Permalänk
Medlem

Väggfäste till 3st 24"

Hej!
Har idag 1st Acer GD245HQ väggmonterad, men vill i nära framtid köpa 2 till i en Nvidia Surround-setup.
Har ni några rekomendationer på väggfästen till de två "sidoskärmarna"?

Har letat runt efter vridbara fästen, men är osäker på vad man egentligen ska köpa. Oftast verkar problemet vara att efter att skärmen är vinklad, inte når den andra skärmens ram så att det ser "cleant" ut.

Några förslag?

Permalänk
Medlem

Inte någon som har sina skärmar väggmonterade på detta forum för entusiaster!?

Permalänk
Medlem

Triple skärmfäste ser la okej ut ?

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Woods:

Passar till max 22" (Jag var inne på en sådan först, tills jag läste den fulla specen)

Permalänk

Här finns fina grejer:

Chief Fixed Wall Mounts

Tyvärr blev det apdyrt för mig som ville ha ett bordsfäste för 3 skärmar

Visa signatur

AZRock Z87 Extreme4 | i5 4670K | MSI GTX780 TwinFrozr | 8GB Corsair Vengance | Samsung 840 EVO 250GB | WD 3 TB | Corsair HX520 | HP LP3065 + 2x HP LP2065 (4960x1600) | Trulyergonomic keyboard (bruna) | Mionix Castor

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mackansson:

Här finns fina grejer:

Chief Fixed Wall Mounts

Tyvärr blev det apdyrt för mig som ville ha ett bordsfäste för 3 skärmar

Ser ju likadant ut när man går in på vilken sida som helst som säljer väggfästen. Ingen som har något specifikt tips?

Permalänk
Medlem
Skrivet av xeorix:

Ser ju likadant ut när man går in på vilken sida som helst som säljer väggfästen. Ingen som har något specifikt tips?

Men alltså, du kan ju ställa skärmarna på högkant så passar de kanske en wallmount för mindre storlekar ändå?

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo

Permalänk
Rekordmedlem
Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av xeorix:

Ser ju likadant ut när man går in på vilken sida som helst som säljer väggfästen. Ingen som har något specifikt tips?

Dålig länk, men de har ju multimonitorfästen Triple Monitor Mounts

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

De hade ju fina lösningar, men liks SMS-varianterna passar de bara max 21"

Skrivet av Woods:

Men alltså, du kan ju ställa skärmarna på högkant så passar de kanske en wallmount för mindre storlekar ändå?

Ska ha dem horisontellt.

Permalänk
Rekordmedlem

Annars är det nog heller inte så svårt att få en mekverkstad att bygga ett fäste, det kostar nog mindre att bygga ett fast än att köpa ett justerbart, tror jag, skulle kunna göra ett sånt på någon timme om jag hade tillgång till maskiner,vilket jag inte har just nu, 4 plåtar med 4 hål och nån meter rhs 10*10 så svetsar man ihop det ganska enkelt till ett fast väggstativ.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Om du ska fästa det på väggen så varför inte 3st singelfästen? Är väl endast vitalt att ha 1x3 om det ska stå på bordet och man inte vill ha massa fötter, eller har jag missat något?

Permalänk
Medlem
Skrivet av FelixJ:

Om du ska fästa det på väggen så varför inte 3st singelfästen? Är väl endast vitalt att ha 1x3 om det ska stå på bordet och man inte vill ha massa fötter, eller har jag missat något?

De ska ju vara något vinklade, in mot varandra, så tre vanliga "platta" fästen hade blivit fel.
Visst kan man ha 1 fast och 2 vridbara. Det är egentligen detta jag eftersöker, men hittar inga som det blir bra med. Har tittat på några i butik, men de kommer inte tillräkligt nära varandra. De vridbara går inte att vrida hela vägen till väggen.

Permalänk
Medlem

Bumpar denna då jag hittade att SMS varianten klarar av upp till och med 26"(dock bara 2 st då).

"Rekommenderad skärmstorlek: 19” ger störst möjlighet till justering, men stativet klarar skärmar upp till 24”.
Med Dual Clamp (MM051001-P0), Dual Boom (MM051006-P0), 2xDual Clamp (MM051011-P0) och 2xDual Boom (MM051012-P0) passar skärmar upp till 26”, förutsatt att maxvikt är 10 kg/skärm."

Här är deras produktblad.
http://www.smartmediasolutions.se/upload/Products/Dokument/Pr...

Dock verkar det inte som att dom går att få tag på.

Visa signatur

"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel."
Bertrand Russell.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Jag använder detta fäste, som är redigt ordentligt byggt och klara även upp till 27".
Skämhållare, upp till 4 st 27"

(Tyvärr så klara endast 3 skärms hållaren av samma märke endast upp till 24").

Permalänk
Medlem

Jag har testat det, men kom fram till att 3 ledat är lite begränsat!

Jag har testat o förbrukat många väggfäste innan jag hittade rätt, när jag byggde mitt skrivbord.

Och detta är svaret jag kom fram till 4 ledat väggfäste deltaco
• Roterbar 360°
• Vridbar 180° i varje led
• Tiltbar 180°
Ett stort plus är att armarna går att skruva av eller på... T e x har jag tagit bort "den längsta armen" på skärmen i mitten.

Kan rekommendera dessa fäste till alla som är kräsna och vill ha bra kvalitet!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]