Apple Ios 4.2 för Iphone, Ipad och Ipod idag

Permalänk
Melding Plague

Apple Ios 4.2 för Iphone, Ipad och Ipod idag

I den senaste versionen av operativsystemet Ios får surfplattan Ipad ta del av alla nyheter.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Trevligt, uppdateringar är aldrig fel

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Gratis "find my iphone" bästa nyheten för mig

Permalänk
Medlem

Äntligen är det gratis att få reda på sin iPhone om man tappat bort den. Bara vänta efter ny Jb dock.

Visa signatur

Chassi: Define C ll RAM: Vengeance CL15 16GB ll Kylare: Noctua ND14 ll Mobo: Asus prime z270-p ll CPU: i5 7600k ll PSU: Supernova G3 650w ll GPU: MSI GTX 1060 6GB Gaming X ll Lagring: Samsung 850 EVO 250GB, Seagate 1TB HDD

Permalänk
Avstängd
Skrivet av white_rabbit_:

Gratis "find my iphone" bästa nyheten för mig

Skrivet av Mordarosten:

Äntligen är det gratis att få reda på sin iPhone om man tappat bort den. Bara vänta efter ny Jb dock.

Tänk på detta dock

"Find My iPhone, iPad, or iPod touch — the MobileMe feature that helps you locate your missing device and protect its data —
is now free on any iPhone 4, iPad, or fourth-generation iPod touch running iOS 4.2."

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Hjälpsam

Kan någon verifiera hur iPhone 3G (icke-S) funkar med denna uppdateringen. Dom som man var tryckte man in IOS4 och det blev laggig och seg värre. Bättre med IOS 4.2?

Det är en jobbtelefon så JB är tyvärr inte ett alternativ för att köra rollback på OS.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fluf:

Kan någon verifiera hur iPhone 3G (icke-S) funkar med denna uppdateringen. Dom som man var tryckte man in IOS4 och det blev laggig och seg värre. Bättre med IOS 4.2?

Det är en jobbtelefon så JB är tyvärr inte ett alternativ för att köra rollback på OS.

Har sett någon video där dom sade att prestandan blev lite bättre med 4.2.
OnT: Tycker inte det verkar vara mycket nytt för iPhone användare? Tror jag väntar ett tag, i alla fall tills ett fungerande JB finns.

EDIT: Hittade videon. https://www.idg.se/2.1085/1.351821/sa-funkar-ios-42-pa-en-iph...

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Nembo:

Har sett någon video där dom sade att prestandan blev lite bättre med 4.2.
OnT: Tycker inte det verkar vara mycket nytt för iPhone användare? Tror jag väntar ett tag, i alla fall tills ett fungerande JB finns.

EDIT: Hittade videon. https://www.idg.se/2.1085/1.351821/sa-funkar-ios-42-pa-en-iph...

Tusen tack

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Tack för länken Nembo.

Jag misstänkte att strulet skulle komma med iOS4 så jag sitter själv fortfarande på 3.1.3 på min 3G faktiskt. Läge att uppgradera till 4.2 kanske? Eller rekommenderar folk att man fortfarande stannar på 3.1.3? Jag kör en telefon som inte får JB:as tyvärr så är lite försiktig av mig.

Permalänk
Medlem

Räknar minuterna till 19:00, här ska multitaskas!

Visa signatur

Windows: [ NCASE M1 | i7 6700K 4C/8T | 16GB DDR4 | 1080Ti | 1.5TB SSD ]
macOS: [ Mac mini | i5 8500B 6C/6T | 16GB DDR4 | 256GB SSD ],
                        [ MBP 13" | i5 1038NG7 4C/8T | 16GB LPDDR4X | 512GB SSD ]
ESXi: [ Intel NUC | i7 10710U 6C/12T | 32GB DDR4 | 500GB SSD ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Afrasbaba:

Räknar minuterna till 19:00, här ska multitaskas!

Starta "alla" appar bara för att du kan?

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk

Dags att beställa en ny Apple TV och köra Airplay i sovrummet då, så sjukt nöjd att jag inte gjorde hål genom väggen för sladdarna.

Visa signatur

Out on the streets and ragin tonight
full blast adrenaline and ready to fight
everywhere we go the record fuckin skip
low life bastards and we don't give a shit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arginj:

Starta "alla" appar bara för att du kan?

Typ

Visa signatur

Windows: [ NCASE M1 | i7 6700K 4C/8T | 16GB DDR4 | 1080Ti | 1.5TB SSD ]
macOS: [ Mac mini | i5 8500B 6C/6T | 16GB DDR4 | 256GB SSD ],
                        [ MBP 13" | i5 1038NG7 4C/8T | 16GB LPDDR4X | 512GB SSD ]
ESXi: [ Intel NUC | i7 10710U 6C/12T | 32GB DDR4 | 500GB SSD ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av nathan:

Tack för länken Nembo.

Jag misstänkte att strulet skulle komma med iOS4 så jag sitter själv fortfarande på 3.1.3 på min 3G faktiskt. Läge att uppgradera till 4.2 kanske? Eller rekommenderar folk att man fortfarande stannar på 3.1.3? Jag kör en telefon som inte får JB:as tyvärr så är lite försiktig av mig.

Nej för fan! Låt bli i allt vad uppdateringar heter på din 3G. Min har aldrig varit sig lik sen 3.1.3 tiden.

Död åt iOS 4! Men blir tvungen att gå upp till 4.2 för att förhoppningsvis få några prestanda optimeringar.

Permalänk
Medlem

HeeK: Ajaj, jag får nog låta bli låter det som.

Du har inte lust att skicka ett pm när du väl uppgraderat till 4.2 för att se om det är radikalt bättre?

Permalänk
Medlem
Skrivet av nathan:

HeeK: Ajaj, jag får nog låta bli låter det som.

Du har inte lust att skicka ett pm när du väl uppgraderat till 4.2 för att se om det är radikalt bättre?

iOS 4 är betydligt slöare än iOS 3 på en iPhone 3G.

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem
Skrivet av fog:

iOS 4 är betydligt slöare än iOS 3 på en iPhone 3G.

Är precis klar och det rullar på som med 4.1så jag är nöjd.

Visa signatur

Intel Core i9-10900K | ASUS ROG Z490 Maximus XII Formula (WI-FI) | ASUS TUF RTX 3090 OC | Asus ROG Swift PG259QNR 360Hz | Corsair Dominator Platinum RGB 32GB / 4000MHz / DDR4 | Samsung 970 EVO Plus SSD 1TB M.2 | Corsair Cooling Hydro H100X / 240mm | Corsair HX1000i | Logitech PRO X Superlight | Fractal Design Meshify S2 | Windows 11 x64 Pro |

Permalänk
Medlem

Ska dra in det på Ipaden nu.
Skall bara göra en rejäl synkning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Tänk på detta dock

"Find My iPhone, iPad, or iPod touch — the MobileMe feature that helps you locate your missing device and protect its data —
is now free on any iPhone 4, iPad, or fourth-generation iPod touch running iOS 4.2."

Jaha var det så också -.^ Har en 3Gs så då funkar inte detta. Tack för noteringen, du förtjänar en kopp kaffe.

Visa signatur

Chassi: Define C ll RAM: Vengeance CL15 16GB ll Kylare: Noctua ND14 ll Mobo: Asus prime z270-p ll CPU: i5 7600k ll PSU: Supernova G3 650w ll GPU: MSI GTX 1060 6GB Gaming X ll Lagring: Samsung 850 EVO 250GB, Seagate 1TB HDD

Permalänk
Medlem

Svenskt tantgentbord, snabbare att bya aktiv app: state save och prestandaoptimerat. en av tidernas bästa uppdateringar!

Visa signatur

Error 412: Precondition Failed - You need to use a real browser in order to view this signature!

Permalänk
Medlem
Skrivet av fog:

iOS 4 är betydligt slöare än iOS 3 på en iPhone 3G.

Nja, jag har en 3GS och där rullar iOS4 grymt. Vet dock att modellen innan 3GS, 3G eller vad fan den hette mer eller mindre dog av iOS4 Skitdåligt av dom.

Visa signatur

E8400@3,97 | GA-EP35-DS3L | 5850 BE @ 805 | Corsair Dominator@1081 4x1 GB | Corsair VX550W
MS Intellimouse 3.0 | Logitech Illuminated<3| Steel QcK+ | Steel 5hv2 | Samsung T220 (pissdålig skräpskärm)
Macbook Pro '10 | iPhone 3GS 16GB

Permalänk
Medlem

Ios 3

Skrivet av fog:

iOS 4 är betydligt slöare än iOS 3 på en iPhone 3G.

För det första iOS 3 heter iphone os 3. Det började inte kallas iOs fören v.4 kom.
iOs 4 behöver mera tid att utveckla. iphone os 3 hade mera tid att göra det.
Tycker man kan vänta lite mera på ios 4. Windows blev inte bra på bara en dag. Se bara på Vista.

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Nembo:

Har sett någon video där dom sade att prestandan blev lite bättre med 4.2.
OnT: Tycker inte det verkar vara mycket nytt för iPhone användare? Tror jag väntar ett tag, i alla fall tills ett fungerande JB finns.

EDIT: Hittade videon. https://www.idg.se/2.1085/1.351821/sa-funkar-ios-42-pa-en-iph...

Sådär, då har man iOS 4.2 på 3G'n. Något smidigare i användning men fortfarande ingen höjdarupplevelse med telefonen.

Angry Birds laggar fortfarande Men scrolla mellan app-sidor och skriva text är förbättrat men inte bra.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fluf:

Sådär, då har man iOS 4.2 på 3G'n. Något smidigare i användning men fortfarande ingen höjdarupplevelse med telefonen.

Angry Birds laggar fortfarande Men scrolla mellan app-sidor och skriva text är förbättrat men inte bra.

Ja, en kompis till mig har en 3G och det flyter inte ens när han öppnar mappar...
Dessutom presterar den långt ifrån vad den på videon gör.

Permalänk
Medlem
Skrivet av vicevire:

För det första iOS 3 heter iphone os 3. Det började inte kallas iOs fören v.4 kom.
iOs 4 behöver mera tid att utveckla. iphone os 3 hade mera tid att göra det.
Tycker man kan vänta lite mera på ios 4. Windows blev inte bra på bara en dag. Se bara på Vista.

För det första så döptes iPhone OS om till iOS, dvs det gäller operativsystemet i helhet, även om det kallades iPhone OS tidigare.

iOS 4 är betydligt slöare på en iPhone 3G än vad iOS 3 är på en iPhone 3G. Det har ingenting med vad iOS 4 kan bli i framtiden.

Dessutom så är iOS4 mer resurskrävande än vad iOS3 är och det fungerar annorlunda. Det kommer så gott som 100% säkert vara slöare på en iPhone 3G än vad iOS 3 är. Läs på lite innan du börjar jiddra.

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux