Snabbare AMD Phenom II X6 i december

Permalänk
Medlem
Skrivet av DellaK:

Vi får hålla tummarna att deras nästa arkitektur är bättre än Phenom II. Det håller inte att ligga så långt efter Intel. Vi behöver en Thunderbird/Athlon XP nu från AMD så att vi slipper köpa Intels processorer.

De ligger ju dock inte efter i den prisklass som faktiskt spelar roll för de flesta här.

Visa signatur

Phenom II X6 1055t @ 3,5GHz
Sleeva.se »

Permalänk
Medlem
Skrivet av DellaK:

Vi får hålla tummarna att deras nästa arkitektur är bättre än Phenom II. Det håller inte att ligga så långt efter Intel. Vi behöver en Thunderbird/Athlon XP nu från AMD så att vi slipper köpa Intels processorer.

Ja, konstigt vore väl annars. Om den blir bättre än Intels nya återstår att se, men hoppas gör vi iaf.

Visa signatur

Intel i7 3770K@4,5GHz | EK-Supremacy | ASUS P8Z68-V| Samsung 30nm 1600 CL11@1866 CL9 4x4GB | Geforce GTX780 Ti | EK-FC Titan Plexi | Enermax Platimax 1500W | Ubuntu 20.04 & Windows 10

Permalänk
Skrivet av EnNickeMan:

Jag gillar verkligen nya prissättningarna, jag kunde inte drömma om att köpa en 1090T förut, men nu..

Har jag postat fel, så säg till
Tänkte fixa en sån 1050-1090 nu.

Har en X4 945, som används i CPULevelUp (Crosshair IV Formula) till 3.4GHz.
Kommer BFBC2 må bättre av att jag kör en CPU med mer kärnor, men lägre klock?

Jag kör bara BFBC2 och WoW, så det som gynnar BFBC2 mäst skulle vara att föredra.

I BFBC2 har jag inte en aning, men i wow så används bara 3 kärnor har jag för mig, och det är ett väldigt klock beroende spel, så du kommer antagligen inte att tjäna på att byta upp dig till x6 processor med lägre klock, iaf inte som det ser ut idag i wow och övriga spelmarknaden. Jag skulle väl även tro att BF inte kan utnyttja 6 kärnor till fullo, men som sagt inte säker.

Visa signatur

Desktop: AMD Phenom2 X4 955 @ 3,6Ghz - Gigabyte 6870 @ 960/1140MHz - A-DATA SSD 510-series 120 GB - Corsair 8GB 1600MHz - Asus M4A785TD-V EVO - Corsair VX 550W 80+ - Lian Li Lancool PC-K56

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rba:

Ja, konstigt vore väl annars. Om den blir bättre än Intels nya återstår att se, men hoppas gör vi iaf.

Det kan vi nog glömma. AMD har inte tillräckligt med pengar. Dom har uttalat sig om att dom inte kommer tävla mot Intels prestanda monster. Det kommer att kosta mer än det smakar för AMD helt enkelt.
För mig spelar det dock ingen roll när jag ändå bara betalar max 2000 kr för en processor. Väldigt synd att Intel ska ha så enormt övertag, priserna hade nog sett annars ut om AMD kunnat fightas i alla CPU klasser.

Man får bara hoppas att AMD lyckas tillverka en cpu som säljer någon gång...

Någon som vet vilken pris klass på cpu som säljer bäst?

Visa signatur

Intel Pentium 2 MMX 233 @263 MHz, 192 mb, Nvidia TNT 16mb, 40gb hdd

Permalänk
Entusiast
Skrivet av igelkotte:

Det kan vi nog glömma. AMD har inte tillräckligt med pengar. Dom har uttalat sig om att dom inte kommer tävla mot Intels prestanda monster. Det kommer att kosta mer än det smakar för AMD helt enkelt.
För mig spelar det dock ingen roll när jag ändå bara betalar max 2000 kr för en processor. Väldigt synd att Intel ska ha så enormt övertag, priserna hade nog sett annars ut om AMD kunnat fightas i alla CPU klasser.

Man får bara hoppas att AMD lyckas tillverka en cpu som säljer någon gång...

Någon som vet vilken pris klass på cpu som säljer bäst?

Med tanke på att det är enkla datorer som säljer överlägset bäst så kan man bilda sig en uppfattning av att kolla på stora tillverkares hemsidor. Dell verkar köra med i5-750 i sina enklare datorer. HP lirar med Pentium E5400. Vill minnas att det sitter E8400 i Dellburkarna i skolan. Så någonstans runt 1000 kr plus minus några hundra verkar rimligt.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Skrivet av KimTjik:

Sedan finns det faktiskt folk som mer seriöst väljer processorer utifrån tilltänkt användning. Det verkar tyvärr som om du och några andra stirrar er blinda på tester och dess grafer utan att reflektera över vad det betyder. Bli bättre konsumenter, eller lär er att förstå att alla datoranvändare är beroende av samma beräkningstyper. De enda långa passen av tyngre beräkningar jag gör, vilka alltså spelar roll vad gäller tid, är x264 kodning. AMD X6 är då i klass med det klart dyrare Intel i7.

...

Ointressant men ändå: om du lämnar de gröna AMD för att gå över till de gröna, till vad går du då över? Nvidia lär inte släppa några CPUer de närmaste åren.

Jag tänkte mest på gpu.

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mr.Borka:

1. Citera gärna personen du skriver till, blir effektfullare så.
2. Du har fel.

Visst har i7 ganska ofta bättre prestanda i så nära identiska klockfrekvenser man kan komma tack vare alla trådar som finns tillgängliga. Men det är en marginell skillnad om man jämför priserna - vilket är helt skiljda världar då en AM3-plattform med en X6:a inte behöver kosta speciellt mycket idag. Detta medan det billigaste moderkortet för 1366 jag hittade [på Webhallen] kostar lika mycket som ett människodugligt AM3-moderkort och 8GB DDR3 RAM.

Både de vassare i7:orna och X6:orna har ju en bra framtid. Men jag vågar nog påstå att X6:orna med tiden kommer tjäna mest på utvecklingen mot att skapa stöd för utnyttjandet av fler fysiska kärnor - vilket är det egentligen enda problemet jag kan se med X6:orna, åtminstone för spel, idag - att de fysiska kärnorna inte utnyttjas till fullo.

Borka igen! pust!! alltid ute efter att vara en besserwisser...

En i7 är bättre än precis alla amd prollar end of story!.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Borka:

...
2. Du har fel.

Visst har i7 ganska ofta bättre prestanda i så nära identiska klockfrekvenser man kan komma tack vare alla trådar som finns tillgängliga. ...

Kanske inte ska hugga på att andra har fel när du inte har koll själv?

Prestandaövertaget beror inte på antalet trådar utan att arkitekturen är snabbare. Den får mer gjort per clockcykel helt enkelt.

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem

Spel är väl mestadels vad folk på detta forum verkar vara inriktade på. Så hur står sig processorerna egentligen i ett speltest när du kör på high/entusiast inställningarna?
Länkades tidigare till http://www.sweclockers.com/recension/11870-amd-phenom-ii-x6.
Men i det testet så kör de väl relativt lätt grafik. Visst då är du inte begränsad av grafikkortet, men skulle ju vara intressant om det kördes på max inställningar med ett bra grafikkort, så man får se hur mycket som då kommer att skilja processorerna åt. Hur mycket en "slö" cpu-modell begränsar ett modernt grafikkort. I övriga applikationer så duger nog nästan vilken dualcore som helst åt medelanvändaren.

Nu kanske detta redan är gjort, så tar gärna emot länkar då jag är nyfiken. Eller är det ungefär samma % skillnader i max inställningar?

Visa signatur

Snälla, kan SweC sluta låtsas vara en Youtube-kanal och återgå till en riktig hårdvaru- sida/forum där man får ordentlig information i text.

Permalänk
Medlem
Skrivet av biffen_OC:

En i7 är bättre än precis alla amd prollar end of story!.

Kom igen grabben. Tänk lite på vad du säger, visst Borka hade inte helt rätt, men att komma och säga att alla i7 är bättre än alla AMD processorer är bara nonsens. Rent skitsnack. Det bror helt på vad du ska använda den till som avgör vilken processor som är bättre än andra. Jag kan säga att jag skulle alla dagar i veckan tagit en 1090T före än 17 870/920 eller även 950 till medial produktion såsom film och musik.

Ta en titt själv.

Skrivet av Asheileon:

Tänker på om nån inte allt för insatt kör en sån på 3.7GHz 24/7 på stockkylare med halvtaskig ventilation på chassit, kanske inte händer så ofta men ett intryck iaf jag får när det inte är så vanligt med så "höga" frekvenser på stock

Är det kanske du som inte är allt för insatt?

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av biffen_OC:

En i7 är bättre än precis alla amd prollar end of story!.

Det är de faktiskt inte, och jag förstår inte din poäng med att motsäga den uppsjö av tester som finns. i7 finns i ett flertal prissegment. Varför skulle Intel sälja något som slår allt för samma pris som de slagna produkterna? Intel har hittills inte gjort sig kända som välgörare.

Det du avser är toppskiktet av i7 processorerna, och särskilt nu när även Intel släppt hexacore versioner, men eftersom vi vanligen bryr oss om prestanda per krona är ju ditt generella påstående malplacerat. Intels hexacore i7 slår med råge allt AMD just nu har att erbjuda, men kostar å andra sidan lika mycket som fyra till fem AMD X6. Kanske bor bratsen på Frosmofjället nu för tiden, men för övriga som inte slänger dyra champangeflaskor utför ettestupet, spelar fortfarande priset in i bilden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thornblom:

Ta en titt själv.

Nu tog du just de tre tester där X6 presterar bra, i många andra tester som 3DSMax, Photoshop CS4, DivX-kodning, Blender etc presterar de billigare i7orna bättre än 1090T.

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Skrivet av Thornblom:

Är det kanske du som inte är allt för insatt?

En smiley gör inte direkt en förolämpning mindre hård, men dem funkar bra till annat.
Det jag menade var att en bra 24/7 klock är sjukt enkel att uppnå om man vet hur man använder Google i dagsläget, som en 920/920 till 3.8GHz kan vem som helst komma till(till och med jag) men utan "bra" kylning så är det inte så bra att göra det. Jag ÄR inte insatt i AMD men en CPU är i grunden en CPU, och det var därför jag försökte iaf att förklara min åsikt och mitt tänkesätt pedagogiskt för att belysa det faktum att jag är inte så insatt i just AMD.
Så om du ska komma med en riktig åsikt snälla gör det för jag gillar att lära mig och älskar kritik(konstruktiv) men att bara förolämpa folk ser jag ingen vits i.......

Permalänk
Entusiast
Skrivet av mfm:

Nu tog du just de tre tester där X6 presterar bra, i många andra tester som 3DSMax, Photoshop CS4, DivX-kodning, Blender etc presterar de billigare i7orna bättre än 1090T.

Ja var det inte det som folk har försökt säga hela tiden? Att de presterar olika bra i olika applikationer? Phenom (både X6 och X4) slår ju till och med 980X i Modern Warfare. Den enda rimliga slutsatsen är alltså att intel inte alltid är bäst utan att det beror helt på applikationen.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Inaktiv

Så om jag:

1. Inte bryr mig huruvida en rarfil packas upp 5% snabbare
2. Bryr mig om huruvida jag har 5% mer fps i ett spel
3. Vill betala så lite som möjligt

så ska jag lägga mina pengar på AMD?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon15480:

Så om jag:

1. Inte bryr mig huruvida en rarfil packas upp 5% snabbare
2. Bryr mig om huruvida jag har 5% mer fps i ett spel
3. Vill betala så lite som möjligt

så ska jag lägga mina pengar på AMD?

1. Uppackning sker till störst del av hårddisken, det är nerpackning de mäter.
2. Vill du ha mer fps så spar lite pengar på CPU och lägg på GPU.
2. Beror på vilken prestanda du är ute efter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asheileon:

Så om du ska komma med en riktig åsikt snälla gör det för jag gillar att lära mig och älskar kritik(konstruktiv) men att bara förolämpa folk ser jag ingen vits i.......

Ursäkta mig, ingen förolämpning menad, det var sent och jag orkade inte skriva mer än vad jag redan gjort.
Angående ditt första inlägg jag citerade så lät det som att du menade att det är farligare att köra på höga klockfrekvenser än låga. Det är inte riktigt sant. Det "farliga" är att ge din CPU mer strömförsel, vilket man gör när man överklockar mycket (höjer vCore/spänning).

AMD skulle kunna släppa en processor med en stockklock på 4.5ghz utan att det skulle vara "farligare" än en gammal Celeron 3 på 700mhz. Varför? Jo, de har en arkitektur som är gjord för att kunna hantera höga frekvenser utan extrema spänningar. Sedan är stockkylarna så pass bra idag så att de kan hantera en spänning på 1.6v utan problem. En blandning mellan ny arkitektur och bättre stockkylare gör att de kan höja frekvenserna utan ökad värmeutveckling, alltså utan risk för "farlighet".

Förstår du vad jag menar? Om jag har missuppfattat dig får du säga till, men det var så jag uppfattade ditt inlägg.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Thornblom:

Ursäkta mig, ingen förolämpning menad, det var sent och jag orkade inte skriva mer än vad jag redan gjort.
Angående ditt första inlägg jag citerade så lät det som att du menade att det är farligare att köra på höga klockfrekvenser än låga. Det är inte riktigt sant. Det "farliga" är att ge din CPU mer strömförsel, vilket man gör när man överklockar mycket (höjer vCore/spänning).

AMD skulle kunna släppa en processor med en stockklock på 4.5ghz utan att det skulle vara "farligare" än en gammal Celeron 3 på 700mhz. Varför? Jo, de har en arkitektur som är gjord för att kunna hantera höga frekvenser utan extrema spänningar. Sedan är stockkylarna så pass bra idag så att de kan hantera en spänning på 1.6v utan problem. En blandning mellan ny arkitektur och bättre stockkylare gör att de kan höja frekvenserna utan ökad värmeutveckling, alltså utan risk för "farlighet".

Förstår du vad jag menar? Om jag har missuppfattat dig får du säga till, men det var så jag uppfattade ditt inlägg.

Tack, då har jag lärt mig nåt
Menade inget illa jag heller, och jag kommer inte riktigt ihåg exakt vad jag skrev men jag har aldrig kört AMD för egen användning och är inte allt för på med OC så jag tänka bara i enkla spår kring att AMD's frekvenser är så mycket högre än Intels på stock. Förstår i efterhand att jag inte riktigt tänkte igenom det riktigt

Permalänk
Medlem

Jag har en snabbfråga angående de här x6orna.. jag har i dagsläget en x2 phenom II processor som tack vare asus-moderkortet är upplåst till en 4kärnig sak.

GrundMhz är på 3100Mhz, men jag kan hosta upp den till åtminstone 3600Mhz med alla fyra kärnorna igång och den klarar tester stabilt.. Så äntligen till min fråga:

Skulle jag tjäna någonting på att skaffa en x6 1055 BE tex? mitt mål är att få en processor som klarar av att lira sc2 samtidigt som jag streamar i åtminstone 720p upplösning och med min 4core just nu så orkar den inte riktigt med..

Tips på om en investering på 1500kr är värt det eller inte skulle va kul om någon med vetskap kunde svara på. (även om min flaskhals kan ligga nån annanstans, tex mer-ramminne, grafikkort.. osv..

Spec:
AMD x2 Phenom II (upplåst till x4) 3100Mhz
ASUS M4A88TD-M
DDR3 1333MHz 4GB
Seagate snurrdisk på 7200rpm 1 tb.
XFX Radeon HD 5670 1GB GDDR5

Visa signatur

Starcraft 2 id: Pergius.756 | I don't want to succeed, I just do it my way...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pergius:

Jag har en snabbfråga angående de här x6orna.. jag har i dagsläget en x2 phenom II processor som tack vare asus-moderkortet är upplåst till en 4kärnig sak.

GrundMhz är på 3100Mhz, men jag kan hosta upp den till åtminstone 3600Mhz med alla fyra kärnorna igång och den klarar tester stabilt.. Så äntligen till min fråga:

Skulle jag tjäna någonting på att skaffa en x6 1055 BE tex? mitt mål är att få en processor som klarar av att lira sc2 samtidigt som jag streamar i åtminstone 720p upplösning och med min 4core just nu så orkar den inte riktigt med..

Tips på om en investering på 1500kr är värt det eller inte skulle va kul om någon med vetskap kunde svara på. (även om min flaskhals kan ligga nån annanstans, tex mer-ramminne, grafikkort.. osv..

Spec:
AMD x2 Phenom II (upplåst till x4) 3100Mhz
ASUS M4A88TD-M
DDR3 1333MHz 4GB
Seagate snurrdisk på 7200rpm 1 tb.
XFX Radeon HD 5670 1GB GDDR5

skulle inte slösa bort pengar på att uppgradera från en x4 på 3.1GHZ. lägg istället pengar på ett nytt grafikkort. jag vet inte hur cpu-krävande star kraft 2 är men har rätt svårt att tro att en phenom II x4 på 3.1 GHZ skulle flaskhalsa om du streamar och kör star craft 2.

om du däremot skall konvertera 187 filmer medan du kör itunes och GTA IV så behöver du ny processor..typ opteron x12.

Visa signatur

dator: amd phenom 965 C3 3616mhz. gigabyte 5850 @ 826MHZ. 4 GB xms3 ram 9-7-7-20. Gigabyte GA-790XTA-UD4. corsair TX 650W 80+. benq 2222hdl. logitech s220 speakers. 640GB Western Digital Caviar Blue SATA II. logitech. Logitech Deluxe 250 Keyboard Svart OEM.
os: genuine windows 7 ULTIMATE 64 bit + alla viktiga updateringar
Mobil: htc desire HD + telia max 25

Permalänk
Medlem
Skrivet av adolf512:

skulle inte slösa bort pengar på att uppgradera från en x4 på 3.1GHZ. lägg istället pengar på ett nytt grafikkort. jag vet inte hur cpu-krävande star kraft 2 är men har rätt svårt att tro att en phenom II x4 på 3.1 GHZ skulle flaskhalsa om du streamar och kör star craft 2.

om du däremot skall konvertera 187 filmer medan du kör itunes och GTA IV så behöver du ny processor..typ opteron x12.

var just min tanke.. iofs kör jag bara medelinställningar på grafiken.. den viktiga datakraften jag vill åt är till streamandet.. vet inte om grafikkortet hjälper till nånting där, men känns lite som det inte gör det.. :/

Visa signatur

Starcraft 2 id: Pergius.756 | I don't want to succeed, I just do it my way...

Permalänk
Skrivet av biffen_OC:

Borka igen! pust!! alltid ute efter att vara en besserwisser...

En i7 är bättre än precis alla amd prollar end of story!.

men är en i7 så prisvärd?
en i7 presterar inte så mkt mer än en amd x6 och prisskillnaden är nära 4-5k
så ja skulle inte lägga ut 4-5k extra för en prolle som inte presterar så extremt mkt bättre

däremot om man har en stor plånbok och vill ha the "best of the best" så kan man ju slänga ut pengar på lite mer prestanda

Visa signatur

Laptop #1 ASUS X75VC Laptop #2 Packard Bell EasyNote LJ61
photobucket (mina bilder, har en bild jag lagt upp 404 så kan den finnas här) hemsida

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pergius:

var just min tanke.. iofs kör jag bara medelinställningar på grafiken.. den viktiga datakraften jag vill åt är till streamandet.. vet inte om grafikkortet hjälper till nånting där, men känns lite som det inte gör det.. :/

nu kommer väl GPU acceleration mer och mer nu så angående streaming så behövs nog ingen superprocessor där heller. har du kollat om du använder 100% av processorn när du streamar?

Visa signatur

dator: amd phenom 965 C3 3616mhz. gigabyte 5850 @ 826MHZ. 4 GB xms3 ram 9-7-7-20. Gigabyte GA-790XTA-UD4. corsair TX 650W 80+. benq 2222hdl. logitech s220 speakers. 640GB Western Digital Caviar Blue SATA II. logitech. Logitech Deluxe 250 Keyboard Svart OEM.
os: genuine windows 7 ULTIMATE 64 bit + alla viktiga updateringar
Mobil: htc desire HD + telia max 25

Permalänk
Medlem
Skrivet av adolf512:

nu kommer väl GPU acceleration mer och mer nu så angående streaming så behövs nog ingen superprocessor där heller. har du kollat om du använder 100% av processorn när du streamar?

njae.. är lite osäker hur jag ska kolla detta.. kanske funkar me task managern?`får testa vartefter..

Visa signatur

Starcraft 2 id: Pergius.756 | I don't want to succeed, I just do it my way...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mfm:

Nu tog du just de tre tester där X6 presterar bra, i många andra tester som 3DSMax, Photoshop CS4, DivX-kodning, Blender etc presterar de billigare i7orna bättre än 1090T.

Precis det jag menar! amd fansen satt och letade manisk för att hitta nåt test där en amd prolle prestarade något mikroskopiskt bättre!..

I7 är bättre end of story.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pergius:

njae.. är lite osäker hur jag ska kolla detta.. kanske funkar me task managern?`får testa vartefter..

ja det funkar, ett annat sätt är att ta fram det via AMD overdrive. fördelen med task maeger är att man kan se vad de enskilda processerna tar.

Visa signatur

dator: amd phenom 965 C3 3616mhz. gigabyte 5850 @ 826MHZ. 4 GB xms3 ram 9-7-7-20. Gigabyte GA-790XTA-UD4. corsair TX 650W 80+. benq 2222hdl. logitech s220 speakers. 640GB Western Digital Caviar Blue SATA II. logitech. Logitech Deluxe 250 Keyboard Svart OEM.
os: genuine windows 7 ULTIMATE 64 bit + alla viktiga updateringar
Mobil: htc desire HD + telia max 25

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av biffen_OC:

Precis det jag menar! amd fansen satt och letade manisk för att hitta nåt test där en amd prolle prestarade något mikroskopiskt bättre!..

I7 är bättre end of story.

Blir det inte lite tramsigt att köra vidare i samma spår? Bli en vettig konsument och lär dig anpassa köp till din datoranvändning. Tycker du verkligen att konsumenter ska bränna meningslösa pengar bara för att stoltsera med antingen ett "Intel inside" eller "AMD" klistermärke på burken? Jag behöver då inte "leta maniskt" efter några test, för jag vet faktiskt vilka tunga och tidskrävande applikationer jag använder.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av biffen_OC:

Precis det jag menar! amd fansen satt och letade manisk för att hitta nåt test där en amd prolle prestarade något mikroskopiskt bättre!..

I7 är bättre end of story.

angående att leta så är cinebench INTE ett genuine intel testprogram om det är det dy syftar på. man kan nämligen skäälv välja 32 eller 64 bitars läge. sen är prestandan i faktisk användning(inte testprogram) intel fel heller.

jag kan dock hålla med dig när det gäller i7 980x. då får man lite lite granna.
Benchmark Results: Call Of Duty: Modern Warfare 2 : AMD Phenom II X6 1090T And 890FX Platform Review: Hello, Leo

fast den processorn kostar också 300% mer

Visa signatur

dator: amd phenom 965 C3 3616mhz. gigabyte 5850 @ 826MHZ. 4 GB xms3 ram 9-7-7-20. Gigabyte GA-790XTA-UD4. corsair TX 650W 80+. benq 2222hdl. logitech s220 speakers. 640GB Western Digital Caviar Blue SATA II. logitech. Logitech Deluxe 250 Keyboard Svart OEM.
os: genuine windows 7 ULTIMATE 64 bit + alla viktiga updateringar
Mobil: htc desire HD + telia max 25