Sword of Aragon (SSI 1989)

Permalänk
Hedersmedlem

Sword of Aragon (SSI 1989)

Är det flera här än mig som minns kvällarna framför datorn (i mitt fall en AMIGA 500) , vilket förvisso troligen kräver att ni precis som mig tillhör det äldre gardet här på sweclockers.com, spelandes Sword of Aragon som släpptes av Strategic Simulations, Inc (SSI) 1989?

Sword of Aragon - Wikipedia, the free encyclopedia

Spelet är idag abandonware och finns att ladda hem lite varstans. Har tyvärr inte lyckats få igång det på min Win 7 64-burk.

Kan än idag se tillbaka till dagarna (och framför allt kvällarna) i mitt pojkrum framför bildskärmens fladdrande sken och ljudet av 8-bits högkvalitativ musik!

Hittade en sida på nätet där en av utvecklarna till originalspelet verkar ha skapat något slags onlinespel av hela konceptet (om jag förstått det hela korrekt). Har inte testat det än men ska ge det en chans framöver tänkte jag.

Aragon Online Home Page

Så, finns det några andra här som precis som jag minns detta spel som ett av dåtidens (och kanske till och med nutidens!) bästa datorspel!

Shit vad gammal man börjar bli...

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Hedersmedlem

Dags för en uppdatering sådär 12 år senare. Spelet finns sedan dryga året på GOG, självklart helt DRM-fritt, efter att licensen köpts av Ryan Waller, en amerikansk spelutvecklare.

Det finns även en liten kult för detta mästerverk på Facebook där Russel Schilling, en av de två ursprungliga utvecklarna är aktiv. Det talas även om att en re-make av spelet utvecklas, hur det blir med det får tiden utvisa.

Ping @Enlightener 😁

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Überklass:

Dags för en uppdatering sådär 12 år senare. Spelet finns sedan dryga året på GOG, självklart helt DRM-fritt, efter att licensen köpts av Ryan Waller, en amerikansk spelutvecklare.

Det finns även en liten kult för detta mästerverk på Facebook där Russel Schilling, en av de två ursprungliga utvecklarna är aktiv. Det talas även om att en re-make av spelet utvecklas, hur det blir med det får tiden utvisa.

Ping @Enlightener 😁

Jag tror det får bli en nostalgitripp med SSI senare i veckan!