Varför händer sig min dator i mw 2 och black ops?

Permalänk
Medlem

Varför händer sig min dator i mw 2 och black ops?

Så som rubriken lyder. Hade detta problemet ibland på mw2 men på black ops så hinner jag bara spela 5 min så hänger den sig. Något råd på hur jag kan få bot på detta problemet? Och hur ska man felsöka?
Det sitter en quad core q6600 2,4 ghz med ettNvidia Gforce 8800gts. kör på vista. mer info om datorn kan ges om det behövs för att hjälpa att lösa det här problemet.

Visa signatur

Citera om ni vill något!

Permalänk
Medlem

va har du för Nätaggregat ?

Visa signatur

ROG

Permalänk
Medlem

ett 5500 w minns inte vilket märke dock.

Visa signatur

Citera om ni vill något!

Permalänk
Medlem
Skrivet av fnikanor:

ett 5500 w minns inte vilket märke dock.

500 w menade jag

Visa signatur

Citera om ni vill något!

Permalänk
Medlem

En polare hade liknande problem i mw2 strax innan hans 8800 Gts gav upp helt.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 RGB MK2 Low Profile // Mouse: Corsair Dark Core RGB with the MM1000 QI mousepad // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD //

Permalänk
Avstängd
Skrivet av fnikanor:

Så som rubriken lyder. Hade detta problemet ibland på mw2 men på black ops så hinner jag bara spela 5 min så hänger den sig. Något råd på hur jag kan få bot på detta problemet? Och hur ska man felsöka?
Det sitter en quad core q6600 2,4 ghz med ettNvidia Gforce 8800gts. kör på vista. mer info om datorn kan ges om det behövs för att hjälpa att lösa det här problemet.

Skriv gärna all hårdvara du har och om något är överklockat så blir det lättare att hjälpa dig:))

Visa signatur

Asus Commando Q6600@3,6GHZ Coolermaster Gemini2 8GB Corsair Dominator Intel X25-V 40GB Samsung 250gb Gainward GTX295(på garantibyte) Win 7 Home Premium X64.......

Permalänk

Jag hade också problem med CoD. MW1 och MW2 frös för mig, både i windows xp med ett 8800GTS 320mb och i windows 7 med ett GTX260. Orkade aldrig bry mig när jag hade GTS:et men när jag fick 260:t och samma sak hände i MW2 så klockade jag ner gpu:n med 10mhz, det funkade

Stört som fan för jag kunde spela vad som helst annars, hur länge som helst, och det hade inget med värme eller klent nätagg att göra heller, och inget var överklockat

Visa signatur

Intel i5 2500K | GTX 980 | ASRock P67 Extreme4

Permalänk
Medlem
Skrivet av alban72:

Skriv gärna all hårdvara du har och om något är överklockat så blir det lättare att hjälpa dig:))

Självklart kan jag göra det. Här kommer lite info

Moderkorts: MSI P6N SLI Platinum (MS-7350)
CPU: QuadCore Intel Core 2 Quad Q6600, 2400 MHz (9 x 267)
Minne: 3 Gb ddr3
Grafikkort: nVIDIA GeForce 8800 GTS (640mb)
Hårddisk: 1tb
Ljudkort: Creative CA20K1 X-Fi Xtreme Fidelity Audio Processor
System: Windows vista home

Och datorn har aldrig varit clockad.

Visa signatur

Citera om ni vill något!

Permalänk
Skrivet av fnikanor:

Självklart kan jag göra det. Här kommer lite info

Moderkorts: MSI P6N SLI Platinum (MS-7350)
CPU: QuadCore Intel Core 2 Quad Q6600, 2400 MHz (9 x 267)
Minne: 3 Gb ddr3
Grafikkort: nVIDIA GeForce 8800 GTS (640mb)
Hårddisk: 1tb
Ljudkort: Creative CA20K1 X-Fi Xtreme Fidelity Audio Processor
System: Windows vista home

Och datorn har aldrig varit clockad.

Det är ju nästan så man misstänker ljudkortet. Jag har och hade Xtreme Music när det krånglade för mig. Ska bli kul att se om det sitter kvar när jag får ihop nya datorn med GTX460 och skaffar black ops.

Det vore ju inte första gången creatives drivrutiner ställer till det om man säger så Ska googla lite.

Visa signatur

Intel i5 2500K | GTX 980 | ASRock P67 Extreme4

Permalänk
Medlem
Skrivet av overheizer:

Det är ju nästan så man misstänker ljudkortet. Jag har och hade Xtreme Music när det krånglade för mig. Ska bli kul att se om det sitter kvar när jag får ihop nya datorn med GTX460 och skaffar black ops.

Det vore ju inte första gången creatives drivrutiner ställer till det om man säger så Ska googla lite.

Va kan det vara ljudkortet som jävlas?

Visa signatur

Citera om ni vill något!

Permalänk
Skrivet av fnikanor:

Va kan det vara ljudkortet som jävlas?

Ja, ljudkort kan orsaka de med skumma fel av någon anledning.

Visa signatur

| Silverstone raven rv02 | Intel Core i7 920 @ 3.5ghz + Corsair H50 | Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 6x2GB | XFX Radeon 6870 | ASUS P6T SE | Chieftec Super Series 750W |

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har själv avskaffat mitt Creative Audigy 4 då det inte fanns/finns några bra drivisar till det i W7/64bit, så det får bli det inbyggda istället
Kommer aldrig att köpa ett av deras kort igen (CL) då de inte klarar handhålla en med drivisar till nya system.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jalle64:

Jag har själv avskaffat mitt Creative Audigy 4 då det inte fanns/finns några bra drivisar till det i W7/64bit, så det får bli det inbyggda istället
Kommer aldrig att köpa ett av deras kort igen (CL) då de inte klarar handhålla en med drivisar till nya system.

Hmm skummt min bror sitter med ett Audigy SE med W7 64 och det funkar hur bra som helst!

Permalänk

8800 kort brukar dö av dåliga lödningar.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av InluZion:

Hmm skummt min bror sitter med ett Audigy SE med W7 64 och det funkar hur bra som helst!

Har han använt headset/mickrofon? Det är där bl a det brukar "gå snett"

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

börja me tempraturerna på cpu och gpu om dom är okej kolla efter nyaste grafikortsdrivrutinerna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av siMpaN__:

börja me tempraturerna på cpu och gpu om dom är okej kolla efter nyaste grafikortsdrivrutinerna.

Gjort det men inget funkar, fuckar upp sig efter en liten stund och så nu så dör starcraft 2 för mig.

Visa signatur

Citera om ni vill något!