Permalänk

Datoruppgradering Max 3,5k

Hej!
tänkte öppna en tråd angående att jag ska uppgradera min dator till jul. Har funderat länge på vad jag ska köpa men tror nu att de lär bli tre större saker

1. moderkort (ATX baserat med AM3 socket och DDR3 minnesslots)
2. processor (AMD är ett måste, typ Phenom II X4 eller X6 serierna)
3. minnen (4gb ddr3, vet inte mer än att de gärna ska ha bra med speed )

tillkomande prylar kan vara ny hårdisk, min gamla 375gb sata är lite slö. kann inte mkt om den men ska kolla den senare. är ssd för dyrt för att löna sig?

De jag tänker behålla i burken är mitt grafikkort som är ett ATI XFX radeon hd 5770 1gb, och såklart mitt nyinköpta nätaggregat på 750W (Köpte det eftersom att jag visste att jag skulle behöva mer eftersom skiten jag fick när jag köpte datorn knappt kunde driva mitt grafik kort.

Är nybörjare vad det gäller Överklockning så hetsa inte upp er på att det ska vara en AMD processor med de så kallade "Black Edition"

Priset ska vara ungefär 3-4k eller nått i den stilen. har kollat runt lite själv och tror att detta är möjligt.
tänker använda datorn till BC2 Bops och kommande fps spel inom denna genre.

om ni undrar kör jag nu på ett athlon64 X2 5000+ med en sunkig busshastighet och 2 st ddr2 minnen på 2gig vardera.

så varsegod att komma med advice!
Tack på förhand!

Permalänk
Hedersmedlem

Minnen:

Corsair 4GB (2x2048MB) 1333MHz XMS3-10600 - Inet.se

Mobo:

Gigabyte GA-890GPA-UD3H - Inet.se

Processor:

AMD Phenom2 X4 965 3,4GHz Black Edition - Inet.se

Totalt pris: 3273 kr

Detta är mitt förslag. Vill du ösa på en femhundring (cirka) till så får du en 6kärnig istället.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk

detta kanske är hexacoren vi söker

Egenskaper för AMD Phenom II X6 1090T Black Edition 3,2GHz Socket AM3 Box

funderar på denna processorn istllt för quad coren

Permalänk

Omdömena på Phenom. kylare är mediåkra. vissa säger att de låter som flygplan. undra om jag ska köpa en ny. :?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av PC-Hybris:

Omdömena på Phenom. kylare är mediåkra. vissa säger att de låter som flygplan. undra om jag ska köpa en ny. :?

Det är nog en bra idé, de kan låta en del på högt tryck. Ska du klocka så är det i princip ett krav också då sotkcen kyler ganska kasst.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.