Permalänk
Medlem

Råd om spel!

Hej! Jag letar efter spel som du t.ex springer runt och dödar en massa monster/djur/människor och går vidare bara till nästa steg osv sen kommer du till en boss.. Förstår ni vad jag menar? Kommer ihåg gamla tider hade ett par såna spel, riktigt roliga men vet inte om det finns såna spel nu? Det behöver ej vara nytt så länge det är till PS3! Har aldrig spelat final fantasy fast tror det är ungefär ett spel så som jag menar eller? Vad gör man på final fantasy?

TACK!!

Visa signatur

12700K | 32GB DDR5 | STRIX Z690-G | RTX 4080

MBP 14'', Legion 5 Slim

Permalänk
Medlem
Skrivet av noobonur:

Hej! Jag letar efter spel som du t.ex springer runt och dödar en massa monster/djur/människor och går vidare bara till nästa steg osv sen kommer du till en boss.. Förstår ni vad jag menar? Kommer ihåg gamla tider hade ett par såna spel, riktigt roliga men vet inte om det finns såna spel nu? Det behöver ej vara nytt så länge det är till PS3! Har aldrig spelat final fantasy fast tror det är ungefär ett spel så som jag menar eller? Vad gör man på final fantasy?

TACK!!

Alien swarm är lite så
Finns på steam gratis. Testa det

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Medlem
Skrivet av nfskillen:

Alien swarm är lite så
Finns på steam gratis. Testa det

Hehe har det redan fast inte direkt så, det ska vara typ 3D alltså inte world of warcraft.. Nu snackar jag om spel till PS3 vet någon hur Final Fantasy är? Liksom kommer inte riktigt ihåg spelen men gamla sagan om ringen spelet var ganska kul till PS2, man typ springer runt o köttar en massa.. Saknat ett sånt spel :D, någon som vet??

Visa signatur

12700K | 32GB DDR5 | STRIX Z690-G | RTX 4080

MBP 14'', Legion 5 Slim

Permalänk
Medlem

Uncharted, Enslaved nästan alla äventyr spel är väll så...

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elmoth:

Uncharted, Enslaved nästan alla äventyr spel är väll så...

Tror inte att jag lyckats förklara exakt har du spelat sagaon om ringen, de två tornen eller vad det heter? Typ mer svärd och nära fights där det kommer massa monster/människor så går man vidare osv.. Inte skjut spel där du skjuter, kolla gärna trailer eller gameplay på sagan om två tornen på youtube eller så, så hoppas jag att någon kan hjälpa mig!!

Visa signatur

12700K | 32GB DDR5 | STRIX Z690-G | RTX 4080

MBP 14'', Legion 5 Slim

Permalänk
Medlem

Dynasty warriors..

frågar du efter ett hack and slash som sagan om ringen två tornen/sagan om konungensåterkomst så är det gaaaanska nära, dock inte lika.. smalt.

Permalänk
Medlem

God of War?!?! Finns nu på PSN också. Fantastiskt!

Visa signatur

AMD x399M | TR 1950x | 64GB 3200Mhz | 2 x Zotac 3090

Permalänk

Painkiller!

Massa härligt demonslaktande och fina bosstrider.

edit: såg inte att det skulle vara till PS3...

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar ska kolla upp spelen... Självklart behöver det inte vara precis som sagan om de två tornen men menade något liknande, där det är mycket närstrid där man dödar en massa och sedan kommer till boss osv.

Visa signatur

12700K | 32GB DDR5 | STRIX Z690-G | RTX 4080

MBP 14'', Legion 5 Slim

Permalänk
Medlem

Som nämndes tidigare, alla Gof Of War spelen! MAGISKT!!!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk

Final Fantasy XIII är ruskigt bra tycker jag. Men måste bara kämpa sig igenom början, som i stort sätt är en walkthrough på 30 timmar, haha!
Men efter det så öppnar spelet upp sig och jag tycker att det spelet har blivit ett av mina favorit FF spel.

Jag kan även rekommendera "Demon Souls". Usch vilket bra spel! Det är precis som du vill ha, man dödar monster med svärd/magi/pilbåge etc och går upp i level och köper uppgraderingar. Enda baksidan är att spelet är SVÅRT, speciellt om man är van vid dagens spel, "du dör, men det e okej du får bara en ny chans igen på bossen eller vad är du dog av". I Demon souls så om du dör, dör du. Du förlorar all xp, men du kan få tillbaka den om du klarar dig med hälften så mycket liv till dit du dog.
Tycker jag du kan testa