Gigabyte överklockar Radeon HD 6850

Permalänk
Melding Plague

Gigabyte överklockar Radeon HD 6850

Taiwanesiska Gigabyte lanserar ett nytt Radeon HD 6850 med uppskruvade klockfrekvenser.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Intressant.
Men väntar fortfarande på 69-serien...

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Medlem

Samma här ska bli kul att se vad 69:an ( höhö ) Kommer ( höhö ) med

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Jag har ett Gigabyte 6850, exakt likadant som detta fast inte OC. Tror ni det skulle funka att flasha biosen från denna modell till min så den får de clock inställningarna orginal? Eller är det livsfarligt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av RobinCC:

Jag har ett Gigabyte 6850, exakt likadant som detta fast inte OC. Tror ni det skulle funka att flasha biosen från denna modell till min så den får de clock inställningarna orginal? Eller är det livsfarligt?

Ladda ner t.ex MSI Afterburner. Ställ in de klock-inställningar du vill ha. Testa olika spel/benchmarks. Då får du reda på om kortet klarar av det.

Att bara flasha och hoppas på det bästa är otroligt dumt. Eller som du uttryckte det, "livsfarligt"

Permalänk
Medlem

Någon som vet något program som kan ändra spänningen på det här kortet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av abbe_93:

Någon som vet något program som kan ändra spänningen på det här kortet?

TriXX och MSI afterburner funkar fint. Jag kör dock utan volt ökning på 820/1050

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smurfn:

Ladda ner t.ex MSI Afterburner. Ställ in de klock-inställningar du vill ha. Testa olika spel/benchmarks. Då får du reda på om kortet klarar av det.

Att bara flasha och hoppas på det bästa är otroligt dumt. Eller som du uttryckte det, "livsfarligt"

Ja det vet jag, undra bara om det skulle funka med biosen då man skulle få ett OC kort

Permalänk
Medlem
Skrivet av RobinCC:

TriXX och MSI afterburner funkar fint. Jag kör dock utan volt ökning på 820/1050

Får det inte att funka med Afterburner, ska testa med TriXX

Permalänk
Skrivet av RobinCC:

Jag har ett Gigabyte 6850, exakt likadant som detta fast inte OC. Tror ni det skulle funka att flasha biosen från denna modell till min så den får de clock inställningarna orginal? Eller är det livsfarligt?

Jag kör mitt gigabyte 6850 i 850mhz i afterburner utan problem
Känns gött att ha klockat så högt det går i afterburner
Ska dra upp minnet nån dag också.
Men jag tycker att det borde gå att klocka ännu högre, frågan är bara hur man låser upp det..

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem
Skrivet av abbe_93:

Får det inte att funka med Afterburner, ska testa med TriXX

Du måste ha beta versionen, Här
Afterburner 2.1.0 Beta 4 download from Guru3D.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anton_mjor:

Jag kör mitt gigabyte 6850 i 850mhz i afterburner utan problem
Känns gött att ha klockat så högt det går i afterburner
Ska dra upp minnet nån dag också.
Men jag tycker att det borde gå att klocka ännu högre, frågan är bara hur man låser upp det..

Ska klocka upp den mer sen när jag behöver det
Om du menar låsa upp volten så kryssar du i det i settning och startar om programet sen ska du kunna höja.

Permalänk
Skrivet av RobinCC:

Ska klocka upp den mer sen när jag behöver det
Om du menar låsa upp volten så kryssar du i det i settning och startar om programet sen ska du kunna höja.

Har readn testat det, utan framgång.
Antagligen för att kortet inte är MSI.

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem
Skrivet av anton_mjor:

Har readn testat det, utan framgång.
Antagligen för att kortet inte är MSI.

I TriXX kan du dra upp det till 1200Mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av anton_mjor:

Har readn testat det, utan framgång.
Antagligen för att kortet inte är MSI.

Det skall funka utan problem ändå, du har samma kort som mig? För jag kan ändra volten.

Permalänk
Skrivet av RobinCC:

Det skall funka utan problem ändå, du har samma kort som mig? För jag kan ändra volten.

GIGABYTE AMD RADEON HD 6850 1GB GDDR5

Jag har låst upp i afterburners preferences och kan inte höja gpun högre än 850 mhz

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″