Permalänk

Asus G73JW-TZ130V

Hej! Jag funderar på att köpa Asus G73JW-TZ1300V, jag ser egentligen inga problem utan att det är ett 192bitars grafikkort, vilket känns som en klar nakdel med ett 256bitars..

Jag vill kunna lira dagens nya spel utan att den kollapsar helt..
Hur skulle denna datorn vara för det? annars några andra förslag, prisklass max 15000kr

Tack på förhand!
/kristian

Permalänk
Medlem

Jag tittar själv på precis samma maskin. Jag tror faktiskt du får svårt att hitta något bättre för samma pengar. MSI har några bra, men då försvinner såväl 17-tumsskärmen som USB3.0.

Jag hade valt Asus G73JW-TZ186V ist dock, för den kostar bara 130 kr mer men den har även stöd för Bluetooth 3.0.

Du lär köra alla spel på den en lång tid. Maxa allt? Njaä, men inte långt ifrån enligt de tester jag läst.

Visa signatur

Fractal Design North (Black Mesh): Ryzen 7 7800X3D / 32GB DDR5-6000Mhz / NVIDIA RTX 4090 / 1TB + 2TB Kingston Fury Renegade M.2 NVME SSD / 2TB + 4TB 870 (EVO SSD) / LG UltraGear 27GP850 Gaming 2560x1440 @ 180Hz G-SYNC

Permalänk

192 bits minneskanal kan jämföras med motorväg med tre filen istället för fyra, och minnes hastigheten kan jämföras med vilken biltyp (Volvo, Ferrari...). Har du en smal motorväg men snabba bilar kan du få bättre prestanda än med en bred motor väg där alla kör volvo. Så sitrra dig inte blind på den lilla detaljen utan jämför grafikprocessorn i sin helhet.

Länk till speltester: Computer Games on Laptop Graphic Cards - Notebookcheck.net Tech
Länk till benchmark tester: Mobile Graphics Cards - Benchmark List - Notebookcheck.net Tech

Permalänk

Jag har precis vunnit denna laptop.. om du vill köpa den av mig för 13.500kr så finns den i Hälsingland fortfarande inpackad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FredPeace:

Jag har precis vunnit denna laptop.. om du vill köpa den av mig för 13.500kr så finns den i Hälsingland fortfarande inpackad.

Har du kvitto på den?

Permalänk
Skrivet av Likvid:

Har du kvitto på den?

Antar att kvittot finns digitalt hos SIBA? Men har också packsedel och e-avis.