Permalänk
Medlem

LEGO chassi till dreamhack

Fick en impulsidé och bestämde mig för att bygga ett chassi av LEGO till Dreamhack Winter 2010.
4 timmar tog det, dock gick chassit sönder på väg till dreamhack men bilder togs innan som tur var!
Lite fusk är det dock, då jag misslyckades att fästa moderkort och övriga komponenter så lade jag istället ner en laptop, men det vart finemang! Jag trodde först att jag skulle få stora bitar men även "ettor" och "tvåor" damp ner i posten så det fick bli en sida med motiv och random på resterande.
Kostnad: 900 SEK; 800 LEGO och 100 för LEGO bottenplatta.

LEGO chassi till dreamhack

Permalänk
Medlem

haha snyggt!

Visa signatur

"De som fattar, fattar."

Permalänk
Inaktiv

Men sno inte min idé xD

Om du har såna "flaggstänger" kan du testa använda dem som moderkortsdistanser.
Kolla på min lösning:
http://www.sweclockers.com/galleri/5391-chassi-i-lego

Permalänk
Entusiast

Härlig idé. Men du kunde inte uppat lite mindre bilder så man inte hade behövt sitta och scrollat sönder musen?

Permalänk
Proffsmoddare

Äntligen någon som inte gör någonting random av legobitar.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av sack:

Äntligen någon som inte gör någonting random av legobitar.

*Skäms* xD

Men till mitt försvar har jag att bitarna tog slut >.<

Permalänk
Medlem

Har du byggt en låda och lagt ner en laptop ^^? snygg mariobild iaf

Visa signatur

E8400@3,97 | GA-EP35-DS3L | 5850 BE @ 805 | Corsair Dominator@1081 4x1 GB | Corsair VX550W
MS Intellimouse 3.0 | Logitech Illuminated<3| Steel QcK+ | Steel 5hv2 | Samsung T220 (pissdålig skräpskärm)
Macbook Pro '10 | iPhone 3GS 16GB

Permalänk

Awesome, kul att nån gör ett lågbitspel(bild) i bitar

Permalänk
Medlem

mkt fint för att vara ett legoschassie, brukar annars tycka de är så slarvigt gjorda... *poke*

Visa signatur

Den är så gammal så specifikationerna är suddiga...

Permalänk
Medlem
Skrivet av bbx8:

Har du byggt en låda och lagt ner en laptop ^^? snygg mariobild iaf

Precis så ja! detta för att både göra den vackrare och minska stöldrisken på dh ^^

Skrivet av I/O:

Men sno inte min idé xD

Om du har såna "flaggstänger" kan du testa använda dem som moderkortsdistanser.
Kolla på min lösning:
http://www.sweclockers.com/galleri/5391-chassi-i-lego

Kläckte idén själv jag men jag var rätt säker på att nån hunnit före ^^

Permalänk
Medlem

O_O Mario var ju typ gudomlig! Sjukt att du orkar, grymt snyggt asså!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Itchago:

O_O Mario var ju typ gudomlig! Sjukt att du orkar, grymt snyggt asså!

Man tackar! Det tog som sagt inte så lång tid faktiskt Mario var jobbigast då jag fick boota upp ett spel och försöka kopiera där ifrån!

Permalänk
Skrivet av Geodude:

Mario var jobbigast då jag fick boota upp ett spel och försöka kopiera där ifrån!

Är det inte enklare att bara googla? Jag fick iaf upp massor bilder på det sättet

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk

Skoj men synd att folk aldrig har tillräckligt med bitar för att göra det enfärgat. (Har själv en del lega men nog inte så mycket enfärgat ^^ )

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Är det inte enklare att bara googla? Jag fick iaf upp massor bilder på det sättet

Nja, fick bara upp massa skumma mario 64 bilder, vilket inte alls var det jag letade efter.

Skrivet av -=FULLMOON=-:

Skoj men synd att folk aldrig har tillräckligt med bitar för att göra det enfärgat. (Har själv en del lega men nog inte så mycket enfärgat ^^ )

Indeed! Vill man köpa bit för bit så kostar det svindlande mycket och man får inte så många bitar som man kanske tror för 1000 spänn.
Ska göra likadana distanser som I/O och bygga ett bättre/större/finare chassi efter nyår med diverse pixelart, men just nu fick detta duga! Då ska jag även försöka att inte vara så förbannat snål på bilderna !