Permalänk

GTX 460 SLI !!

Måste bara säga en sak !! GTX 460 SLI är fan underbart !!

Sån prestanda för dom pengarna trodde jag inte fanns !! Inga spel laggar och kan spela på de högsta på spelen jag testat ! dom låter inte mkt blir inte så varma

Säger bara till er som har funderat på skaffa gtx 460 sli !! tveka inte köp det så fort du kan

p.s.

två gtx 460 är som ett gtx 580 om ja fattat rätt ?

jag får 30 k på 3dmark

Permalänk

Jag funderar på att köra samma sak , vilka spel har du testat ?
Och vilket gtx 460 har du ?

Permalänk

jag fick 30 med 5970 och 46 med 580. Kör du 06 eller vantage?

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Antielefant
Skrivet av Old KnotVillage:

jag fick 30 med 5970 och 46 med 580. Kör du 06 eller vantage?

Stäng av PhysX nästa gång du testar lol.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk

Jag har 2 st Gigabyte GTX 460 OC 1 GB !

Permalänk

jag kör vantage

Permalänk
Skrivet av Zcenicx:

Stäng av PhysX nästa gång du testar lol.

varför skulle jag, att kalla det fusk är bara en bitterhet hos alla missnöjda ati ägare. om det nu ger bättre prestanda/poäng och det är därför man testar så är det så..

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Old KnotVillage:

varför skulle jag, att kalla det fusk är bara en bitterhet hos alla missnöjda ati ägare. om det nu ger bättre prestanda/poäng och det är därför man testar så är det så..

Håller med.

Det är samma dumma argument som att säga i ett Race-

''LOL du använder Turbo i din bil och jag endast en V8! Det var därför du vann, så stäng av din turbo för jag är avis!'' Låter lika dumt varje gång!

Eller

''Lol du får bättre bild på din Full HD skärm än vad jag får med min gamla SD-TV. Stäng av din HD funktion!''

Ny teknik bättre prestanda!

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem
Skrivet av Old KnotVillage:

varför skulle jag, att kalla det fusk är bara en bitterhet hos alla missnöjda ati ägare. om det nu ger bättre prestanda/poäng och det är därför man testar så är det så..

Det kan sägas vara ett fusk då den hjälper Cpun med fysikräkningar i ett Cpu test.
Sedan får ni vara hur bittra ni vill men det är så det är. Zcenicx är förövrigt inget Ati/Amd fan så detta visar väl lite hur fel ute du är.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem

PhysX är sjukt överskattad skit, hoppas det dör ut. länge leve öppen standard säger jag

Visa signatur

Amd Ryzen 1600, Gigabyte ab350 gaming 3, corsair LPX 3000@2933
Radeon 480 4GB Corsair TX 650

Permalänk
Antielefant
Skrivet av Old KnotVillage:

varför skulle jag, att kalla det fusk är bara en bitterhet hos alla missnöjda ati ägare. om det nu ger bättre prestanda/poäng och det är därför man testar så är det så..

Visst ger det mer poäng, men ska du jämföra overall-prestanda är PhysX totalt ointressant då det enbart används i vissa spel och enbart NVidias grafikkort kan köra det.

Jag kallar det inte fusk, ska du jämföra två olika Geforcekort anser jag att det är värt att köra med det på i båda fallen, men det ger ett skevt värde om du ska jämföra AMD och NVidia.

...såvida du inte enbart spelar Mafia 2 och Batman förstås.

Skrivet av piddeman:

Håller med.

Det är samma dumma argument som att säga i ett Race-

''LOL du använder Turbo i din bil och jag endast en V8! Det var därför du vann, så stäng av din turbo för jag är avis!'' Låter lika dumt varje gång!

Nej, det är därför du har olika klasser i racing. En för vanliga bilar och en för turbobilar.

Sen är det tyvärr så att det slår ut CPU-testet helt och hållet, vilket gör testet enormt skevt då det egentligen borde räknas in i GPU-delen. Det är ju inte direkt så att PhysX kan avhjälpa CPU-flaskning.

En Athlon64 X2 3800+ får högre CPU-score än en Core i7 980X med PhysX påslaget, och det är bara fel när du tappar 40-50% av din GPU-score på en standard 460 SLI-rigg pga flaskning.

Skrivet av al0be:

PhysX är sjukt överskattad skit, hoppas det dör ut. länge leve öppen standard säger jag

Nämn en enda öppen standard för fysik först.

Inte? Finns det ingen? Nej, just det. Du har Havok och PhysX, punkt. Havok är extremt begränsat då CPU inte orkar, PhysX är låst till NVidia eftersom AMD vägrar betala för en licens.

Så enkelt är det.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toffastic:

Jag har 2 st Gigabyte GTX 460 OC 1 GB !

Jag med tillsamans med med min 4 ghz phenom II x4 är spelen riktigt nice. funderar på att skaffa två till skärmar.

Permalänk

Funderar på 2 Sparkle GeForce GTX 460 1GB OC
Är det någon skillnad på dom och Gigabyte ?

Permalänk
Medlem

Physx

jag kör med 2 st Gtx 460 jag med, sjukt bra prestanda tycker jag

Men det där med Physx, det märker man ju inte så stor skillnad av ingame tex så jag brukar alltid stänga av det. Räcker med Dx11 blir knappt någon skillnad när man drar igång physx samtidigt.

Visa signatur

Nej.

Permalänk
Skrivet av Perfektioon:

Funderar på 2 Sparkle GeForce GTX 460 1GB OC
Är det någon skillnad på dom och Gigabyte ?

Gigabyte kortet har 2 fläktar och lite bättre kylning. Jag tror den är lite tystare också, men jag är inte 100 % säkert på det.

Permalänk
Skrivet av Fiskpinnar:

Gigabyte kortet har 2 fläktar och lite bättre kylning. Jag tror den är lite tystare också, men jag är inte 100 % säkert på det.

Så du tror gigabyte är ett bättre val ?

Permalänk
Skrivet av Perfektioon:

Så du tror gigabyte är ett bättre val ?

JA! Nu dubbel postas det lite väl mycket mellen trådarna med nästan exakt samma rubrik. x)

Permalänk
Skrivet av piddeman:

Håller med.

Det är samma dumma argument som att säga i ett Race-

''LOL du använder Turbo i din bil och jag endast en V8! Det var därför du vann, så stäng av din turbo för jag är avis!'' Låter lika dumt varje gång!

Eller

''Lol du får bättre bild på din Full HD skärm än vad jag får med min gamla SD-TV. Stäng av din HD funktion!''

Ny teknik bättre prestanda!

PhysX är riktigt ny teknik... vad firar det, 10år?

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem

Hehe , jag har märkt att det är verkligen inte värt att köpa en enda datordel eller en dator what so ever.

Amd och Nvidia är så jävla ostabila. 5770 har droppat en tusenlapp på några månader.
Kör själv med 260GTX soc och kan spela alla spel maxxedout utan lagg , viss en låg framerate och dx10.
(YRAR INTE RUNT)

det räcker för mig en x4a på 3,2 @ 4Ghz med orginal kylare.

Nästa år ska jag köpa nytt system o bygga. då kommer SSDn ligga på en TB minst.
en 40GB ssd kommer ligga på 300kr eller liknande.

En x6a från amd kommer knappt på en tusenlapp.

I7an kommer ligga på 1500:-

580 kommer vara outdated och likväl 6970

KÖP INTE DATOR(DELAR ELLER VAD SOM HELST)

Ni pojkar är sjuka i huvet. Det är sånna som vi som betalar hur mycket som helst för ett par spel jätte coolt:D

Lägg pengarna på banken och köp något vettigt.

Visa signatur

Macbook Pro 13" Retina 2015 - i5 @ 2.7Ghz - Intel Iris 6100 1536MB - 8GB 1867Mhz

Permalänk

920 kom för över 2 år sen, sen ersattes den av 930. har knappt sjunkit en krona. Du verkar vara en bitter människa eller skapa irritation.

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem
Skrivet av capolano:

Hehe , jag har märkt att det är verkligen inte värt att köpa en enda datordel eller en dator what so ever.

Amd och Nvidia är så jävla ostabila. 5770 har droppat en tusenlapp på några månader.
Kör själv med 260GTX soc och kan spela alla spel maxxedout utan lagg , viss en låg framerate och dx10.
(YRAR INTE RUNT)

det räcker för mig en x4a på 3,2 @ 4Ghz med orginal kylare.

Nästa år ska jag köpa nytt system o bygga. då kommer SSDn ligga på en TB minst.
en 40GB ssd kommer ligga på 300kr eller liknande.

En x6a från amd kommer knappt på en tusenlapp.

I7an kommer ligga på 1500:-

580 kommer vara outdated och likväl 6970

KÖP INTE DATOR(DELAR ELLER VAD SOM HELST)

Ni pojkar är sjuka i huvet. Det är sånna som vi som betalar hur mycket som helst för ett par spel jätte coolt:D

Lägg pengarna på banken och köp något vettigt.

Tror själv att du har HELT fel, men men vi får väl se, vägrar nämligen att tro att ssd någonsin oavsett storlek kommer droppa under 500;-, om man inte köper begagnad iofs.

Visa signatur

Citera för svar!
Stationär: AMD Ryzen 5600x | 32GB G.Skill 3600Mhz | AMD Radeon 5700xt
Laptop:MacBook Pro 13" 2016 TB 16gb 512gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av capolano:

(YRAR INTE RUNT)

tycker det verkar vara preciiiiis det du gör

Med den inställningen skulle vi fortfarande ha c64 och t-fordar, för ny teknik trillar ut konstant.

Visa signatur

Luftkyld AMD Phenom II X2 550BE @ 3.7ghz (Alla kärnor upplåsta!),2x2gb Corsair XMS2 ram, GTX460 1gb SLI!, iPhone 3GS 16gb Jailbroken med BlackRa1n!

Permalänk
Medlem

AMD har väll nånting pågång, var iof längesen man hörde nått om det.

Visa signatur

Amd Ryzen 1600, Gigabyte ab350 gaming 3, corsair LPX 3000@2933
Radeon 480 4GB Corsair TX 650

Permalänk
Medlem

Najs! Beställde en dator ifrån inet.se förra veckan och sitter bara här och väntar på att dom ska bygga ihop skiten och skicka den^^

1TB Western Digital Caviar Black SATA II
Corsair 4GB (2x2048MB) 1600MHz XMS3, x2
Intel Core i5 760, 2.8GHz
Sparkle GeForce GTX 460 1GB OC, x2
Corsair HX 750W 80+
Gigabyte GA-P55A-UD4

Vad tycks den kan väl bli en skön gaming dator?

Visa signatur

<- Intel Core i5 760, 2.8GHz - Sparkle GeForce GTX 460 1GB OC SLI - Corsair 4GB (2x2048MB) 1600MHz XMS3 x2 - Gigabyte GA-P55A-UD4 ->

Permalänk
Medlem

Den verkar riktigt fin, minns jag rätt så presterar den cpu:n riktigt bra i alla spel!

Visa signatur

Nej.

Permalänk
Medlem

Mmh, har läst att den ska vara bra Fan ge mig min dator nu! ^^

Sitter på en 5 år gammal HP dator nu efter att min "gaming" laptop gick sönder för nån vecka sen. kan inte spela nånting

Visa signatur

<- Intel Core i5 760, 2.8GHz - Sparkle GeForce GTX 460 1GB OC SLI - Corsair 4GB (2x2048MB) 1600MHz XMS3 x2 - Gigabyte GA-P55A-UD4 ->

Permalänk
Medlem
Skrivet av capolano:

Hehe , jag har märkt att det är verkligen inte värt att köpa en enda datordel eller en dator what so ever.

Amd och Nvidia är så jävla ostabila. 5770 har droppat en tusenlapp på några månader.
Kör själv med 260GTX soc och kan spela alla spel maxxedout utan lagg , viss en låg framerate och dx10.
(YRAR INTE RUNT)

det räcker för mig en x4a på 3,2 @ 4Ghz med orginal kylare.

Nästa år ska jag köpa nytt system o bygga. då kommer SSDn ligga på en TB minst.
en 40GB ssd kommer ligga på 300kr eller liknande.

En x6a från amd kommer knappt på en tusenlapp.

I7an kommer ligga på 1500:-

580 kommer vara outdated och likväl 6970

KÖP INTE DATOR(DELAR ELLER VAD SOM HELST)

Ni pojkar är sjuka i huvet. Det är sånna som vi som betalar hur mycket som helst för ett par spel jätte coolt:D

Lägg pengarna på banken och köp något vettigt.

Sådanna som du stoppar utvecklingen. AMD/Intel och alla andra tillverkare sluta göra nytt om man nöjer sig med sämre varför göra nytt?

Väldigt dåligt argument.

Sen en sak till, köper du gammla saker som "duger" så kommer datorn inte kunna spela nya spel lika länge som en "vass" dator. Livslängden e mycket längre på vassa datorer än budget skräp. Så i det långa loppet sparar du nog på att köpa vettiga saker.

Sen är det väll en fråga om intresse, är du intresserad av datorer och har det som intresse och har pengarna att lägga så är det inget konstigt att slänga en slant på sina datorer.

Själv satt jag ihop en ny dator nyligen för lite över 30-tusen och jag är väldigt nöjd. Det är mitt intresse och då får det kosta vad det kosta vill.

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem

4ghz på stockkylare, du är gud vad har du gjort?

Visa signatur

13700k-32gb 3200mhz-RTX3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av scoorch:

4ghz på stockkylare, du är gud vad har du gjort?

tror inte den prollen mår så bra...

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk
Medlem
Skrivet av capolano:

Hehe , jag har märkt att det är verkligen inte värt att köpa en enda datordel eller en dator what so ever.

Amd och Nvidia är så jävla ostabila. 5770 har droppat en tusenlapp på några månader.
Kör själv med 260GTX soc och kan spela alla spel maxxedout utan lagg , viss en låg framerate och dx10.
(YRAR INTE RUNT)

det räcker för mig en x4a på 3,2 @ 4Ghz med orginal kylare.

Nästa år ska jag köpa nytt system o bygga. då kommer SSDn ligga på en TB minst.
en 40GB ssd kommer ligga på 300kr eller liknande.

En x6a från amd kommer knappt på en tusenlapp.

I7an kommer ligga på 1500:-

580 kommer vara outdated och likväl 6970

KÖP INTE DATOR(DELAR ELLER VAD SOM HELST)

Ni pojkar är sjuka i huvet. Det är sånna som vi som betalar hur mycket som helst för ett par spel jätte coolt:D

Lägg pengarna på banken och köp något vettigt.

Ursäkta, fel forum...
Din logik håller inte, datorer kan ju inte bara dubblas i pris varje år? Nej, men det gör prestandan vilket då leder till att priset för nya grejer nästan halveras på ett år. Och för dig så kan ju inte det vara ett problem då du inte verkar tycka att det är kul att ha en bra dator och spela spel, eller iaf inte proportionsenligt med priset. Så köp ett år gamla grejer då da!?

Det finns INGEN på sweclockers som tror att gaming är ekonomiskt, nej det är en hobby, det handlar inte om att kunna betala räkningar utan att maxa det roliga för pengarna. Att kunna njuta av grafik och överklockning. Spänning när man höjer ytterligare 5 mhz för att se om det funkar. Men det är fan inte ekonomiskt.

För det är så att datorers prestanda nästan fördubblas varje år och så är det naturliga att gamla grejer sjunker i pris, nått annat skulle väl vara konstigt. Och är det inte jätte bra att det sjunker snabbt så att alla kan vara med i det roliga, bara att vissa får vänta några månader? Bilar skulle också visa på samma tendens om det var så att man varje år skulle lyckas halvera utsläppen.

Sedan återigen, vad gör en sådan person som du på sweclockers?

Visa signatur

AMD Ryzen 3700X - Sapphire RX 5700 Pulse - MSI Gaming Edge x570 WiFi - Corsair Vengeance LPX Black 32GB - Noctua NH-D14 - Fractal Design Define R3 Black Edition