2.0Ghz| |160Gb 7200rpm| |3Gb RAM| |8600M GT| |9Cell batteri|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kimmeh:

Villhafaktorn är hög! får flashbacks från när jag lirade WoW och CS med wii moten fast typ 100gånger coolare!

Nytt sätt att Bladestorma.. eller kanske charga, eller mounta som troll.. The possibilities are endless!

Permalänk
Sötast

Ont i axlarna någon?

Den stackarn ser ut att anstränga sig mer än vilken atlet som helst, bara för att flytta ett bar bilder.

Återkom gärna när man kan göra det med fingergester istället för hela armarna

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Ont i axlarna någon?

Den stackarn ser ut att anstränga sig mer än vilken atlet som helst, bara för att flytta ett bar bilder.

Återkom gärna när man kan göra det med fingergester istället för hela armarna

klumpigt nu men med tanke på hur nyligt kinect släppts så är det här rätt snabbt fixat, ge det ett par månader.... =D

Visa signatur

Den är så gammal så specifikationerna är suddiga...

Permalänk
Medlem

HAAAYAAA, man ser ju klart o tydligt att han utövar kung fu.

Permalänk
Medlem

Häftigt!
Inte förvånande, men häftigt ändå

Skrivet av Allexz:

Ont i axlarna någon?

Den stackarn ser ut att anstränga sig mer än vilken atlet som helst, bara för att flytta ett bar bilder.

Återkom gärna när man kan göra det med fingergester istället för hela armarna

Det är ju bara mjukvara, så det lär ju komma när någon filar till tillräckligt bra sådan

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk

Gjorde inte Wii det här 2007 eller nåt...?

Visa signatur

Asus P8P78 Deluxe / 2500K@4,6 / 16GB / GTX970 / 500GB SSD / 8TB / 750W / Creative X-fi [<- Semipassiv]
Senn HD280 / BenQ BL3200PT / MBA 13" -11 / S7E

Permalänk
Skrivet av vitamin:

Minority Report någon?

Haha, tänkte exakt samma sak!

Riktigt tufft.. hoppas dom gör en sådan speciellt till PC ändamålet också :)!

Visa signatur

Dator: Gigabyte GTX 275 | Intel Q9400 | 4 GB RAM | Lian Li Pc-7F | Corsair 650W | 500Gb Hdd
Ljud: Cerwin-Vega A123 | Cerwin-Vega XLS-12S

Permalänk
Medlem
Skrivet av the_man550:

Gjorde inte Wii det här 2007 eller nåt...?

Jo om man hade en Infraröd lampa o reflexer på fingrarna kunde man leka Minority Report med Wii Moten.

Visa signatur

ASUS X570-F, AMD Ryzen 9 3900x, 16Gb RAM, Gigabyte 2070Super auros

Permalänk
Skrivet av Mullvaden83:

Jo om man hade en Infraröd lampa o reflexer på fingrarna kunde man leka Minority Report med Wii Moten.

Tänkte väl det, tackar

Visa signatur

Asus P8P78 Deluxe / 2500K@4,6 / 16GB / GTX970 / 500GB SSD / 8TB / 750W / Creative X-fi [<- Semipassiv]
Senn HD280 / BenQ BL3200PT / MBA 13" -11 / S7E