Permalänk

hjälp bytt processor

hej hoppas någon kan hjälpa mig med detta de är så att ja bytt processor till amd athlon64 2x 6400+ socket am2 moderkortet är msi k9vgm-v har windows 7 64 bits och de står på system amd processor unknown har provat att hitta nyaste bios uppdatering men kan inte hitta någon på msis hemsida den där online programet dom ha säger att den inte hittar någon ny till mig tänkte om någon vet vad felet kan vara och även kanske direct länka till ny bios uppdatering som funkar (datorn) stänger även av sig själv ibland) hade varit super tacksam för hjälp mvh jocke

Permalänk
Avstängd

Om du läst deras CPU support för moderkortet så står det att den CPUn inte stöds av moderkortet så spelar ingen roll om du byter BIOS då det fortfarande inte kommer att funka!

Edit: Sen att köra 64Bits OS på det moderkortet är dumt då det inte heller stödjer mer än 2GB minne!

MVH

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

är bara att antingen köpa nytt moderkort eller att lämna tillbaka processorn samt köpa en annan

Visa signatur

here we go!

Permalänk

tack för svar men gud så klant man få vara men ha endå tänkt byta moder kort någon som har något bra förslag som stödjer den där processorn då? restan av grejorna är ati radeon hd 4800 series vanliga hyer x ram minnen på 1 gb ja alla förslag e ja väldigt tacksam för tack än en gång för upplysningen

Permalänk
Skrivet av mjukisjocke:

tack för svar men gud så klant man få vara men ha endå tänkt byta moder kort någon som har något bra förslag som stödjer den där processorn då? restan av grejorna är ati radeon hd 4800 series vanliga hyer x ram minnen på 1 gb ja alla förslag e ja väldigt tacksam för tack än en gång för upplysningen

jadu am2 moderkort tillverkas inte längre

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

--------------
Exakt, tänkte just på det där:p
Bra tänkt
Äger själv en sådan prolle fast en 440 och ett asusbord,men klockar skitbra och gick hur bra som helst att låsa upp alla kärnorna, har inte krånglat en dag sen jag köpte det

Sen till trådskaparen, lägg ut ditt moderkort och processorn plus minnen på tradera, du lär få tillbaka lite pengar iaf och finansiera nyköp:)

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(