Vanliga frågor om Call of Duty: Black Ops

Permalänk
Medlem

Vanliga frågor om Call of Duty: Black Ops

Kändes som den enorma 58-sidors tråden kanske är lite mustig för folk som inte har följt med från start. Så jag har försökt att göra en liten FAQ.

Majoriteten av informationen här är mest en sammanställning av egna erfarenheter och information som kommit främst från den stora Black Ops tråden här på forumet.

Jag har utgått ifrån att folk har Steam installerat i program files på ett 64-bit OS. Om detta inte är fallet så borde mina sökvägar ändå vara tillräckligt tydliga.

Min fps är ovanligt låg, i spel xx så hade jag över 9000 fps. Här är det mycket lägre?
Detta är ett ganska vanligt problem, med en hel drös olika förslag på lösningar. En sammanställning utav de vanligaste är.

Öppna antingen konsollen (§) i Black Ops eller gå in i C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\call of duty black ops\players och öppna config_mp i wordpad, wordpad är viktigt här för notepad hanterar inte radbyten så det blir bara en stor textsörja.

r_multiGpu "1" till 0 om du inte har flera grafikkort.

r_multithreaded_device "1" Aktiverar flerkärnsstöd. 0 ska den vara om ni har en singelcore.

r_glow_allowed "0" HDR Glow, 1 aktiverar det. Detta kan i vissa fall störa FPS märkbart.

cl_maxpackets "60" hanterar takten som paket skickas till servern, standard är 30, vissa kör med 100.

Vissa av dessa inställningar kan kräva en omstart av spelet om du gör de via konsolen. Om man editerar direkt i CFGn så står det "seta" framför varje inställning. Det ska stå kvar.

Hur ser jag min FPS?
Ta fram konsolen (§) och skriv in /cg_drawfps 1.

Varför är mitt namn "Unknow Soldier nn" när jag spelar är
För att ditt steamnamn ska fungera i Black Ops så behöver det vara minst 4 bokstäver långt.

Hur får jag fram konsolen i single player?
Öppna C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\call of duty black ops\players\config.cfg och ändra seta monkeytoy "1" till 0.

Hur låser jag upp alla Zombie banor utan att spela igenom kampanjen?
När du är i huvudmenyn till single player och sitter i stolen. Håll in space tills dina händer lossas.
Gå runt i rummet till en liten dator som är placerad till höger bakom dig. Skriv in 3arc unlock.

Hur spelar man Arkadzombies?
Se ovan för hur du tar dig till den lilla datorn i rummet. Skriv in doa.

Hur sätter jag upp en egen server?
En egen dedikerad ranked server kan man inte sätta upp hemma. Utan man får hyra utav Game Servers, för mer info om det se deras hemsida Dedicated Black Ops Servers - Call of Duty Black Ops Hosting & Rental (PC)

Hur vet jag vad perksen gör på sin PRO nivå?
Lättast är att surfa in på någon av de 100 sidorna som enbart ängar sig åt detta, Perks - Call of Duty: Black Ops - Perks List är ett exempel.

Vad händer när jag prestigear?
Du börjar om från noll, du tappar alla medaljer, unlocks och COD-poäng. Ditt emblem och alla bakgrunder du har köpt behåller du dock, även om du inte kommer åt dem före rank 10.

Hur kan jag spela i samma lag som mina vänner?
Just nu är det inte möjligt förutom att gå in på samma server och hoppas att komma i samma lag.

Varför ska jag ens trycka på prestige?
Du låser upp fler custom klasser, en extra varannan prestige.
Vid max prestige (15), så låser du upp golden camo.
Du får även tillgång till andra bakgrunder och emblemalternativ när du klättra uppåt.
Inte att glömma bort heller, custom färg på klantagen.

Har jag missat något yla här så lägger jag till det.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Vad är poängen med att prestige'a?

Permalänk
Medlem
Skrivet av distress:

Vad är poängen med att prestige'a?

Prestige

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem

man får fler coustom classes

Visa signatur

Dator: Ryzen 5900X, 32GB RAM, RTX3080
Ljud: SMSL SU-8, HDVA600, HD800.

Permalänk
Medlem
Skrivet av distress:

Vad är poängen med att prestige'a?

Man få gold-camo när man når prestige 15

Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM

Permalänk
Medlem

La till lite info om prestige.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Golden camo är prestige 14 och det man får när man prestigar är tappar alla cod-poäng och unlocks, det enda man behåller är sitt playercard. Ett tips första gången man prestigar är därför att använda upp alla sina cod-poäng på de "riddles" och layers till playercard som man vill ha (förslagsvis alla, på layer..). En annan sak man får tillgång till (för 50,000 cod-poäng) är "prestige leaderboards", fattar inte riktigt skillnaden men det är väl ett leaderboard där bara prestige-spelare finns med...

En annan sak man låser upp med prestige är facepaint, så man kan se såhär "cool" om det flyter ens båt så att säga.

Permalänk
Citat:

r_multiGpu "1" till 0 om du inte har flera grafikkort.

Att sätta denna till 0 kan ibland även ge bättre prestanda för dom som kör SLI/CF

Skrivet av chrono:

En annan sak man låser upp med prestige är facepaint, så man kan se såhär "cool" om det flyter ens båt så att säga.

Dock så låser man ju inte upp nya facepaints förän presige 11. Den som du har där får du direkt på lvl 31

Visa signatur

Speldatorn: Asus P7P55D EVO | Intel Core i5 750@3,5GHz | 4Gb 1333MHz | 5850 CF | 3x BenQ 2222HDL @ 5760x1080
Servern: ASRock FM2A85X | AMD A8-5600K @3,6GHz | 8GB 1866MHz Corsair Vengeance LP | 8TB Lagring

Permalänk
Medlem

Känns ju nästan som om man inte vill gå prestige i Black Ops när man tappar allt man lagt sura slantar på men å andra sidan så var det ju likadant i MW2 att man tappade alla uppllåsningar. Challenges resettas här med då antar jag ? Och får man ny s.k prestige challenges för dom var en najs extra bonus i MW2 iaf.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Skrivet av Don_W:

Känns ju nästan som om man inte vill gå prestige i Black Ops när man tappar allt man lagt sura slantar på men å andra sidan så var det ju likadant i MW2 att man tappade alla uppllåsningar. Challenges resettas här med då antar jag ? Och får man ny s.k prestige challenges för dom var en najs extra bonus i MW2 iaf.

Du tjänar pengar väldigt lätt endån så det är ingen fara.
Om den inte hade funnits prestiges så hade nog spelet blivit lite tråkigt efter ett tag om man spelar solo, nu har man ju nått att sträva efter

Visa signatur

Speldatorn: Asus P7P55D EVO | Intel Core i5 750@3,5GHz | 4Gb 1333MHz | 5850 CF | 3x BenQ 2222HDL @ 5760x1080
Servern: ASRock FM2A85X | AMD A8-5600K @3,6GHz | 8GB 1866MHz Corsair Vengeance LP | 8TB Lagring