Permalänk

Nytt moderkort och minne?

Kör idag på Gigabyte GA-MA 770 moderkort och DDR2 800mhz 8 gig minnen.

Funderar på att uppgradera moderkortet och minnena i samband med uppgraderingen av 4870 till 6870.

Gör DDR 1333 mhz stor skillnad mot de minnen jag har idag? Främst vid spelande. Samt vilka vettiga moderkort kan ni rekommendera? Kör idag på Phenom II 945 och tänkte köra med den prollen ett tag till. Corsair 550W agg.

Permalänk
Entusiast

Du kommer troligen inte märka någon skillnad alls om du byter till DDR3 från dina ddr2 800mhz, Dock så blir det bättre / lättare att överklocka ju snabbare minnena är (När prollen inte är BE)
Den största skillnaden du kan göra med din så du får bäst ''Boost'' i spel blir nog nytt grafikkort,
Så kan du sedan steg för steg uppgradera , TEX, Minnen & moderkort efter graffe osv..

Mvh

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk

Jag tänker byta ut hela riggen inom två år och byta allt. Kanske bättre att bara köra på nytt graffe nu och fortsätta köra på resten ett tag till tills jag byter allt?

Permalänk

jag tror inte att du skulle märka någon skillnad på att varken byta moderkort eller minnen.
dessutom börjar moderkort med ddr2-stöd bli utdaterade och ska du byta upp dig så får du nog byta prolle, mobo och minnen på samma gång.
det är upp till dig däremot