Kraftfull bärbar, spela HD-film, skärm ej så viktig.

Permalänk
Medlem

Kraftfull bärbar, spela HD-film, skärm ej så viktig.

Hej! Vill ha en kraftfull bärbar för att främst kunna spela HD-Film och kanske Voddler.

Typ av skärm är ej så viktigt.

Budget mellan 5-10 000.

Fick förslag på denna som verkar prisvärd och ha bra grafikkort:

https://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=610091

Skulle som sagt kunna tänka mig gå upp några tusenlappa om prestandan är klart bättre.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk

Den kommer klara jobbet galant, ska du kolla på en extern skärm mest?

Permalänk
Medlem

Ja, jag ska ha den främst till att kolla film och sådant på tv:n. Bl.a. Voddler och typ SVT play.

För övrigt ska jag mest ha den till lite jobb och så. Ska ju inte vara en dålig skärm men den är inte så viktig.

Tycker att den verkar väldigt prisvärd. Har kollat på lite andra liknande men de har sämre grafikkort eller är dyrare.

Frågan är om man kan få en bättre på mellandagsrean. Betvivlar det men vad tror du?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk

Svårt att förutse rean, men 18% rabatt gör det väldigt prisvärt. Amd prollen är väl den svagaste delen i datorn, fast den kommer inte vara en faskhals för dina behov.

Permalänk
Medlem

Jo, svårt att jämföra då endast ett fåtal har modellen. Dock verkar det vara mycket för pengarna.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem

Jag funderar på att beställa den där, är den värd 5999kr? Den verkar otroligt prisvärd enligt mig.

Visa signatur

Datorer är kul!

Permalänk
Skrivet av Haiwa:

Jag funderar på att beställa den där, är den värd 5999kr? Den verkar otroligt prisvärd enligt mig.

Väldigt prisvärd. Processorn är jämförbar med en Core 2 Duo.

Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50

Permalänk
Medlem

Hur är denna i jämförelse?

Expert - ProductPage

Verkar ha bättre processor (eller inte när jag kollar närmare) men något sämre grafikkort (eller liknande).

Verkar ha snabbare HDD.

Är HP generellt bättre än Asus?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Skrivet av Larsp777:

Hur är denna i jämförelse?

Expert - ProductPage

Verkar ha bättre processor (eller inte när jag kollar närmare) men något sämre grafikkort (eller liknande).

Verkar ha snabbare HDD.

Är HP generellt bättre än Asus?

Nope, processorn är sämre, Athlon är sämre än Turion även om de bygger på samma arkitektur.

Det finns statistik som tyder på att HP har haft sämre kvalitet än ASUS, men det går egentligen inte att jämföra varumärket utan man får jämföra modellserier. ASUS lämnar 2 års garanti vs Hp:s 1 år. Sen kan man fundera om det spelar någon roll i och med den 3-åriga reklamationsrätten.

Permalänk
Medlem

Ok, hade redan beställt den från Komplett (Asus) men såg sedan den andra.

Man har ju dock ångerrätt men nu tror jag att jag behåller beställningen från Komplett alltså Asus.

Måste säga att ju mer jag kollar desto mer prisvärd verkar den.

Det är verkligen en djungel med alla modellnamn. Verkar nästan som om de försöker att förvirra.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem

Hittade denna nu som kostar ungefär lika mycket men verkar ha bättre grafikkort och mer grafikminne + större skärm.

Är den bättre?

Komplett.se - HP Pavilion dv7-3145 17,3" HD+

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk

Utöver skärmens storlek och upplösning, nej asusen har ett bättre grafikkort och processor, Dock har Hp:n två hårdiskar som antingen kan dubbelkopplas (Raid) eller köras var för sig.

Permalänk
Medlem

Ok, som jag skrev så var inte skärmen det viktiga så så avstår jag denna.

Tack för input!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem

Har fått bra råd i denna tråd så jag vill uppmärksamma en annan tråd där råd kan behövas.

#10570848

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10