Permalänk
Medlem

Ny datorhörna !

Hej !
Ja var riktigt trött på mitt gamla skrivbord, det var extremt stort och tog bara plats, samt att det började bli dåligt, inget av hjulen funkade osv, så bestämde mig för att köpa nytt !
Blev ett från Ikea, haha, Micke tror ja de hette, endast 699kr!
Med 2 uttragbara lådor (en vilken jag failade på och lyckades sätta bottenskivan uppochner i.. herregud.. ska åtgärdas senare när jag har ork) samt ett "kabeldragningshål" i höger hörn, ganska praktiskt faktiskt !

Jag kör med ett Fractal Design R3 Chassi som innehåller följande ;

AMD Phenom II x4 965 3,4GHz BE (dock inte överklockat än, funderar på o göra det)
ASUS M4N98TD EVO
Dubbla EVGA GTX 460 1G OC (funderar på att överklocka dessa yterliggare, men måste nog byta kylare isåfall)
Fractal Design Newton R2, 800W modulär
Corsair 4GB 1333MHz XMS3
1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ

Ny datorhörna !

Permalänk
Medlem

Brutal skillnad, mycket snyggare nu. Därför får du en 5'a.:)

Visa signatur

I5 9600K | 16GB CORSAIR | AORUS MASTER-CF | 1TB SAMSUNG 970 NVME | CORSAIR 850W | PHANTEKS ENTHOO | msi g241, xtrfy k4, xtrfy m4, xtrfy musmatta, logitech g533.

Permalänk
Medlem

Stor skillnad! Mycket mer städat och stilrent , me like!

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Entusiast

Men varför i hela helvete ställer du datorn där för? Varför inte ställa den på golvet mot den "högra skrivbordsväggen"? Alltså klämma in den bredvid basen... då döljer den ju dessutom kablaget...

Just my side of the coin

Permalänk

kanon att någon har sånt skrivbord på sweclockers
Hur tycker du att det är ? hur många kablar får plats i "kabeldragnings"-luckan?:)
Har planer för att köpa liknande, fast mindre. Vad jag har förstått så är det storleken som är skillnaden på dom

//Max

Permalänk
Medlem

Måste hålla med Zpnk dåligt val av placering av datorn, inte bara för att det ser weird ut men stärkarn lär ju producera lite vibrationer när den är igång hoppas jag. Datorn tycker inte om vibrationer. I övrigt bra gjort!

Permalänk
Skrivet av hakke87:

Måste hålla med Zpnk dåligt val av placering av datorn, inte bara för att det ser weird ut men stärkarn lär ju producera lite vibrationer när den är igång hoppas jag. Datorn tycker inte om vibrationer. I övrigt bra gjort!

bara därför?
ingen som lagt märke till vart elementet i rummet står? :0

Visa signatur

-Sir, we are surrounded -Excellent, we can attack in any direction
Amd 2500+, 1gb, 500gb http://www.sweclockers.com/album/?id=4244

Permalänk
Medlem

Jo, funderar faktiskt på o flytta datorn, alltså, bort från elementet, jag ställde den där bara för att "hålet" i bordet, där kablarna går ner, är på den sidan samt att jag ville få upp datorn i luften, helst inte ha den stå på golvet ifall jag spiller någonting nångång

@ZPNK
Jo, blir nog faktiskt så, de va så de va tänkt från början men ja va för lat för o krypa under bordet o dra alla sladdar, ska fixa de i framtiden ^^

@MAxAbbemo
Alla mina sladdar mellan skärmar/högtalare/mus/tangentbord går genom de hålet får plats me väldigt mycket.
Har kastat upp hela mitt grenuttag där, de har 7platser o nästan alla är fyllda, så plats finns det ! ^^

Permalänk
Medlem

Det nya skrivbordet såg riktigt härligt ut, var har du köpt det?

Edit: Uttryckte mig oklart

Visa signatur

-Gaming: | NZXT Lexa S | Core i5 750 @ 3 GHz | XFX 5850 xXx | Asus P7P55D EVO | Corsair Dominator 4GB | NH-D14 | WD Caviar Black 750GB
-Programmering/grafiskt: | MacBook Pro 13.3" | SSD 128GB | Ubuntu 8.10

Permalänk
Medlem

Köpte det på Ikea, står i min första post bland allt annat ^^

Permalänk
Medlem

Oj såg inte det men tack iaf.

Visa signatur

-Gaming: | NZXT Lexa S | Core i5 750 @ 3 GHz | XFX 5850 xXx | Asus P7P55D EVO | Corsair Dominator 4GB | NH-D14 | WD Caviar Black 750GB
-Programmering/grafiskt: | MacBook Pro 13.3" | SSD 128GB | Ubuntu 8.10

Permalänk
Medlem

Skulle vara trevligt med en bild inuti datorn

Visa signatur

| Chassi Corsair 350D || PSU Corsair AX760 || Moderkot ASUS MAXIMUS V GENE Z77 ||
| CPU Intel i5 2500K @ 4,0GHz + H100 || GPU ASUS R9 280X || RAM 8GB Vengeance ||
| NAS ReadyNas Ultra 4 + 3TB WD RED || SSD Samsung 840 EVO 250GB || OS Win 8 Pro ||
| Kringutr. DELL U2711 || Qpad 5K || Steelseries QCK || Qpad MK-50 || Sennheiser HD380 Pro || Nikon D3100 ||