Permalänk
Medlem

Upplåsning av PS3-konto

Hej!

Lyckades med att spärra mitt Playstation Network konto. Tror i varje fall att det är spärrat eftersom jag inte kan logga in. Kan inte begära ett nytt lösen eftersom den mailadressen som jag har där inte är aktiv längre.

Finns det något jag kan göra?

Permalänk
Medlem

kollat precis?

Gick in på Den officiella PlayStation-webbplatsen: PlayStation 3, PS3
Och där står det: PlayStation®Network Offline

Högst upp till höger.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Kommer inte heller in, så var inte orolig

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Medlem

Tror ändå att kontot är spärrat, fungerar inte att komma in trots att det står online här: Den officiella PlayStation-webbplatsen: PlayStation 3, PS3. Troligtvis har jag försökt för många gånger med lösenordet. Kan inte beställa nytt lösen eftersom mailadressen jag angett är inte aktivt längre.

Finns det något jag kan göra?

Ifall jag öppnar ett nytt konto försvinner mina trophies då?

Permalänk
Testpilot

Kontakta supporten och berätta om ditt problem, oftast går det lösa sånna här problem bara man tar kontakt med företagen.

Trophies är vad jag vet kopplade till ditt konto så de kommer inte överföras om du skapar ett nytt konto, hur ska PSN kunna veta att du är samma person?

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Har öppnat ett nytt konto på PSN men för att logga in på det nya kontot så var jag tvungen att skapa en ny användare på PS3. Skulle vara bra om man skulle kunna flytta över mina trophies till min nya användare.

Har skrivit in till supporten och förklarat mig, hoppas att det går att lösa på något sätt.

Permalänk
Medlem

Nu är allt löst, tack alla som hjälpt mig!

Permalänk

Hur gjorde du för att få tillbaka ditt konto?

Har själv lämnat in min PS3 på lagning, och jag kommer inte ihåg mitt lösenord, och e-post adressen jag skapade mitt konto med är borta.
Så när jag får tillbaka mitt PlayStation (eller blir tvungen att köpa en ny) skulle det inte vara så kul att börja om från noll med trophies, när man har lyckats samla på sig nästan 1200 st.

Visa signatur

Gigabyte B550 Aorus Pro V2 / AMD Ryzen 9 5900X / Kingston 3200MHz 4x16GB / Gigabyte GeForce RTX 3060 Gaming Rev2 OC / Fractal Design Edison M 750W / Kingston M.2 960GB / Cooler Master Hyper 212 Black Edition / Corsair 4000D Airflow / Win 10