Hittar inga servrar på Black ops! hjälp omgående uppskattas extremt mycket!

Permalänk

Hittar inga servrar på Black ops! hjälp omgående uppskattas extremt mycket!

Hej, satt och lirade Black Ops för några dagar sedan, funkade bra, förutom vissa lagspikes. Sen försvann spiksen och jag blev såklart skitglad, och satte mig och lirade hela natten :> Dagen efter så tar jag datorn till min Mamma, från min Pappa. Kommer hem, startar Black Ops, Hittar inga servrar. Extremt irriterande då jag hade planerat att nörda sönder spelet i helgen. Vad är det som är fel? jag kan ju lista några saker jag har försökt med redan för att utesluta det:

- Jag har installerat om spelet.

- Jag har öppnat portar "3074"

- Jag har INTE en router eller ett modem, Utan min sladd går via en switch rakt ut till internet.

- När jag spelade MW2 så kommer jag ihåg att min NAT typ oftast var open.

- Har provat med avstängd brandvägg.

Hjälp skulle uppskattas så fort som möjligt, och gärna med en detaljerad beskrivning över hur man ska göra. Tack på förhand.

/Rymdroffe.

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D, Corsair 8Gb DDR3, Gigabyte radeon 6970,
Asus P8P67 Pro, Corsair H70, Corsair HX 750W 80+.

Permalänk
Medlem

Antivirus?

Såna trams brukar oftast vara boven i flesta fallen, särskilt när det gäller Norton som verkligen stänger av allt och då krafsar man sig i bakhuvudet och frågar varför funkar ingenting?! Symantec är nästa bov i fråga. Tycker dessa gratisantivirusen är ta mig fan mycket bättre i längden än de som kostar. ^^

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Apollo-M Mini • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain

Permalänk
Skrivet av UROG:

Antivirus?

Såna trams brukar oftast vara boven i flesta fallen, särskilt när det gäller Norton som verkligen stänger av allt och då krafsar man sig i bakhuvudet och frågar varför funkar ingenting?! Symantec är nästa bov i fråga. Tycker dessa gratisantivirusen är ta mig fan mycket bättre i längden än de som kostar. ^^

Använder Avast, som jag dessutom tror jag har stängt av, eller något i den stilen.

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D, Corsair 8Gb DDR3, Gigabyte radeon 6970,
Asus P8P67 Pro, Corsair H70, Corsair HX 750W 80+.

Permalänk
Medlem

Har du "Allow updates for this application automatically" på Steam för spelet?

Det kommer massvist med uppdateringar till spelet allt eftersom det finns idioter som fuskar i spelet och det var ju knäckt redan första dan så det finns idioter som går runt med unlimited ammo, godmode m.m.. Därför är det lämpligt att se till att spelet uppdateras automatiskt kontinuerligt.

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Apollo-M Mini • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain

Permalänk
Skrivet av UROG:

Har du "Allow updates for this application automatically" på Steam för spelet?

Det kommer massvist med uppdateringar till spelet allt eftersom det finns idioter som fuskar i spelet och det var ju knäckt redan första dan så det finns idioter som går runt med unlimited ammo, godmode m.m.. Därför är det lämpligt att se till att spelet uppdateras automatiskt kontinuerligt.

Det har jag också gjort. Skitjobbigt verkligen att inte kunna lira, extremt frustrerande! Men tack för ideerna ändå! Svar uppskattas alltid.

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D, Corsair 8Gb DDR3, Gigabyte radeon 6970,
Asus P8P67 Pro, Corsair H70, Corsair HX 750W 80+.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Rymdroffe:

Det har jag också gjort. Skitjobbigt verkligen att inte kunna lira, extremt frustrerande! Men tack för ideerna ändå! Svar uppskattas alltid.

På inläggen i Black Ops-tråden så verkar det som att ingen kan spela just nu.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rymdroffe:

- Jag har INTE en router eller ett modem, Utan min sladd går via en switch rakt ut till internet.

Får du mycket malware?

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TheDaemon:

På inläggen i Black Ops-tråden så verkar det som att ingen kan spela just nu.

Kan spela finfint!

Skrivet av Mo0rbid:

Får du mycket malware?

Måste man få malware för att man kör med switch? XD

Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB

Permalänk
Medlem

jag har inte kunnat spela på hela dagen, kommer inte in på några servrar, kan vara så att felet inte är på din sida.

Permalänk
Skrivet av TheDaemon:

På inläggen i Black Ops-tråden så verkar det som att ingen kan spela just nu.

Skrivet av tobbe305:

jag har inte kunnat spela på hela dagen, kommer inte in på några servrar, kan vara så att felet inte är på din sida.

Saken är den att jag satt på TS med några polare som satt och spelade. Vi körde någon slags "VPN" sak till honom och då kunde jag spela, men jag skulle vilja hitta en permanent lösning då det bara funkar så länge hans dator är på.

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D, Corsair 8Gb DDR3, Gigabyte radeon 6970,
Asus P8P67 Pro, Corsair H70, Corsair HX 750W 80+.

Permalänk

Jag kanske ska tillägga att jag har försökt pinga en server från cmd och fått svar.

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D, Corsair 8Gb DDR3, Gigabyte radeon 6970,
Asus P8P67 Pro, Corsair H70, Corsair HX 750W 80+.

Permalänk
Medlem

Du kan ju alltid Prova vpn till mig så att det funkar så att denna tråd kan bli värdelös så att vi kan lira helgen som var.

Men det kanske inte funkar?

TACK FÖR MIN HJÄLP :D:D:D:D:D

Permalänk
Skrivet av vondran:

Du kan ju alltid Prova vpn till mig så att det funkar så att denna tråd kan bli värdelös så att vi kan lira helgen som var.

Men det kanske inte funkar?

TACK FÖR MIN HJÄLP :D:D:D:D:D

Ja, som ni ser så sitter jag på VPN till honom just nu, men så kan man ju inte hålla på för evigt. Ska man ringa Activision, Bovärden eller internet-leverantören för att få hjälp? Alla kanske...

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D, Corsair 8Gb DDR3, Gigabyte radeon 6970,
Asus P8P67 Pro, Corsair H70, Corsair HX 750W 80+.

Permalänk
Inaktiv

*tråd flyttad*