Kingston ökar ledningen på DRAM-marknaden

Permalänk
Melding Plague

Kingston ökar ledningen på DRAM-marknaden

Minnestillverkaren Kingston har ett starkt grepp om DRAM-marknaden. I det första halvåret 2010 stod företaget för nära hälften av försäljningen.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Inte överraskande men kul för dem antar jag.

Permalänk
Medlem

Förvånande då man är inet fan och tror att alla andra också kör med corsair minnen ^^

Permalänk
Skrivet av nontA91:

Förvånande då man är inet fan och tror att alla andra också kör med corsair minnen ^^

OEM det är där pengar och mängd ligger.

Permalänk
Skrivet av nontA91:

Förvånande då man är inet fan och tror att alla andra också kör med corsair minnen ^^

Ja var fan är corsair?! Trodde de också låg i absoluta toppen, men tydligen inte

Visa signatur

[AMD Ryzen 5 3600] [ASUS RTX 4070 Dual] [ASUS ROG Strix B450-F Gaming] [Corsair Vengeance DDR4 3200MHz 32GB] [Corsair MP510 480GB] [Corsair RM750X V2] [Fractal Design Define C] [BenQ CQ32G1] [Logitech G513 Carbon Tactile] [Corsair Gaming Harpoon RGB] [Logitech Z533] [SteelSeries Arctis 7 2019 Edition] [Google Pixel 7a]

Permalänk
Inaktiv

vattenkylda ramminnen? Känns lite onödigt va?

Permalänk
Medlem

Hmm kör själv Corsair men tror det är mer för gamers/hårdvaruentusiaster, Kingston sitter väl i alla "vanliga" burkar som Asheileon påpekade.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon56869:

vattenkylda ramminnen? Känns lite onödigt va?

Inte för den rika brat'en som gärna slösar pengar på det

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem

Kingston har alltid varit bäst, inte konstigt att de vinner, lär aldrig bli något annat för mig, alltid 100% kompatibelt med allt och strular aldrig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crakso:

Kingston har alltid varit bäst, inte konstigt att de vinner, lär aldrig bli något annat för mig, alltid 100% kompatibelt med allt och strular aldrig.

Mm Kingston har aldrig krånglat för mig heller, känns som Corsair funkar på det mesta också fast såna har jag bara testat på gigabyte och asus brädor. Ocz är några som inte alla gånger funkar sen är ju frågan om det är så pass stor variation på minnena? Har alla egen tillverkning eller köps allt från samma komponentföretag?

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av piddeman:

Inte för den rika brat'en som gärna slösar pengar på det

Eller han som jobbar och har datorbyggande som hobby

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Oem marknaden, blir endast Kingston minnen när vi bygger datorer åt kunder. Kan inte minnas att vi haft något problem med minnen från Kingston på dom senaste... 3-5 åren eller så.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk

Trodde faktiskt corsair var i toppen. körde dock bara corsair förr men har gått över till kingston tycker båda har funkat lika bra

Visa signatur

Amd Ryzen 3900x -I- H100i -I- Asus ROG STRIX X470-F Gaming -I- Asus GTX 3060 12GB -I- 32gb HyperX RGB @3600mhz -I- Chieftec nitro 650w Bronze -I- Corsair MP510 1gb m.2, Ocz trion 150 128gb och 240gb -I- Windows 10 Home -I- Fractal R4

Permalänk
Medlem

Corsair är väll ändå bara så populärt just här i sverige? Jag har iofs inte varit på något engelskt forum men om man kollar på youtube på toppdatorer så är det ofta a-data/kingstone etc

Visa signatur

MAIN:   | 4770k | r9 290 tri-x OC | 16GB | Be Quiet Shadow Rock 2 | Corsair 350D | EVGA Supernova G2 850w |
HTPC:   | 4360 | 8GB | Scythe Shuriken Rev. B | Cooler Master Elite 120 |
Laptop: HP spectre x360

Permalänk
Medlem
Skrivet av raffe1995:

Corsair är väll ändå bara så populärt just här i sverige? Jag har iofs inte varit på något engelskt forum men om man kollar på youtube på toppdatorer så är det ofta a-data/kingstone etc

Corsair är populärt utomlands med, utan tvekan ett av de bästa märkena inom högpresterande minnen. Men Kingston sitter ju i många OEM/Färdigbyggda datorer och får på så sätt en VÄLDIGT stor del av marknaden. Fast de personer som är någorlunda insatta i datorhårdvara är ju bara en droppe i havet med tanke på hur många som köper och använder datorer.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av flashen:

Eller han som jobbar och har datorbyggande som hobby

Eller det

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem

Varför skulle Corsair vara i toppen för? De köper ju DRAM av olika tillverkare och sätter sin klisterlapp på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hjonsson:

Varför skulle Corsair vara i toppen för? De köper ju DRAM av olika tillverkare och sätter sin klisterlapp på.

Just så tänkte jag också. Samma sak med alla nätaggregat som Corsair säljer. Vad jag vet så låter Corsair andra fabrikanter bygga nätaggregaten åt Corsair.

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Avstängd

Inget konstigt att kingston ligger etta,dom är väl dom enda i världen som har livstids garanti på sina minnen:)
Det var det på mina hyperx minnen jag hade förut iafall,dvs 10 års garanti,det är ingen dålig garanti direkt:))

Visa signatur

Asus Commando Q6600@3,6GHZ Coolermaster Gemini2 8GB Corsair Dominator Intel X25-V 40GB Samsung 250gb Gainward GTX295(på garantibyte) Win 7 Home Premium X64.......

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leeloo:

Just så tänkte jag också. Samma sak med alla nätaggregat som Corsair säljer. Vad jag vet så låter Corsair andra fabrikanter bygga nätaggregaten åt Corsair.

Samma med deras H50 och H70, Asetek som tillverkar dem.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av nontA91:

Förvånande då man är inet fan och tror att alla andra också kör med corsair minnen ^^

Själv skulle jag aldrig ens ta i corsair med en sketen tång. För minne är det OCZ som gäller.

Men ja vi som bryr oss är jävligt få procent.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon127948:

Själv skulle jag aldrig ens ta i corsair med en sketen tång. För minne är det OCZ som gäller.

Men ja vi som bryr oss är jävligt få procent.

Dom enda minnen jag fått som var DOA var ocz,det var ett par pc3200 ddr400 minnen,men dom kan ju ha bättrat sig:)

Visa signatur

Asus Commando Q6600@3,6GHZ Coolermaster Gemini2 8GB Corsair Dominator Intel X25-V 40GB Samsung 250gb Gainward GTX295(på garantibyte) Win 7 Home Premium X64.......

Permalänk
Medlem
Skrivet av alban72:

Dom enda minnen jag fått som var DOA var ocz,det var ett par pc3200 ddr400 minnen,men dom kan ju ha bättrat sig:)

men de kan ha bättrat sig? Låter ungefär som att du tycker företaget är ren skit för att du fått ETT par kassa minnen :s

Runt K8 tiden hade de väl riktigt bra entusiast minnen?

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA