Permalänk

Ranked match

Vad innebär "ranked match" i blackops?

Permalänk
Medlem

Det innebär att du kan gå upp i LvL så har det i alla fall varit på alla andra FPS online spel jag testat(Har inte black Ops så vet ej med 100%)

Visa signatur

Citera så hittar jag ditt svar.

Permalänk
Medlem

Hm jag har ingen aning faktiskt, jag har spelat på en som inte är ranked och jag har kunnat gå upp i level där. bug kanske, jag vet inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Björnerik:

Vad innebär "ranked match" i blackops?

Jag antar att du menar valet i menyn som heter Ranked match, det är helt enkelt en vanlig rankad server som man blir inkastad på utan att man behöver göra ett aktivt val i serverbrowsern. Lite som matchmakingen i MW2.

Visa signatur

Intel core i7 8700k - ASUS Gtx 1080ti 11GB Strix gaming - Corsair 3000MHz DDR4 16 Gb - EVGA Supernova G2 750w - Fractal Design Define S - Samsung 850 evo 500 Gb - Asus TUF Z370 Plus-Gaming - W10 Home - Asus PG279Q - Mionix Naos 8000 - Gigabite Osmium Aivia (MX Red) - Beyerdynamic dt990 250ohm - Philips Fidelio X2 -Massdrop Minimic - Modmic 4.0 - Odac+O2.

Permalänk
Skrivet av Berget73:

Jag antar att du menar valet i menyn som heter Ranked match, det är helt enkelt en vanlig rankad server som man blir inkastad på utan att man behöver göra ett aktivt val i serverbrowsern. Lite som matchmakingen i MW2.

Nej det menade jag inte, det har jag lyckats lista ut själv att man kastas in i en "lämplig" server. Men vad menas med "rankad"? till skillnad från vadå?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Björnerik:

Nej det menade jag inte, det har jag lyckats lista ut själv att man kastas in i en "lämplig" server. Men vad menas med "rankad"? till skillnad från vadå?

Rankad är när du går online på servrar som du tjänar xp och pengar för att köpa vapen, perks etc. Sen har du även andra du kan köra så som private match och mot bots men det ger dig inte pengar som du kan använda i multiplayer läget på public servrar. I private hostar du eller någon bekant till dig men då måste du/han/hon invita dig. Så kort och gott så är rankad eller wager som oxå är ranked det som gäller om du vill klättra i level och tjäna cod points allt annat är bara rent förströelse spel som inte ger något för det uttänkta multiplayer läget.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 