Vilka är era bästa barnrelaterade program på tv från förr?

Permalänk

Vilka är era bästa barnrelaterade program på tv från förr?

Visst var det bättre förr?
I alla fall med barnprogramen som visades på tv som liten och även julkalendern, enligt mig.

Så nu vill jag att ni bombaderar denna tråd med en massa länkar från antagligen mestadels youtube, på de program, serier och filmer ni tycker bäst om från er barndom

Jag börjar och då med YouTube - Karlsson på Taket Flum Flum
Helt okej, MEN jag tycker verkligen inte om Karlsson... personligheten, utsèendet och språket han använder.
Sedan undrar man fortfarande - är han som spelar Karlsson en gammal gubbe, eller är han en unge som bara ser ut som en gammal gubbe?! :S

Permalänk
Medlem
Permalänk
Permalänk
Medlem

Doctor Snuggles står nog i en klass för sig.

Permalänk
Medlem

YouTube - thundercats
Kom förvisso innan jag var född men kollade alltid på VHS

YouTube - Teenage Mutant Ninja Turtles - Old intro number 2 with lyrics
Absoluta favoriten!

Sen har vi annan action som Dino Riders, He-Man osv
Ska jag dra några icke actionserier man kolla på så var det mycket Björnes Magasin, Skurt haha, Bumbjörnarna, Darkwing Duck, Talespin/Luftens hjältar, även Stoppa duvan gick i i början på 90talet då man var liten men ändå kunde ta in vad man såg på utöver det som tidigare skrivits, Snuggles, Karlsson, Emil i lönneberga fanns mycket bra skit förut tycker barnen ska kolla på sånt än idag annars har dom bara massa strunt som Telebubbis eller vad det nu heter.

Ika kunde jag inte med, var rädd för henne

Permalänk
Medlem

Björnes magasin, Disney Dags och allt som visades på Cartoon Network.

Kommer ihåg hur bokstäverna på logan för Cartoon Network släcktes ned och började sova kl 20:00 sedan blev man skickad i säng :D.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fr1dd:

Björnes magasin, Disney Dags och allt som visades på Cartoon Network.

Kommer ihåg hur bokstäverna på logan för Cartoon Network släcktes ned och började sova kl 20:00 sedan blev man skickad i säng :D.

Juste, dom körde även Flinta och the jetsons har jag för mig!

YouTube - The Jetsons "Alternate" Opening **Full Version**

Permalänk
Medlem
Skrivet av fesen:

Juste, dom körde även Flinta och the jetsons har jag för mig!

YouTube - The Jetsons "Alternate" Opening **Full Version**

Japp, The Flintstones var alltid sista programmet innan kanalbytet på kvällen. Gick över till TNT och någon form av wrestling :).

Dock så kommer jag ihåg hur man längtade till Tom o Jerry maraton varje nyårsafton :D.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fr1dd:

Japp, The Flintstones var alltid sista programmet innan kanalbytet på kvällen. Gick över till TNT och någon form av wrestling :).

Dock så kommer jag ihåg hur man längtade till Tom o Jerry maraton varje nyårsafton :D.

Haha juste, brukade dom inte köra Tom å Jerry i samband med typ Lilla Sporspegeln på SVT också?

Permalänk

När barnprogram var barnprogram... Har mer på lager dock hittar jag inga på tuben.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Goof Troop
Ducktales
Talespin
Spider-Man (1994 hållet)
Dr. Kosmos

Det är dem jag kommer på direkt.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Permalänk
Medlem

Julkalendrar var faktiskt bättre förr. Mina två favoriter tål att ses igen.

Mysteriet på Greveholm

Och.

Jul i Kapernaum

Visa signatur

¤i7 3770K |Corsair 2x8192MB | ASRock Fatal1ty Z77 Professional | 2x Asus GTX 670 SLI |NZXT Switch 810¤

Permalänk
Avstängd

DUCKTALES !!!!!!!!!!

Talespin
Räddningspatrullen

och DARKWING DUCK - Nu blir vi farliga !

Permalänk
Medlem
Skrivet av trollhattan:

DUCKTALES !!!!!!!!!!

och DARKWING DUCK - Nu blir vi farliga !

När vi ändå är inne på ''Duck'' så får vi inte glömma Duckula

Permalänk
Medlem

Starzinger
Thundercat
Mask
Silverfang
Heman
Saber Riders
Ray grottpojken

Säkert något jag glömt. Nostalgi känslor bara av att skriva namnen

Visa signatur

- Hon är säkert nåt monster.
- Men vadå? Hon har ju armar och ben och pratar normalt, det gör väl inte monster inte?
- Vi får väl se när vi slår ner henne.

Permalänk
Medlem

Lätt mitt favoritprogram från min barndom.

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk
Medlem

Tom and Jerry! Får mig att skratta än idag.

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Muji:

Tom and Jerry! Får mig att skratta än idag.
yvapzt8FKLk

Det här är nog den bästa Tom & Jerry.

Det här är den absolut gulligaste.

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Medlem

Detta är episkt

YouTube - Mighty Max

Kommer ihåg att Mighty Max gick på svensk tv i början av 1990-talet. Min lillebror hade alla leksaker.

Edit:
Hur kunde man glömma

YouTube - Sonic The Hedgehog SatAm Series Intro

YouTube - Super Mario Bros. show intro

Permalänk
Medlem

Transformers
He-man
Defenders of the earth
thundercats
Mask
YouTube - SuperTed Intro "Swe"

å ej att förglömma YouTube - Danger Mouse

Visa signatur

FRACTAL DESIGN R3|| GIGABYTE GA- Z68X-UD3H|| INTEL 2500K ||GIGABYTE R9 290 WF||OCZ PRO 700W|| CORSAIR H60|| CORSAIR 8GB VENGEANCE 1600MHZ || SAMSUNG spintpoint f3 || CORSAIR SSD 120gb || SAMSUNG dvd || OS win7|| DELL U2311H"
MEDIADATOR:INTEL I3 540|| ASUS P7H55-M LX P55 || HD5450 || DDR3 2GB || FINLUX 47"

Permalänk

Transformers
He-Man
Defenders Of The Earth
Stoppa Duvan
The Jetsons
Johnny Quest
The Flintstones
Ducktales
Luftens Hjältar
Turtles
James Bond JR
Centurions
Doctor Snuggles

Och säkerligen många fler... Jag är fortfarande en sucker för tecknat

Permalänk
Medlem

Kom och tänka på detta Kalle Anka avsnittet nu. Det är så sjukt roligt än idag :).

Försök och slå det. Dagens moderna värld :D.

Permalänk

Skit man kommer ihåg

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Sen fanns det ju Sommarlovsmorgon :).

Kommer aldrig att glömma 1996 ''Kloak''.

Fanns dock bara sammanfattningar på youtube.

Permalänk

Darkwing duck och all annan disney i början av 90-talet
Det är massa program som folk snackar om som jag verkligen inte kan minnas att jag sett, men sen så hade jag skogs-tv fram tills att jag var 10

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk

Jag har för mig att Darkwin duck inte fick sändas på SVT? (disnydags timmen -fredag kl 6-7?) för folk ringde in och klagade påa tt det var läskigt och sånt??

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Skrivet av -=FULLMOON=-:

Jag har för mig att Darkwin duck inte fick sändas på SVT? (disnydags timmen -fredag kl 6-7?) för folk ringde in och klagade påa tt det var läskigt och sånt??

De slutade visa det i Sverige efter ett par händelser i Sverige och Norge då barn dödat andra barn.
Det var för "våldsamt".

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″