Gillar du dubstep, d'n'b och rap m.m?

Permalänk
Medlem

Gillar du dubstep, d'n'b och rap m.m?

Kolla då gärna min blogg AggesMusic

Skulle gärna höra kommentarer om vad ni tycker om bloggen!

Visa signatur

Gillar du dubstep? Kolla då min musik-blogg, på engelska. Dela gärna med dig kommentarer hit.

Permalänk
Medlem

För lite innehåll. Fyll på med musikhistoria, DJ/band-relations-träd, genredatabas och intervjuer och vi är kanske intresserade. Nu har du bara gjort en blogg.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Gillar du dubstep? Kolla då min musik-blogg, på engelska. Dela gärna med dig kommentarer hit.

Permalänk
Medlem

Det var minsann en ovanlig combo att gilla dnb och rap

Jag är inte så insatt i rap å hiphopsvängen men var på Jedi Mind Tricks på Debaser medis, var lagom full och lagom svettig med ett bra drag

Permalänk
Medlem

Netskyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av fesen:

Det var minsann en ovanlig combo att gilla dnb och rap

Jag är inte så insatt i rap å hiphopsvängen men var på Jedi Mind Tricks på Debaser medis, var lagom full och lagom svettig med ett bra drag

Jag är "från början" metalhead Så jag kan mer eller mindre höra på allt men jag hör nästan bara på d'n'b när jag spelar CoD så

Visa signatur

Gillar du dubstep? Kolla då min musik-blogg, på engelska. Dela gärna med dig kommentarer hit.

Permalänk
Medlem

Nice.
Nu saknas bara lättöverskådlig taggning och arkiv så har du en blogg med intervjuer.
Dessa taggar kan du ha när du är klar med förberedelserna:
Historia, Aktuellt, Klipp, Intervju, Bilder, Beats, Program, Live, Clubs.
Trevligt innehåll annars. Inte allt för långa intervjuer, vilket kan vara för och nackdel beroende på vem som är intresserad och hur mycket. Bra blanding och ibland bra smak.
Burial är en favorit när det kommer till dubstep, kalla mig normal. Min mor köpte Untrue något år efter den släpptes. Jag snodde skivan och satte på repeat i någon vecka.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alakai:

Nice.
Nu saknas bara lättöverskådlig taggning och arkiv så har du en blogg med intervjuer.
Dessa taggar kan du ha när du är klar med förberedelserna:
Historia, Aktuellt, Klipp, Intervju, Bilder, Beats, Program, Live, Clubs.
Trevligt innehåll annars. Inte allt för långa intervjuer, vilket kan vara för och nackdel beroende på vem som är intresserad och hur mycket. Bra blanding och ibland bra smak.
Burial är en favorit när det kommer till dubstep, kalla mig normal. Min mor köpte Untrue något år efter den släpptes. Jag snodde skivan och satte på repeat i någon vecka.

Ja, Untrue är en väldigt bra platta.

Jag kommer hoppeligen att försöka redigera bloggen på veckoslutet.

Tack för att ni ha kollat min blogg

Visa signatur

Gillar du dubstep? Kolla då min musik-blogg, på engelska. Dela gärna med dig kommentarer hit.

Permalänk
Medlem

Tja! Tänkte bara säga att jag uppskattar din blogg, skönt med lite dubstep så här på nattkvisten..
Keep up the good work!

Visa signatur

Intel i9 9900k | Z390 Designare | RX580 8GB | 64GB RAM
M.2 SSD: 1TB Windows för spel & 500GB Mac OS för övrigt

Ikea Fredde | Arozzi Mezzo V2 Fabric | 4K 40" Philips
Logitech G203, G213 & Z333 + MacBook Pro 15" Retina

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eduardo:

Tja! Tänkte bara säga att jag uppskattar din blogg, skönt med lite dubstep så här på nattkvisten..
Keep up the good work!

Tackar, det värmer!

Vilka låtar gillar du speciellt mycket?

Visa signatur

Gillar du dubstep? Kolla då min musik-blogg, på engelska. Dela gärna med dig kommentarer hit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceY!:

Tackar, det värmer!

Vilka låtar gillar du speciellt mycket?

Favoriten just nu är låten från Prime som du har på förstasidan.

Visa signatur

Intel i9 9900k | Z390 Designare | RX580 8GB | 64GB RAM
M.2 SSD: 1TB Windows för spel & 500GB Mac OS för övrigt

Ikea Fredde | Arozzi Mezzo V2 Fabric | 4K 40" Philips
Logitech G203, G213 & Z333 + MacBook Pro 15" Retina

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eduardo:

Favoriten just nu är låten från Prime som du har på förstasidan.

Ah, han har många bra låtar! Om några dagar kommer jag att ha en "mini" intervju med honom!

Här är en lite äldre intervju med honom!

Visa signatur

Gillar du dubstep? Kolla då min musik-blogg, på engelska. Dela gärna med dig kommentarer hit.

Permalänk

Nej ussh fy fan. Sämre musik finns knapp.

VIRUS!

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=FULLMOON=-:

Nej ussh fy fan. Sämre musik finns knapp.

VIRUS!

Var det nu man inte skulle ta illa upp?

Visa signatur

Gillar du dubstep? Kolla då min musik-blogg, på engelska. Dela gärna med dig kommentarer hit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=FULLMOON=-:

Nej ussh fy fan. Sämre musik finns knapp.

VIRUS!

VIRUS är också en gammal goding. Revelation är visserligen det enda bra de gjort, men ändå.

Vad är det du inte gillar i dubstep, drum and base och sånt? Är det för att dina högtalare inte pallar eller för att du börjat förlora högrekventa området i hörseln? Eller saknas det för mycket jämna 4/4 men en och annan tonartshöjning och 2/2-break?

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Vad tycks om de senaste sångerna?

Visa signatur

Gillar du dubstep? Kolla då min musik-blogg, på engelska. Dela gärna med dig kommentarer hit.

Permalänk
Medlem

Bed intruder mixen var ju riktigt grym!

Visa signatur

Intel Q6600 g0 @ 3.2Ghz/ MSI P35 NEO2-FR/ Sparkle GTX 460 1gb/ 2x2048 Corsair XMS2 6400 / Scythe Ninja PLUS Rev. B/ Antec Sonata III

Permalänk
Medlem

Ahh, den var ganska rolig och bra!

Visa signatur

Gillar du dubstep? Kolla då min musik-blogg, på engelska. Dela gärna med dig kommentarer hit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceY!:

Vad tycks om de senaste sångerna?

De är schyssta men jag tittar fortfarande mest in för att lyssna på Prime - Guerrillas in the mist

Vad tycker du om denna förresten? -> YouTube - Dexstep - Dexter Dubstep Blood Show's Over
Stort Dexter-fan om jag är kan jag inte annat än att älska den..

Visa signatur

Intel i9 9900k | Z390 Designare | RX580 8GB | 64GB RAM
M.2 SSD: 1TB Windows för spel & 500GB Mac OS för övrigt

Ikea Fredde | Arozzi Mezzo V2 Fabric | 4K 40" Philips
Logitech G203, G213 & Z333 + MacBook Pro 15" Retina

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eduardo:

De är schyssta men jag tittar fortfarande mest in för att lyssna på Prime - Guerrillas in the mist

Vad tycker du om denna förresten? -> YouTube - Dexstep - Dexter Dubstep Blood Show's Over
Stort Dexter-fan om jag är kan jag inte annat än att älska den..

Mycket intressasnt låt. För att vara helt ärlig så har jag aldrig kollat Dexter!

Njaa, den är lite speciell. Den blir kommer aldrig igång så att säga. Den blir lite halv tråkig!

Men tack i alla fall! Det är helt fritt fram att rekommendera låtar, jag tar gärna emot! : )

Visa signatur

Gillar du dubstep? Kolla då min musik-blogg, på engelska. Dela gärna med dig kommentarer hit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceY!:

Mycket intressasnt låt. För att vara helt ärlig så har jag aldrig kollat Dexter!

Njaa, den är lite speciell. Den blir kommer aldrig igång så att säga. Den blir lite halv tråkig!

Men tack i alla fall! Det är helt fritt fram att rekommendera låtar, jag tar gärna emot! : )

Jo det kan jag hålla med om, den är baserad på en låt från serien och jag gillar dess ganska lugna, lite mystiska framtoning.

Andra favoriter (som du kanske hört?) är,

Cragga - Mr Postman
Flux Pavilion - Got 2 Know
Doctor P - Sweet Shop
Bun Vs Ill Bill - Choppa
Rusko - 2 N A Q

Visa signatur

Intel i9 9900k | Z390 Designare | RX580 8GB | 64GB RAM
M.2 SSD: 1TB Windows för spel & 500GB Mac OS för övrigt

Ikea Fredde | Arozzi Mezzo V2 Fabric | 4K 40" Philips
Logitech G203, G213 & Z333 + MacBook Pro 15" Retina

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eduardo:

Jo det kan jag hålla med om, den är baserad på en låt från serien och jag gillar dess ganska lugna, lite mystiska framtoning.

Andra favoriter (som du kanske hört?) är,

Cragga - Mr Postman
Flux Pavilion - Got 2 Know
Doctor P - Sweet Shop
Bun Vs Ill Bill - Choppa
Rusko - 2 N A Q

Mystisk är rätt ord!

Mr Postman, den har jag sparat som bokmärke nu -> betyder att jag kommer att ha den på bloggen.
Got 2 Know, bra låt men jag har hört den för många gånger ^^
Sweet Shop, AggesMusic: 20th October
Choppa, denna gillar jag inte alls!
2 N A Q, den är också sparad nu!

Tack!

Visa signatur

Gillar du dubstep? Kolla då min musik-blogg, på engelska. Dela gärna med dig kommentarer hit.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem

Gillar alla de där sångerna.

Borgores låtar är alltid lite små lustiga ;-D
Jag gillar L-Wiz andra lugnare låtar mera, men plus poäng för att han har gjort en BRA låt som bygger på en tv-serie.
"It's Bigger Than Hip Hop", en remix! Helt okej, långt ifrån min favorit sång.

Kolla Quartus Saul, tyvärr har han bara korta snuttar på youtube. Men hans EP kommer ut närmare julen. Quartus Saul | Facebook

Kolla också Prime: YouTube - Guerrillas In The Mist - Prime

Visa signatur

Gillar du dubstep? Kolla då min musik-blogg, på engelska. Dela gärna med dig kommentarer hit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=FULLMOON=-:

Nej ussh fy fan. Sämre musik finns knapp.

VIRUS!

Alltså, vadfan är det för jävla kommentar att slänga in? Är du så jävla stolt över din mygghjärna att du måste briljera med den så fruktansvärt? Vem fan säger att din musik du lyssnar på är så jävla mycket bättre? Fan i helvete, dra något gammalt över dig...

OnT: Jag lyssnar inte på dnb/dubstep/vad-det-nu-kallas själv, men ett par polare brukar dra igång det när vi förkrökar. Kommer aldrig ihåg bandnamnen men det är fan gott klös i det!

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceY!:

Gillar alla de där sångerna.

Borgores låtar är alltid lite små lustiga ;-D
Jag gillar L-Wiz andra lugnare låtar mera, men plus poäng för att han har gjort en BRA låt som bygger på en tv-serie.
"It's Bigger Than Hip Hop", en remix! Helt okej, långt ifrån min favorit sång.

Kolla Quartus Saul, tyvärr har han bara korta snuttar på youtube. Men hans EP kommer ut närmare julen. Quartus Saul | Facebook

Kolla också Prime: YouTube - Guerrillas In The Mist - Prime

På tal om bra låt som bygger på tv-serie,
Chrispy - Inspector Gadget (Dubstep Remix)

En annan grym "cover".
Sketch - Dubstep Pain (Chocolate Rain Remix)

Gillar du lugna låtar gillar du säkert de här?
Plastician - Japan
Mt Eden Dubstep (HD) - Beautiful Lies
Och när vi är inne på Mt. Eden har vi ju även,
Mt Eden Dubstep - Hide and Seek (HD)

God natt!

Visa signatur

Intel i9 9900k | Z390 Designare | RX580 8GB | 64GB RAM
M.2 SSD: 1TB Windows för spel & 500GB Mac OS för övrigt

Ikea Fredde | Arozzi Mezzo V2 Fabric | 4K 40" Philips
Logitech G203, G213 & Z333 + MacBook Pro 15" Retina

Permalänk

Mja, mycket av Dubstep är dåligt, tyvärr. Samma med DNB.

Bra (som jag skulle kunna tänka mig att du missat)
YouTube - Modeselektor - Deboutonner (Bonus Video)
YouTube - Custom soldierz - Minoan (Engage remix)
YouTube - Benga - 26 Basslines

Och, till sist men inte minst;
R/D - The Glitch Mob - Starve The Ego, Feed The Soul (R/D's Soul Full Remix) - SoundCloud
(Helt sjuuuk låt)

Permalänk
Medlem

Länge sen jag skrev något här!

Hur har ni gillat låtarna den senaste tiden(månaden?) ?

Visa signatur

Gillar du dubstep? Kolla då min musik-blogg, på engelska. Dela gärna med dig kommentarer hit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fesen:

Det var minsann en ovanlig combo att gilla dnb och rap

Jag är inte så insatt i rap å hiphopsvängen men var på Jedi Mind Tricks på Debaser medis, var lagom full och lagom svettig med ett bra drag

dnb brukar ju kallas vita personers rapp då det har ett rykte, som är ganska välförtjänt, av att majoriteten av "fanbasen" är små gossar som tycker dom är galet tuffa när de lyssnar på det.
kolla t.ex på det coola lingot dom byggt runt det hela, en bas är "smutsig", för det är tufft.
en typiskt kommentar på en låt kan vara.

"this baseline was filthier than sex with an aids-infected transvestite"
eller
"this baseline is greasier than optimusprime having sex"

bara gå in på valfri youtube klipp så är det förmodligen den högstrateade kommentaren.

själv tycker jag dubstep är okej, men skulle aldrig kunna sätta mig in i den scenen då hela communityt runt den är extremt pinsamt.

Visa signatur

AMD 5900x | ASUS 3080GTX | ASUS Xonar Essence STX | 32GB | Fractal R5
Xtrfy XG1-R LED | Logitech G502 v2 | Sennheiser HD650 | Audio Engine A5+

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1guy:

dnb brukar ju kallas vita personers rapp då det har ett rykte, som är ganska välförtjänt, av att majoriteten av "fanbasen" är små gossar som tycker dom är galet tuffa när de lyssnar på det.
kolla t.ex på det coola lingot dom byggt runt det hela, en bas är "smutsig", för det är tufft.
en typiskt kommentar på en låt kan vara.

"this baseline was filthier than sex with an aids-infected transvestite"
eller
"this baseline is greasier than optimusprime having sex"

bara gå in på valfri youtube klipp så är det förmodligen den högstrateade kommentaren.

själv tycker jag dubstep är okej, men skulle aldrig kunna sätta mig in i den scenen då hela communityt runt den är extremt pinsamt.

Fel, DnB har blivit så efter att det blev mainstream. Samma med dubstep. Tyvärr. Kolla gärna old school dubstep, det är helt annorlunda feeling i själva communityn där!

Visa signatur

Gillar du dubstep? Kolla då min musik-blogg, på engelska. Dela gärna med dig kommentarer hit.