Permalänk
Medlem

Strulande Xbox..

Spelade lite Forza igår kväll, online. Efter ca 20-30min spelande så började spelet släpa efter och smålagga stundtals, speciellt med många bilar i bild. Många smålaggningar var det, inte så stora dock.

Funderade först på om det kan vara tvn som börjat strula? Köpte den ny för 3-4 månader sedan, en LG 42LD420. Xboxet är inte den nya versionen, men en sen version av Elite. Testade lite olika inställningar på tvn också. Kör den vanligtvis i "gamemode"

Nåt annat jag funderade på var nätverket, kopplade nyligen in en router, en gammal D-link DI-524. Kör trådat till konsollen.

Kan det vara routern som släpar efter stundtals? Upplevde det dock inte som "nätverkslagg"

Visa signatur
Permalänk
Medlem

kanske är konsollen som blev överhettad?? prova igen nu om det är samma fel eller om det kommer igen efter ett tag

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem
Skrivet av norrby89:

kanske är konsolen som blev överhettad?? prova igen nu om det är samma fel eller om det kommer igen efter ett tag

Det kan ju hända. Fast konsollen står helt öppet i tvbänken, och städningen är jag noga med.

Kom och tänka på en till sak nu, när jag kom in i en server, i lobbyn eller vad det heter så hängde sig konsllen 2 gånger på raden. Fick alltså stänga av konsolen via knappen på konsolen. Strax därefter kom en uppdatering till forza, så jag tänkte att det var orsaken till det.

Om nu konsolen går sönder, lagas den då, eller hur funkar det? Var bara runt 5-6 mån sen jag köpte den.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

det brukar vara dom första tecknen på att red ring of death är på gång.
men dom nyare xbox brukar klarar sig från rrod va jag vet och ditt är ju rätt så nytt.

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Skrivet av Göteborgaren:

det brukar vara dom första tecknen på att red ring of death är på gång.
men dom nyare xbox brukar klarar sig från rrod va jag vet och ditt är ju rätt så nytt.

Tog de inte bort de röda dioderna så att man inte kunde få det, eller hur var det?

Visa signatur

Ny burk: 7600x, X670E-plus, RTX3080, 32GB DDR5, 2 TB NVMe, 8TB 3.5"
Pensionerad burk: x5650@3.5 GHz, GTX 670, 12 GB DDR3

Permalänk
Medlem

Att forza hänger sig lite då och då är inte helt ovanligt faktiskt.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk

Kan rekomendera att du testar med att rensa system cache, Det är en universallösning på en hel del problem. Motsvarigheten till windows "Starta om datorn"

Xbox guide knappen -> Settings -> System settigs -> memory -> markera (inte gå inte på) hårddisken -> tryck Y knappen (gul knapp) -> Clear system cache -> "är du säker?" JAJJEMÄN! -> fortsätt kör.

Visa signatur

Regnar det så kommer det ifrån himlen.

annars står de i tidningen..

Permalänk
Medlem
Skrivet av TroNi:

Kan rekomendera att du testar med att rensa system cache, Det är en universallösning på en hel del problem. Motsvarigheten till windows "Starta om datorn"

Xbox guide knappen -> Settings -> System settigs -> memory -> markera (inte gå inte på) hårddisken -> tryck Y knappen (gul knapp) -> Clear system cache -> "är du säker?" JAJJEMÄN! -> fortsätt kör.

Testade det, värkar som om det rullar på än så länge. Har hänt att den släpar efter lite när man loggar in på en server. Men det lilla får man väl leva med:) Tack!

Visa signatur