Permalänk

Återuppliva(t) Xbox 360

Detta är berättelsen om ett RRoD drabbat xbox 360..

Återuppliva(t) Xbox 360

Visa signatur

"Citera för svar"
|Gigabyte GA-970A-UD3 <> AMD FX-6100 X6 Black Edition @ 3,8GHz - Kühler 620 <> XFX Radeon HD 6870|
|8bg Corsair DOMINATOR <> Cooler Master 500W <> BitFenix Survivor Core|

Permalänk

Skulle nog inte vilja påstå att det är den coolaste konsollen någonsin.. tycker inte det vart särskilt vackert men om det funkar bättre så är ju det bra.

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Medlem

Hade jag varit du hade jag skaffat större fläktar

Permalänk
Medlem
Skrivet av ManBearPig:

Skulle nog inte vilja påstå att det är den coolaste konsollen någonsin.. tycker inte det vart särskilt vackert men om det funkar bättre så är ju det bra.

Tror han menar för sin budjet

Permalänk
Medlem

Haha, jag som hoppades på vattenkylning när jag såg hålen.

Ger 5p om du visar lite RRoD fix, före och efter

Visa signatur

Lwl

Permalänk
Medlem

Schysst! Hoppas du får igång det!

Jag fick ett xbox med rrod av en kompis.. Öppnade och kika på det och såg att kylningen satt på sniskan och var tokpaj, han sa att den stötte i golvet lite lätt Men det fungerar perfekt nu!

Visa signatur

Intel i7 4770k - ASUS Z87A - Corsair 12 GB 1600MHz - Geforce GTX 780 - Fractal Design Define R2 - Cougar CM 550W 80+ Bronze

Permalänk

Funderar på att bygga in lite vattenkylning så småningom när pengarna börjar rulla in igen =D
Haha jo men för 9kr tycker jag att jag lyckats bra, sen är ju frågan om det funkar ;p

Visa signatur

"Citera för svar"
|Gigabyte GA-970A-UD3 <> AMD FX-6100 X6 Black Edition @ 3,8GHz - Kühler 620 <> XFX Radeon HD 6870|
|8bg Corsair DOMINATOR <> Cooler Master 500W <> BitFenix Survivor Core|

Permalänk

Tjena! Kul att det händer nått med Xboxar här River själv ner mitt xbox lite då och då. Just nu är det lite fläkt montering och sånt skoj.

Några frågor:

Hur löste du strömförsörjningen till fläktarna och dioden?

Varför valde du att bara ha en diod? Skulle det inte va snyggare med 2?

Sen lite tips:

Dina 50öringar kan du ju limma fast med värmeledande 2komponentslim. Finns i datorbutikerna.

Sen tänkte jag på varför köpte du ett RROD kit? Är inte dom svindyra? Själv fixade jag mitt RROD genom lite skruv och muttrat från min lokala järnhandel

Ska bli kul och se resultatet. Om intresse finns kommer min box upp också

Permalänk

härligt! Kylstativet jag köpte var med 3 fläktar och en diod, allt var redan fördraget så jag behövde bara skruva upp stativet och ta ut grejerna. Inget avancerade då allt styrs med USB, och jag vill inte belasta xboxen så en iphone laddare får göra tricket

Det hade troligtvis varit mycket snyggare med mer än 1 diod, i framtiden kanske jag trycker in lite myslys i den
Tack för tipset, det ska jag testa!
RRoD kit finns på tradera för ~50kr så ingen större förlust, men det är självklart billigare att dra till järnaffären och hämta upp skruvar, brickor och nylonbrickor

Släng upp ett galleri med dit xbox!

Visa signatur

"Citera för svar"
|Gigabyte GA-970A-UD3 <> AMD FX-6100 X6 Black Edition @ 3,8GHz - Kühler 620 <> XFX Radeon HD 6870|
|8bg Corsair DOMINATOR <> Cooler Master 500W <> BitFenix Survivor Core|

Permalänk

Nu funkar det igen!

Visa signatur

"Citera för svar"
|Gigabyte GA-970A-UD3 <> AMD FX-6100 X6 Black Edition @ 3,8GHz - Kühler 620 <> XFX Radeon HD 6870|
|8bg Corsair DOMINATOR <> Cooler Master 500W <> BitFenix Survivor Core|

Permalänk
Medlem

Bra galleri med bra bilder på hur man löser RRoD. Grabben fick 0200 igår kväll på sitt xbox, så ska hitta lite nylon eller liknande brickor på jobbet och lite skruv och ge mig på den någon dag.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem

Hade samma problem med min Xbox och jag gjorde nästan på samma sätt fast jag satte dit en 120mm fläkt och ökade 120mm fläkten och de två fläktarna som sitter längst i boxen bak från 5v till 12v via ström kabeln till DVD läsaren. Och detta funkade i ett halvår men sen la den av och jag köpte en XB-Slim istället

Visa signatur

| i7 6700K | GTX 980 | Noctua NH-D15 | Samsung 950 PRO NVMe 256GB | 120GB Corsair SSD | 250GB Samsung 840 Evo | 1TB Lagring | 16GB Ram | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Surface Pro 4 i5 för anteckningar i studier | Lenovo Thinkpad T490 i7 för utveckling och övriga studier |