Permalänk
Medlem

Black Ops serverlista

Voila, efter mycket pysslande har vi nu uppe 10 stycken färska servrar uppe för Black Ops. Vi hoppas att ni kan vara med och bidra till att servrarna blir de bästa i Sverige - för spelarna, av spelarna. Ge oss förslag till förbättring på vår hemsida Lokalen Game Host och där kan ni även ansöka om att vara administratörer. Ni styr, vi rattar!

Servernamn Adress

Webhallen #01 TDM PRO173.199.70.164:3074
Webhallen #02 TDM 173.199.70.214:3074
Webhallen #03 TDM HC 173.199.71.21:3074
Webhallen #04 S&D PRO173.199.71.62:3074
Webhallen #05 S&D 173.199.71.114:3074
Webhallen #06 DOM 173.199.69.48:3074
Webhallen #07 SAB 173.199.69.142:3074
Webhallen #08 S&D HC 173.199.70.146:3074
Webhallen #09 CTF 173.199.71.95:3074
Webhallen #10 MIX 173.199.71.246:3074

Vad väntar ni på? Game on!

** Tog mig friheten att ändra på rubriken för att tråden inte ska bryta mot §9 /mod **

Visa signatur

Visionär bakom Sveriges största publika spelsatsning. Säger jag mer så blir jag förmodligen bannad igen.

Ställ krav! Involvera er! Tänk utanför sandlådan.

Permalänk
Medlem

awesomeeeeeeeeeeeeeee! gogogogo

Visa signatur

Ryzen 5600X | GeForce RTX 3070 | 32 GB DDR4 3600MHz | Samsung 970 EVO 500GB | Samsung 970 EVO 1TB |
Gigabyte X570 AORUS ULTRA | Corsair RM750X V2

Permalänk
Medlem

blir att spela där när man får spelet

Visa signatur

Dator: MSI GeForce GTX 580 Twin Frozr II,corsair 4 GB,WD blue 640GB,C2Q 9550,microsoft intellimouse 3,logitech G15, logitech x-53,Corsair HS1,Samsung 2253BW,Silver Power 750Wm,Silverstone FT02.

"Time lost is time... not spent!" - HuskyStarcraft

Permalänk
Medlem

blir lite svårt att börja lira där direkt eftersom man måste leta efter servern bland alla andra servers i listan går ju inte att connecta i console eller köra add server. har dock hittat en webhallen servern!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erik86:

blir lite svårt att börja lira där direkt eftersom man måste leta efter servern bland alla andra servers i listan går ju inte att connecta i console eller köra add server. har dock hittat en webhallen servern!

Japp, det är frustrerande att de inte tänkt på att folk vill ansluta till specifika servrar. Vi har annars en tråd där vi skriver några tips på hur du hittar våra servrar, kommer uppdatera där så fort det händer något. Lokalen Game Host • View topic - Welcome to Webhallen.com's Call of Duty: Black Ops servers

Sedan har vi skapat en fet tråd med buggar och förslag till förbättring kring servrarna (tekniskt till utvecklarna och server hosten), bidra gärna med input där (oavsett om det rör servrarna eller bara spelet). Lokalen Game Host • View topic - Re: Know issues

Visa signatur

Visionär bakom Sveriges största publika spelsatsning. Säger jag mer så blir jag förmodligen bannad igen.

Ställ krav! Involvera er! Tänk utanför sandlådan.

Permalänk
Medlem

spela inte där, bara omogna typer som lirar där...

Permalänk
Medlem
Skrivet av AtRiA:

spela inte där, bara omogna typer som lirar där...

Det var konstruktivt sagt. Varför inte hjälpa till att rensa upp lite? Det tar alltid ett tag innan vi får ordning på servrarna och hittar aktiva administratörer, bra spelare och får ut vårt mål med servrarna. Det händer tyvärr inte över en dag och detta är ett nytt spel med nya människor (till skillnad från våra Team Fortress 2 servrar).

Hur som helst jobbar vi hårt med att få bort "omogna kids" från våra servrar och öka vår standard.

Mvh,
Martin

Visa signatur

Visionär bakom Sveriges största publika spelsatsning. Säger jag mer så blir jag förmodligen bannad igen.

Ställ krav! Involvera er! Tänk utanför sandlådan.

Permalänk
Medlem

bara 1 hc server? segt

Permalänk
Hedersmedlem

Kom igen, ge konstuktiv kritik istället för att gnälla. Glädjs istället över att Webhallen har slängt upp dedikerade servrar för er som spelar Black Ops. (Jag är inte en av dom).

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noobenu:

bara 1 hc server? segt

Vi försöker balansera utbudet och eftersom det är så många olika speltyper så blir det lite knapert utbud. Men vi kommer att utvärdera utbudet efter det att vi fått lite kommentarer från våra spelare och det hela har lugnat ner sig lite. Vi har haft enorma problem med stabilitet och vårt fokus har legat på att hålla dem uppe så länge som möjligt.

Men skriv gärna på vårat forum om vad som borde ändras och varför, vi lyssnar bara ni talar med oss.

Mvh,
Martin

Visa signatur

Visionär bakom Sveriges största publika spelsatsning. Säger jag mer så blir jag förmodligen bannad igen.

Ställ krav! Involvera er! Tänk utanför sandlådan.

Permalänk
Medlem

Ni har allt utom en HQ server som enligt mig är den roligaste gamemoden

*edit* Mix servern hängde sig här om dagen vid mapchange och den stog och snurra så ganska länge, vet inte om det till och med fortfarande är så, isf kan det vara värt att se över.

Visa signatur

Computer: 9900K + NH-D15, Aorus Master, 32GB@3200MHz, 2080 Ti Strix OC, 970 EVO+ 500GB, RM850x Plat, Fractal R6 + 1xNF-A14, 3xNF-A12x25, Win10 Pro.
Audio: Lavry DA11, WooAudio WA22, HD800 + Cardas XLR, Blue Compass, Radius & Yeti Pro.
Other: Herman Miller Envelop + Aeron, XB271HU, U2717D, Filco TKL + PBT, G403, QcK Edge, Bungee v2, EdgeRouter Lite, UAP-AC-LITE, DS412+ (4x4TB).

Permalänk
Medlem
Skrivet av dnne:

Ni har allt utom en HQ server som enligt mig är den roligaste gamemoden

*edit* Mix servern hängde sig här om dagen vid mapchange och den stog och snurra så ganska länge, vet inte om det till och med fortfarande är så, isf kan det vara värt att se över.

Ska kolla in HQ, kanske kan vi ta en av S&D eftersom de oftast är tomma.

Tack för notisen om 10, jag uppmärksammade detta igår och har redan startat om den. Struligt att man inte får reda på detta annat än om man försöker spela på den. Den svarar på ping, rcon etc. Tack i alla fall.

Visa signatur

Visionär bakom Sveriges största publika spelsatsning. Säger jag mer så blir jag förmodligen bannad igen.

Ställ krav! Involvera er! Tänk utanför sandlådan.

Permalänk
Medlem

Jo, det är ju fortfarande problem med spelarna, ganska ofta. Men när man har tur och slipper dem så är det trevligt folk som återstår!

Pingtider är bra och trevliga också, så jag hoppar mellan er och ett par andra servrar!

Permalänk
Medlem

Lirar massor på Domination servern (nr 6 tror jag). Härligt motstånd där måste jag säga. Spelar man på andra servrar får jag klart bättre stats men det är roligare med hårda matcher. Tummen upp!

Permalänk

Om det är så att ni märker att någon server är nere så får ni gärna skriva till mig antingen här på Sweclockers eller på MSN.

Har ni olika förslag eller liknande så är ni även välkomna till vårat forum (Lokalen Game Host)

//Fredrik

Visa signatur

Speldatorn: Asus P7P55D EVO | Intel Core i5 750@3,5GHz | 4Gb 1333MHz | 5850 CF | 3x BenQ 2222HDL @ 5760x1080
Servern: ASRock FM2A85X | AMD A8-5600K @3,6GHz | 8GB 1866MHz Corsair Vengeance LP | 8TB Lagring

Permalänk
Medlem

Har ni fattat er in på vad Barebone mode är för speltyp på RCon?

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Apollo-M Mini • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain

Permalänk
Skrivet av UROG:

Har ni fattat er in på vad Barebone mode är för speltyp på RCon?

Vad jag har förstått de som så är det utan perks och killstreaks. Har inte testat det dock så kan inte lova att det är korrekt.

Visa signatur

Speldatorn: Asus P7P55D EVO | Intel Core i5 750@3,5GHz | 4Gb 1333MHz | 5850 CF | 3x BenQ 2222HDL @ 5760x1080
Servern: ASRock FM2A85X | AMD A8-5600K @3,6GHz | 8GB 1866MHz Corsair Vengeance LP | 8TB Lagring

Permalänk
Medlem
Skrivet av snoogiloo:

Vad jag har förstått de som så är det utan perks och killstreaks. Har inte testat det dock så kan inte lova att det är korrekt.

Stämmer, även om jag inte verifierat det så är tanken att barebones är just utan extra "perks" utan att vara vad "hardcore" är när det kommer till hur mycket man tål etc.

Bra med lite replik angående servrarna, ser fram emot att göra några förändringar snart.

Mvh,
Martin

Visa signatur

Visionär bakom Sveriges största publika spelsatsning. Säger jag mer så blir jag förmodligen bannad igen.

Ställ krav! Involvera er! Tänk utanför sandlådan.

Permalänk
Medlem

Visst har ni "Anti GL policy"? Har för mig att det var så igår i alla fall, det var najs.

Men det går inte att hitta servern med MIX dock, hoppas connect funkar snart så att man kan joina via IP dock.

Visa signatur

[Moderkort: Asus TUF X570-Plus Gaming] [Nätagg: Corsair AX 750W]
[Minne: G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 2x16GB] [Grafikkort: ASUS RTX 2070S]
[Processor: AMD Ryzen 7 3700X] [Hårddisk: Corsair Force Series MP510 960GB + SSDs + lagringsdiskar]

Permalänk
Medlem
Skrivet av micke_930:

Visst har ni "Anti GL policy"? Har för mig att det var så igår i alla fall, det var najs.

Men det går inte att hitta servern med MIX dock, hoppas connect funkar snart så att man kan joina via IP dock.

Vår policy kan väl uttryckas så att vi uppmanar folk till att använda GL till det minimala, mot helikoptrar och om man kanske är ensam själv och blir jagad av 5 i grupp. Vi har dock inte, i dagsläget, en regel på att man inte får använda den alls och vi kommer förmodligen inte banna någon om de råkar lossa av en G. Men vi försöker hålla det under kontroll och kan komma att ändra reglerna om det behövs, just nu verkar det funka ganska bra dock.
Idag är Claymores nästan värre, agrumph!

Visa signatur

Visionär bakom Sveriges största publika spelsatsning. Säger jag mer så blir jag förmodligen bannad igen.

Ställ krav! Involvera er! Tänk utanför sandlådan.

Permalänk
Skrivet av weird:

Vår policy kan väl uttryckas så att vi uppmanar folk till att använda GL till det minimala, mot helikoptrar och om man kanske är ensam själv och blir jagad av 5 i grupp. Vi har dock inte, i dagsläget, en regel på att man inte får använda den alls och vi kommer förmodligen inte banna någon om de råkar lossa av en G. Men vi försöker hålla det under kontroll och kan komma att ändra reglerna om det behövs, just nu verkar det funka ganska bra dock.
Idag är Claymores nästan värre, agrumph!

More claymores to the people!! bästa 5000 points jag spenderat så najs o ha bakom sig om man står inne i nått hus o snipar eller nått

Men ja som weird sa så är det ju ingen regel vi har men endån något som iaf jag håller under uppsikt. ser jag att någon bara använder GL hela tiden så ger jag 2-3 varningar och sedan en kick. Folket brukar lyssna och håller det till en lämplig nivå. Jag har faktiskt bara kickat en kille från servern som fortsatte och kan tilläggas att han även började säga en del olämpliga saker till mig när jag varnade han.

Visa signatur

Speldatorn: Asus P7P55D EVO | Intel Core i5 750@3,5GHz | 4Gb 1333MHz | 5850 CF | 3x BenQ 2222HDL @ 5760x1080
Servern: ASRock FM2A85X | AMD A8-5600K @3,6GHz | 8GB 1866MHz Corsair Vengeance LP | 8TB Lagring

Permalänk
Medlem
Skrivet av snoogiloo:

More claymores to the people!! bästa 5000 points jag spenderat så najs o ha bakom sig om man står inne i nått hus o snipar eller nått

Men ja som weird sa så är det ju ingen regel vi har men endån något som iaf jag håller under uppsikt. ser jag att någon bara använder GL hela tiden så ger jag 2-3 varningar och sedan en kick. Folket brukar lyssna och håller det till en lämplig nivå. Jag har faktiskt bara kickat en kille från servern som fortsatte och kan tilläggas att han även började säga en del olämpliga saker till mig när jag varnade han.

Vaf... Jag sa ju förlåt flera gånger efter. Så, unbanna mig nu

Visa signatur

Visionär bakom Sveriges största publika spelsatsning. Säger jag mer så blir jag förmodligen bannad igen.

Ställ krav! Involvera er! Tänk utanför sandlådan.

Permalänk

Vad är GL för något?

EDIT: Grenade launcher kanske? Alltså den man kan montera under sitt primary vapen?

Är det samma sak som "noob tubes" eller "tubes" som alla tjatar om?

Permalänk
Medlem
Skrivet av weird:

Vår policy kan väl uttryckas så att vi uppmanar folk till att använda GL till det minimala, mot helikoptrar och om man kanske är ensam själv och blir jagad av 5 i grupp. Vi har dock inte, i dagsläget, en regel på att man inte får använda den alls och vi kommer förmodligen inte banna någon om de råkar lossa av en G. Men vi försöker hålla det under kontroll och kan komma att ändra reglerna om det behövs, just nu verkar det funka ganska bra dock.
Idag är Claymores nästan värre, agrumph!

Fattar inte varför alla whinar ang. vilka vapen som bör bannas eller inte.
Spelet är konstruerat med dessa vapentyper, spelaren bör själv få avgöra vilka vapen man använder.
Det finns ju + och - med alla vapen.
Kniv - räckvidd min. 3 meter
Radiostyrdbil - kom igen....vad kommer härnäst Barbie med C-4??
Jag använder inte GL själv

Men nu är ju spelet så här, spela eller...
Annars är ju en idé - BYT SPEL!!!

Visa signatur

Fractal Design C; Corsair RM750X; ASUS Prime Z370 A ll; I9 9900K; Celsius S24 ; Corsair 16GB; Samsung 970 evo 500GB; RTX 2080 TI; Dell U3415W; W10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Björnerik:

Vad är GL för något?

EDIT: Grenade launcher kanske? Alltså den man kan montera under sitt primary vapen?

Är det samma sak som "noob tubes" eller "tubes" som alla tjatar om?

Japp, ibland räknas väl även rocketlauncher med i "noob tubes" begreppet.

Skrivet av Luddtuss:

Fattar inte varför alla whinar ang. vilka vapen som bör bannas eller inte.
Spelet är konstruerat med dessa vapentyper, spelaren bör själv få avgöra vilka vapen man använder.
Det finns ju + och - med alla vapen.
Kniv - räckvidd min. 3 meter
Radiostyrdbil - kom igen....vad kommer härnäst Barbie med C-4??
Jag använder inte GL själv

Men nu är ju spelet så här, spela eller...
Annars är ju en idé - BYT SPEL!!!

Håller till viss del med. Det är en del av spelet men vi bestämmer ju själva hur vi vill spela det. I princip rör det väl sig lite om gentlemanna regler i stil med de som används inom sporten.

Här får du ett skitbra exempel. Alla vet att Zlatan är grym, skulle man vilja vinna varje match skulle man kunna låta alla spelare utom just Zlatan (inklusive målvakten) kniva ner hela motståndarlaget utom 1 person. Visst, alla skulle åka ut på rött kort men Zlatan skulle vara kvar ensam mot en ensam förhoppningsvis dålig spelare och kunna springa runt och "passa boll" hela tiden. Det är effektivt och en del av livet men för sportens skulle så gör man inte så (med visst undantag för Italienare).

Visa signatur

Visionär bakom Sveriges största publika spelsatsning. Säger jag mer så blir jag förmodligen bannad igen.

Ställ krav! Involvera er! Tänk utanför sandlådan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luddtuss:

Fattar inte varför alla whinar ang. vilka vapen som bör bannas eller inte.
Spelet är konstruerat med dessa vapentyper, spelaren bör själv få avgöra vilka vapen man använder.
Det finns ju + och - med alla vapen.
Kniv - räckvidd min. 3 meter
Radiostyrdbil - kom igen....vad kommer härnäst Barbie med C-4??
Jag använder inte GL själv

Men nu är ju spelet så här, spela eller...
Annars är ju en idé - BYT SPEL!!!

Dedikerade servrar ger ju en dock möjligheten att inte behöva stå ut med eländet, och att det finns servrar som är allmänt emot det är bra tycker jag själv. Det finns ju massor av servrar som tillåter GL, Treyarch har väll egna officiella också har jag för mig, man behöver knappast byta spel om man är trött på GL, i MW2 var sådant fallet, men nu finns dedikerade servrar.

Visa signatur

[Moderkort: Asus TUF X570-Plus Gaming] [Nätagg: Corsair AX 750W]
[Minne: G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 2x16GB] [Grafikkort: ASUS RTX 2070S]
[Processor: AMD Ryzen 7 3700X] [Hårddisk: Corsair Force Series MP510 960GB + SSDs + lagringsdiskar]

Permalänk

Nu är TDM servrarna nere, folk är inne men man kan inte lira

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem
Skrivet av jooelhoglund:

Nu är TDM servrarna nere, folk är inne men man kan inte lira

Måste varit temporärt, nu är gott om folk inne och spelar. Bra att ni hojtar till, om ni mailar mig direkt kan jag kolla på dem snabbare dock.

Visa signatur

Visionär bakom Sveriges största publika spelsatsning. Säger jag mer så blir jag förmodligen bannad igen.

Ställ krav! Involvera er! Tänk utanför sandlådan.

Permalänk
Skrivet av weird:

Måste varit temporärt, nu är gott om folk inne och spelar. Bra att ni hojtar till, om ni mailar mig direkt kan jag kolla på dem snabbare dock.

Jo nu är den uppe igen, det var bara några minuter den var nere

Bra servrar ni har

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem

HAHAHAHA! Bra snack om Clays... Min server används för BARA Clays. Jisses, 18 spelare och 18 Clays överallt vart man minst anar det.
Fast bästa rundan var dock när jag körde HCHQ på den, fick Double Kill med en Clay. Så det tackar man inte nej för!

Jag har hittat max 4 servrar åt gången. TDM och MIX brukar synas på listan, men övriga är alltid nere när jag söker. ^^
Kan iofs bero på att de dubblerar alla serverhallar hela tiden överallt för att öka på försäljningen/uthyrningen vilket resulterar med att hallarna stängs av pga uppgradering/systemomstart.

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Apollo-M Mini • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain