Permalänk
Hedersmedlem

Skumt ljud från processorn vid load

Hallå.

Slängde igång en vända Prime95 för att testa vad processorn gick för, och fick då höra ett underligt tjutande ljud från processorn. Det är AMD Phenom 955 BE, kyld av en Noctua NH-U9B SE2. Svårt att förklara ljudet, verkligen, men ett svagt tjutande, nästan vinande ljud. Det enda som kan få fram ljudet är Prime95..

Någon som vet vad detta öjud kommer ifrån, om det är dåligt/normalt?

Tack på förhand.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem

kylare???? eller så e det ditt nät agg ...

Visa signatur

i5 2500k,,,,asus p8z77-v pro

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av itkoll:

kylare???? eller så e det ditt nät agg ...

Hur menar du nu?

Sa redan innan att den kyls av en Noctua NH-U9B SE2.
Det är inte nätagget, lyssnat efter det redan..

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Hedersmedlem

Ingen som vet nåt om detta? Ljudet ökar vid överklockning, om det säger nåt..

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem

Sådana ljud brukar ibland vara en defekt kondensator eller en av lägre kvalitet.
Har man garanti så kan man kanske lämna tillbaka varan.
Dom kan ju gå sönder efter ett tag men kan också hålla, jag har själv sådant ljud från mitt nätagg när jag t.ex spelar eller gör något annat som ökar strömförbrukningen. Haft det så i 6 månader nu.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Spacer:

Sådana ljud brukar ibland vara en defekt kondensator eller en av lägre kvalitet.
Har man garanti så kan man kanske lämna tillbaka varan.
Dom kan ju gå sönder efter ett tag men kan också hålla, jag har själv sådant ljud från mitt nätagg när jag t.ex spelar eller gör något annat som ökar strömförbrukningen. Haft det så i 6 månader nu.

Vad är det som skapar ljudet då? Vill kunna lokalisera det och se om det är samma för mig..
Vill inte gärna lämna tillbaka skiten

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.