Permalänk
Medlem

AMD Phenom2 X6

Tjenare, fungerar AMD Phenom2 X6 1055T 2,8GHz med ett Asrock K10N78FullHD-hSLI R3.0 moderkort?

Fungerar cpun rätt då om jag updaterar bios? Eller är moderkortet för klent?

Hade nämligen tänk köpa mig en ny cpu och denna såg lockande ut. Blir med att köpa ett nytt moderkort+minnen framöver så kanske kör med detta moderkort 1-2 månader till.

Och, är det riskabelt på något sätt att uppdatera bios? Vilka nackdelar finns?

Permalänk
Medlem

Ska inte vara några problem

ASRock > Products > K10N78FullHD-hSLI R3.0 > CPU Support List

Vad ska du göra med datorn?

Permalänk
Medlem

Jag ska spela och jobba som en vanlig Svensson gör Så det är inga problem med att köra en x6 på mitt moderkort som jag har nu?

Permalänk
Medlem

När ni väl är i farten kan ni gärna få svara om den processorn funkar på mitt PBGL00 moderkort. Har am2+ så borde väl funka? Är för övrigt typ 2 år gammalt

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Gnawk:

När ni väl är i farten kan ni gärna få svara om den processorn funkar på mitt PBGL00 moderkort. Har am2+ så borde väl funka? Är för övrigt typ 2 år gammalt

Google is ur friend

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem

Asså, står i FAQn att den passar, men hörde att inte alla moderkort klarar att utnyttja 6-kärnig processor typ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gnawk:

Asså, står i FAQn att den passar, men hörde att inte alla moderkort klarar att utnyttja 6-kärnig processor typ?

Har hört samma, men på hemsidan så stog det att mitt moderkort ska fungera med den, så jag litar på dom