Permalänk

Hjälp med HoN!

Tjena!

Har precis köpt HoN vilket betyder att man är ganska n00b på att. Så har lite frågor angående spelet.

Typ:

*Vilken hero är enligt er lättast att börja spela med?
*Vad ska man kköpa för items i början?
*Har ni några bra nybörjar tips eller lite fakta som ni anser man bör veta för att spela spelet, väldigt grundläggande. Ungefär i stil med att man bör veta att man blir saved i en instances i wow när man dödat bossar t.ex.

* Vad menas med courier och concede?

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Kör sd (single draft). Spela inte EM (easy mode).

Kör på recommended items i början tills du lärt dig alla heroes och items.

Courier=En liten varelse som kan droppa saker till dig utan att du behöver dra dig tillbaka till spawn.
Concede= Ge upp matchen.

Visa signatur

Phantek P400S | Asus ROG Strix Z370-F | i7 8700K | Corsair H115i | Corsair Vengeance 16GB 3000MHz | GeForce 2080 Super | Corsair AX 850W | Samsung 850 Pro 512GB | Samsung 840 EVO 256GB | 3TB WD Green |

Permalänk
Skrivet av Xedious:

Kör sd (single draft). Spela inte EM (easy mode).

Kör på recommended items i början tills du lärt dig alla heroes och items.

Courier=En liten varelse som kan droppa saker till dig utan att du behöver dra dig tillbaka till spawn.
Concede= Ge upp matchen.

Okaj tack! Men hur får man tag på en courier då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Theherminator:

Okaj tack! Men hur får man tag på en courier då?

Man köper den, ligger under shoppen under ikonen längst upp till vänster har jag för mig, är en bild på en apa där typ.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z270H GAMING, i7 7700K, MSI GTX 1080 Ti 11 GB Gaming, Corsair HX 850W, Corsair 16GB, Samsung 850 500 GB, Samsung 830 256GB, WD Black 1TB, BenQ XL2420T

Permalänk
Skrivet av Xedious:

Kör sd (single draft). Spela inte EM (easy mode).

Kör på recommended items i början tills du lärt dig alla heroes och items.

Courier=En liten varelse som kan droppa saker till dig utan att du behöver dra dig tillbaka till spawn.
Concede= Ge upp matchen.

Skrivet av davaa:

Man köper den, ligger under shoppen under ikonen längst upp till vänster har jag för mig, är en bild på en apa där typ.

schysst ska kolla efter den! Tack!

Permalänk
Medlem

Finns en hel del på deras forum och på Youtube.
Dessa "filmer" är ganska gamla men tror de funkar lika bra ändå.
Video Tutorials by Nigma - Heroes of Newerth Forums

Sen så såg jag en "faq" med olika HoN ord etc.
HoN Strategies and Terminology - Heroes of Newerth Forums

sen som Xedious sa, kör INTE easy mode. sen är det bara att köra på och lära sig av sina misstag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Theherminator:

Tjena!

Har precis köpt HoN vilket betyder att man är ganska n00b på att. Så har lite frågor angående spelet.

Typ:

*Vilken hero är enligt er lättast att börja spela med?
*Vad ska man kköpa för items i början?
*Har ni några bra nybörjar tips eller lite fakta som ni anser man bör veta för att spela spelet, väldigt grundläggande. Ungefär i stil med att man bör veta att man blir saved i en instances i wow när man dödat bossar t.ex.

* Vad menas med courier och concede?

Tack på förhand!

Du bör spela en avståndshjälte, en karaktär som brukar fungera okej för nybörjare är moon queen (trots den lite kortare räckvidden), eftersom du kan klara dig ganska bra om du blir attackerad av 1-2 hjältar enbart m.h.a. ultin.

Kombinera lite items som ger stats (minor totems, pretenders crown osv.) och regen (runes of blight, health pots osv.), om du vill prova en närstridshjälte köp definitivt en iron buckler. Har du någon speciell hjälte som du tycker verkar rolig kan jag ge dig en item+skillbuild för den.

För att klara sig "ok" i HoN krävs det en hel del (kunskap om vad varje hjälte/item i spelet gör osv.), så förbred dig för att dö en hel del i början. Det viktigaste rådet är väl egentligen att ignorera folk som flamar, communityn i HoN är ganska deprimerande. Annars är väl några saker att tänka på:

Lasthitta: Tidigt i spelet tjänar du ingenting på att hela tiden attackera motståndarens creeps (små gubbar), utan detta får dig enbart att komma närmare deras torn och i en sårbar position. Försök istället att slå sista slaget på motståndarens creeps för att få pengar och på dina egna (genom att trycka a och sedan på dem) för att reducera motståndarens erfarenhet.

Minimapp: Minimappen är ett väldigt bra redskap, ett bra mål (kommer inte att hända i början) är att du slänger en blick där var tredje sekund eller så. Du får då framförallt bra uppsikt över ifall någon annan hjälte kan vara på väg för att döda dig (du ser honom inte på kartan) och ifall dina vänner kan behöva din hjälp.

Items: Items varierar otroligt mycket beroende på vilken hjälte du spelar, men som nybörjare fungerar det riktigt bra att köpa i alla fall 2 fortified bracelets och ofta även steamboots på varje hjälte du spelar (sen kan du fortsätta med recommended items). Detta ger dig en hel del liv och låter dig vara delaktig lite mer i spelet istället för att ligga död halva matchen. Ha alltid med dig en homecoming stone. Dessa kan användas för att snabbare ta dig tillbaka till striderna så att du inte förlorar erfarenhet/guld, hjälpa dina vänner, fly när moståndarna är på väg för att ta ut dig osv. Användningsområdena kommer att öka ju mer du spelar men att ha med sig en är alltid bra.

För lat för att skriva mer just nu men har du några frågor är det bara att du skickar ett meddelande till mig (Agdur) i HoN (är jag inne i ett game svarar jag efteråt)/på sweclockers.