Så här behandlar Steam sina kunder!
Hej,
Jag har haft ett och samma konto sedan jag minns. På kontot hade jag ca 45-52 spel och alla spel var nya, och då menar jag att jag bara hade spel som kostar 400-499 kr. Har aldrig fuskat eller använt någon slags mod, har inte heller gjort något med konto som skulle få Steam att misstänka något.
Alla spel jag har köpt, är antingen via butik eller Steams egna sida. Kan hända att jag har köpt 2-3 spel via nätsida (g2play).
För ca 6 dagar sedan köpte jag Call of duty : Black ops i Elgiganten för 379 kr. Började direkt med Multiplayern, och spelade detta ca 4-6 timmar, och då vill jag även säga att jag inte gjorde något konstigt så som fuskade eller något sånt, utan jag körde S&D. Dagen efter när jag skulle logga in på mitt konto så står det att kontot är avaktiverat, så jag kontaktar steam omedelbart och frågar vad som har hänt, 3 dagar senare svarar de med uppkäftigt svar ungefär så här : Vi hjälper dig gladligen med ditt ärende, bevisa att du äger spelet så hjälper vi dig vidare. (mer än så skrev de inte)
Nu till problemet, Spelar ingen roll hur dyrt spelet är eller hur billigt det är. Jag behåller aldrig mina boxar när det gäller spel som man kan aktivera via steam, jag valde att sälja min box till någon som ville ha min kopia av spelet, så att han kunde ladda ner den Engelska filen när det behövdes osv. ( Dock så tar jag alltid bilder på nyckel koden och behåller denna ett par veckor, ifall det skulle hända något).
Så jag skickade Bild på nyckelkoden samt, ett kvitto på spelet (PDF), så det finns ingen chans att jag har ändrat den på något sätt. Får ännu ett uppkäftigt svar tillbaka : Om du inte kan bevisa att du äger spelet så kommer du inte heller få tillbaka kontot. Vi behåller uppgifterna tills du har lämnat in ett gitligt bevis. Skickade nu igår ett sista mail till dem där jag beskrev och förklarade detta. (Har inte fått svar än) Nu så kan jag inte längre använda steam eller gå in på deras hemsida, de har alltså "IP bannat mig" .
Så nu så sitter jag här idag, fortfarande inget svar från dem (ignorerar dem mig nu?) och är tvungen att använda VPN tjänst för att spela på min brors konto vilket är ren skit då jag upplever ca 35+ extra lagg.