Vad äter du till en bra film?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deespin:

Äter ni olika beroende på om filmen är bra eller dålig? Om så är fallet, hur bestämmer ni er i förväg vad ni ska äta? Är det förväntningarna som bestämmer eller ser ni filmen en gång först och om den är bra så kollar ni på den igen med något gott tilltugg?

Måste bara kommentera att hela frågeställningen känns väldigt konstig, men det kanske bara är jag.

Det jag kan säga däremot är att jag förknippar vissa snacks/mål med olika filmer. Jag och en kompis beställde mycket kinamat ett tag till Världarnas Krig (den filmen går att se fler gånger, tyckte vi iaf).

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sayn:

Måste bara kommentera att hela frågeställningen känns väldigt konstig, men det kanske bara är jag.

Det jag kan säga däremot är att jag förknippar vissa snacks/mål med olika filmer. Jag och en kompis beställde mycket kinamat ett tag till Världarnas Krig (den filmen går att se fler gånger, tyckte vi iaf).

Trådstartaren undrade vad folk äter när dom ser en riktigt bra film, därav min fråga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deespin:

Trådstartaren undrade vad folk äter när dom ser en riktigt bra film, därav min fråga.

Ja, men varför skulle man öht äta annorlunda om en film inte faller en i smaken jämfört med när man gillar en film?

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

BRAAIINS!

Visa signatur

Q6600/4GB/8800GT | Macbook Pro | iPhone 3G | D3100

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sayn:

Ja, men varför skulle man öht äta annorlunda om en film inte faller en i smaken jämfört med när man gillar en film?

exakt.

Permalänk

Vindruvor/godis/chips/mat eller ingenting alls. Beror på vad man har hemma. Oftast dricker jag läsk eller saft till.

Visa signatur

YARRG!

Permalänk
Medlem
Skrivet av k4rl:

BRAAIINS!

Brains for dinner
Brains for lunch
Brains for breakfast
Brains for brunch
Brains at every single meal,
Why can't we have some guts!!!!

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk

Allt som oftast så dricker jag Pepsi Max när jag ser på film. Om jag, mot all förmodan, skulle äta något så blir det lösgodis i stora lass.

Permalänk
Inaktiv

Ostbågar.

Permalänk
Medlem

Jag försöker hålla från lösviktsgodis så mycket det går. Blir nästan alltid lös i magen av lösviktsgodis, oavsett vilken butik man är till så är det alltid dålig godis man får (tror att det är folk som gräver med orena händer i godishyllan), vilket resulterar mede väldigt lös mage efter ca 30 min.

Annars är det chips.

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk

Så lite som möjligt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leeloo:

Jag försöker hålla från lösviktsgodis så mycket det går. Blir nästan alltid lös i magen av lösviktsgodis, oavsett vilken butik man är till så är det alltid dålig godis man får (tror att det är folk som gräver med orena händer i godishyllan), vilket resulterar mede väldigt lös mage efter ca 30 min.

Annars är det chips.

Troligtvis mer relaterat till sockret. Om det hade varit dåligt godis/bakteriehärd så hade du nog sprutat ur alla hålen samtidigt (brukar dessutom ta längre än 30min för det att sätta igång).

Permalänk
Skrivet av Cloudstone:

Hur kan ni äta chips till en film? När man tuggar så låter det i hela skallen så hör man inte vad som sägs i filmen. Popcorn och läsk är väl standard hos mig.

Hahahaha Ja sant

Visa signatur

Dator 1: Processor: Intel Core i7 4790 3,6 GHz, 8MB
Grafikkort: MSI Radeon R9 390 Gaming 8GB GDDR5
16gb ram
Nätaggregat: Corsair CX750
Dator 2: Intel Core i3, Shapphire 6670 GDDR5, 4gb ram.

Permalänk

Chips, godis, Choklad, mackor, popcorn, pepsi, cola, LÄsk

Visa signatur

Dator 1: Processor: Intel Core i7 4790 3,6 GHz, 8MB
Grafikkort: MSI Radeon R9 390 Gaming 8GB GDDR5
16gb ram
Nätaggregat: Corsair CX750
Dator 2: Intel Core i3, Shapphire 6670 GDDR5, 4gb ram.

Permalänk
Medlem

Popcorn, kastrullpopade med smör, aromat och salt. Avnjutes med en kall burkcola

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Håller med cloudstone och paw media..

När man tuggar så hörs det i hela pallet men visst äter man chips och cheez balls samt dricker onyttiga mängder läskedrycker och ibland en del godis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Håller med cloudstone och paw media..

När man tuggar så hörs det i hela pallet men visst äter man chips och cheez balls samt dricker onyttiga mängder läskedrycker och ibland en del godis.

Finns ju volymkontroll sist jag glodde på film iaf, så crank it up motherfucker...

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av _tekken_:

Finns ju volymkontroll sist jag glodde på film iaf, så crank it up motherfucker...

Haha damn straight:D

Permalänk
Medlem

käkar aldrig under en film. jag föredrar att rikta min koncentration till filmen.

Visa signatur

Asus P8Z77-V LK | Intel i5 3570k | Corsair 8GB 1600Mhz | Samsung 840 Pro 246Gb + 3x 1Tb Samsung F3 | 970 Strix | Corsair 860i

Ljud: audio-technica ATH-a2000X | O2+ODAC

Permalänk
Medlem

Jag förgyller denna tråd med det jag drack/käkade sist

Permalänk
Medlem

Chips, choklad eller muffins (dock har jag sällan sådant hemma).

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Öhh, jag brukar äta det som finns hemma. Inte godis dock eftersom jag har godisstrejk av nån konstig orsak

Visa signatur

Gillar du dubstep? Kolla då min musik-blogg, på engelska. Dela gärna med dig kommentarer hit.

Permalänk
Medlem

Mackor+ dryck och en bra film, det är magiskt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av nmc:

Jag förgyller denna tråd med det jag drack/käkade sist
http://forumbilder.se/images/e5152010120531b197.jpg

De där måste vara en av världens äckligaste drickor, och Root beer eller vad den heter..

Drar man film blir det en påse ostbågar, om man inte blandar med en påse chips (ev dipp) och en iskall vanilla coke på det.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk

+

Annars brukar jag käka frukost när jag kollar på film (mackor, fil med flingor etc.)

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Medlem

Allt och inget. Men ofta knarkar jag pistagenötter, fan vad gott. Coca-Cola är ju #1 i dryckesväg vid film. Men blir ofta kaffe har jag märkt. Även en god whiskey eller öl sitter fint om jag inte ska iväg med bilen efteråt.

Gillar inte chips så det brukar det inte bli för min del. Men chips verkar annars vara standard hos många när det är filmkväll.

Visa signatur

Självklart!

Permalänk
Medlem

Chips/chilinötter + vatten är nice, men det går bra utan snask också om det är en tillräckligt bra film.

Visa signatur

"The devil will find work for idle hands to do."

Permalänk
Skrivet av tcntad:

Håller med cloudstone och paw media..

När man tuggar så hörs det i hela pallet men visst äter man chips och cheez balls samt dricker onyttiga mängder läskedrycker och ibland en del godis.

hehe nu håller jag med dig

Visa signatur

Dator 1: Processor: Intel Core i7 4790 3,6 GHz, 8MB
Grafikkort: MSI Radeon R9 390 Gaming 8GB GDDR5
16gb ram
Nätaggregat: Corsair CX750
Dator 2: Intel Core i3, Shapphire 6670 GDDR5, 4gb ram.

Permalänk
Avstängd

om jag ska äta något blir det nog pizza och cola. Chips är bara jobbigt då det låter så du hör inget. Sen något annat är jobbigt då du måste kolla på vad du gör. Som exempelvis tacos som någon sa. Då måste du titta på när du gör tacon. Vilket gör så du blir distraherad från filmen:P