Permalänk

Fläkten låter som in i helvete!

Hejhej, ursäkta topicen:) hehe.. ne men köpte ny processor och grejer idag

AMD PHENOM x4 965 blabla, och fläkten jag fick med låter dubbel så mer än min förra, vilket är mycket. eller ja, brukar ha datorn på väldigt ofta, oftast över nätterna, och detta är inte accetabelt, kommer aldrig somna till detta ljud

så frågan är ifall någon kan tipsa om någon BILLIG fläkt? som är så tyst som möljligt.. eller ifall det går att få ner ljudet på något vis?

tacksam för svar..

Permalänk
Visa signatur

#1 Antec 300 | P5E X48 Deluxe | Q9550 @ 3,8GHz, Scythe Orochi | 4GB XMS2 @ 1066MHz | 2x HD4870 1GB - CF X - Accelero S1 R2 x2 | Corsair TX650W |
#2 Antec 300 | Gigabyte GA-P35-DS4 | E6850 3Ghz @ 3,6Ghz, Scythe Ninja | HyperX 2GB @ 1066Mhz | NX8800GT 512MB OC | Corsair CX 400W |

Permalänk

tackar!

Permalänk
Hedersmedlem

Denna funkar också ypperligt, och är dessutom tre kronor billigare och finns i lager!

Cooler Master Hyper 212 Plus - Inet.se

Glöm inte slå på temperaturstyrning i BIOS bara, annars går ju fläkten på fullvarv hela tiden.

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk

sätt på cool and quiet min dator blir knäpptyst idle.

Permalänk
Moderator
Moderator

Thermal Testing Results : Overclocking On Air: 10 LGA 1156-Compatible Performance Coolers

Review på några fläktar, där Artic Freezer 7 rev 2 är den sämst kylande (18 grader varmare än Hyper i full load).

Kör på Hyper 212 Plus imo.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Har exakt den processorn och Hyper 212 Plus och det fungerar riktigt bra, bytte ut fläkten på hypern mot en gentle typhoon och det låter praktiskt taget ingenting, men även fläkten man fick med är mycket duglig. Enda dryga var att installationen var lite bökig med att plocka bort den vanliga monteringsanordningen och dra dit bakplåt etc men är inte speciellt farligt. Ligger just nu på 37c överklockad till 3.8 och håller bra temperaturer oavsett load.

Visa signatur

i5-4670k | GTX 670 | ASUS Z87-A | 2x4GB Corsair Vengeance 1333 MHz | Corsair VX 450 | 80 GB Intel X25 SSD systemdisk | 256 GB Samsung 840 spel/cachedisk | 2+3 TB WD Green lagringsdiskar | Fractal Define R4 | G2420HDBL (24") + L227WT (22")

Citera för svar!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Ingen:

Har exakt den processorn och Hyper 212 Plus och det fungerar riktigt bra, bytte ut fläkten på hypern mot en gentle typhoon och det låter praktiskt taget ingenting, men även fläkten man fick med är mycket duglig. Enda dryga var att installationen var lite bökig med att plocka bort den vanliga monteringsanordningen och dra dit bakplåt etc men är inte speciellt farligt. Ligger just nu på 37c överklockad till 3.8 och håller bra temperaturer oavsett load.

Du som haft 212:an, behöver man byta ut bakplåt på/med den, eller var det den du menade i det du skrev? Jag har nämligen tänkt byta till en 212:a

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Du som haft 212:an, behöver man byta ut bakplåt på/med den, eller var det den du menade i det du skrev? Jag har nämligen tänkt byta till en 212:a

Ja, definitivt om du har en stockkylare för AM2+/AM3-socket(som trådstartaren) iaf. Den har ju då en sorts monteringsanordning av plast för kylare som du kommer behöva ta bort HELT:

Sen får du skruva fast bakplåt och spänna fast kylaren med deras rätt smart designade monteringsanordning.

edit: För att undvika missförstånd menar jag då alltså denna bakplåt som du fäster på baksidan av moderkortet som kylaren sedan skruvas fast i:
http://images.bit-tech.net/content_images/2009/08/five-lga115...

Visa signatur

i5-4670k | GTX 670 | ASUS Z87-A | 2x4GB Corsair Vengeance 1333 MHz | Corsair VX 450 | 80 GB Intel X25 SSD systemdisk | 256 GB Samsung 840 spel/cachedisk | 2+3 TB WD Green lagringsdiskar | Fractal Define R4 | G2420HDBL (24") + L227WT (22")

Citera för svar!