Sätta upp UT server med bot'ar? mm

Permalänk

Sätta upp UT server med bot'ar? mm

Tja.

Spelar en del Unreal Tournament 99 med en del kompisar. Dock skulle vi vilja ha ett par bot'ar som springer runt.

Jag har testat sätta upp vanlig lan server eller dedicerad lan server. Ingen skillnad mer än att på en dedicerad så kan man låta en annan burk ta hand om trafiken istället??

För det ska ju gå för jag har spelat mängder med banor på internet med massa Bot's frågan är om det är jävligt att få till kanske?

Sen så förstår jag verkligen inte hur man får igång map voting så att efter varje bana/tidslut så får man välja vilken bana som ska spelas sen. Detta för att spela de roliga banorna och att slippa få en skit stor bana när man inte är så många.

//Martin

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

From mina erfarenheter av Unreal 1 (ganska lik UT) så använder man sig mycket av consolen som admin eller vanlig spelare...
Forum Posts - PC Unreal Tournament 99 UZI DM 1v1 Map Vote Key Bind
Unreal Console Commands ADDBOTS <number> Adds more bots to the game.

Du kanske måste ändra nåt i config för att bot´s ska kunna vara med (True/False)...

Edit:
[UnrealShare.DeathMatchGame]
FragLimit=0
TimeLimit=0
bMultiPlayerBots=False
bChangeLevels=True
bHardCoreMode=False
bMegaSpeed=False
InitialBots=4
bNoMonsters=True
bHumansOnly=False
bCoopWeaponMode=False
bClassicDeathmessages=False

Det jag hittade i Unreal.ini

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk

Tackar.. dock vet de tusan om det är jag som gör fel eller om det är fel kommandon för funkar gör det iaf inte

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Loggar du in som admin??

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Skrivet av Tomas_88:

Loggar du in som admin??

Det ska jag göra men jag får inga indikationer att något händer så troligen måste jag ju göra något fel eller om något kommande är fel så att man inte loggas in eller att de utförs på rätt sätt.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Vet inte om du ställde in alla inställningar inne i spelet eller ändrade några filer, men i unreal tournament --> system borde finnas ett fil med namnet unreal tournament.ini eller UT.ini. Där inne kan du inställa admin password:

[Engine.GameInfo]
bLowGore=False
bVeryLowGore=False
bMuteSpectators=False
bNoCheating=True
AutoAim=0.930000
MaxSpectators=2
AdminPassword=
GamePassword=
MaxPlayers=16
ServerLogName=server.log
bLocalLog=False
bLocalLogQuery=True
bWorldLog=False
LocalBatcherURL=..\NetGamesUSA.com\ngStats\ngStatsUT.exe
LocalBatcherParams=UB26TODZM-D6E9D56A43E7FBA5
LocalStatsURL=..\NetGamesUSA.com\ngStats\html\ngStats_Main.html
WorldBatcherURL=..\NetGamesUSA.com\ngWorldStats\bin\ngWorldStats.exe
WorldBatcherParams=-d ..\NetGamesUSA.com\ngWorldStats\logs
WorldStatsURL=http://www.netgamesusa.com
bNoMonsters=False
bHumansOnly=False
bCoopWeaponMode=False
bClassicDeathmessages=False

Sen kan du binda ADMINLOGIN lösenord till något bokstav eller så kan du varje gång du går in i spelet skriva i konsolen ADMINLOGIN lösenord.
Vet att det var massa tjafs med unreal när man skulle starta sin egen server, med standrard inställningar är det ett mirakel att du lyckades ens öppna servern

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem

ClanBase - File download

admin tool. Peka klicka. Starta
har du en korrekt installerad UT-version så är det bara att dubbelklicka på .umod-en. Annars lägger du in AT.* i X:\UT\system..

Sedan ska det finnas i en flik under "mod" inne i spelet.

hoppas länken funkar

Permalänk

Får ta och testa detta tackar. Att få upp en vanlig server eller dedicerad är inget problem.

Dock har jag problem hemma att jag inte ser några servrar på nätet. la in det hos en kompis (Han har samma utgåva) och han hittade mängder med servrar runt en 1500st. Har jag tur hittar jag kanske 10 st och då har jag öppnat portar i routen.
Det var bara att hoppa och och ladda ner några få fjuttiga filer och så var man igång.

Han har dator-router/switch

Har dator-switch-router-modem

En switch ska inte göra något som kan blocka grejor för mig.
Så det låter ju att jag har något fel på min config.

Visa signatur

I am Extrazz.