Black Ops - Kass grafik?

Permalänk
Medlem

Black Ops - Kass grafik?

Har Black Ops också grymt kass grafik på era datorer? Jag har allt på högsta och endå är vapnet helt suddigt. Alla väggar och övriga texturer är lika bra som ett spel från 9 år bakåt! Vad har hänt? Bara min dator? Posta gärna screenshots från era datorer/konsoller.

Jag ska posta hur det ser ut på min dator...Jag är inte hemma än =P

Permalänk
Medlem

Många texturer ser rent för usla ut och mycket har försökts gömmas i skuggor, kolla så att kontrast och ljusstyrka är rätt inställda. Sen ställde givetvis inte spelet in rätt upplösning för mig och det kan ju göra en hel del.

Permalänk
Medlem

gillar ni BTW spelet?

Permalänk
Medlem

Ända banan ljuset och allt ser någorlunda bra ut är på nuketown.
I övrigt så kan man tro att spelet lika gärna kan vara flera år gammalt.
Tycker mw2 hade bättre grafik på sina ställen.

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Medlem

Nåra printscreens från single player.
ser sådär ut iaf:)

Permalänk
Visa signatur

ASUS ZENiTH EXTREME ALPHA | TR 2970WX | 64GB RAM | RTX 2080ti

Permalänk
Medlem

Så här fult ser det ut på min! Och jag har max grafik!

Varför? Detta e i MP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zorobay:

Har Black Ops också grymt kass grafik på era datorer? Jag har allt på högsta och endå är vapnet helt suddigt. Alla väggar och övriga texturer är lika bra som ett spel från 9 år bakåt! Vad har hänt? Bara min dator? Posta gärna screenshots från era datorer/konsoller.

Jag ska posta hur det ser ut på min dator...Jag är inte hemma än =P

Skrivet av Zorobay:

Så här fult ser det ut på min! Och jag har max grafik!

http://data.fuskbugg.se/dipdip/BOKassGrafik.jpg

Varför? Detta e i MP

Måste hålla med dig ser nästan ut som DoD-grafik

Har inte spelet men t.o.m. MW2 ser ju bättre ut än sådär. :/

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zorobay:

Så här fult ser det ut på min! Och jag har max grafik!

Varför? Detta e i MP

Kör du Auto eller Extra på texturer.. Bara kollar

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

En från MP med.

Permalänk
Medlem

Jag hade fel!!! Jag hade råkat ta mina texture på low...Spelet ser mycket bättre ut nu!

Permalänk
Medlem

Jag tycker MW2 har mycket finare grafik, Black Ops känns mer "slarvigt" gjort. MW2 är så himla mjukt och runt och vackert, i Black Ops får jag intrycket av att det är lite "hårdare", kantigare.

Lirar både MW2 och Black Ops på allra högsta inställningarna, och MW2 är finare än Black Ops.

Visa signatur

i7-10700K 5.1Ghz / 32GB 3.6K Mhz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode √

Permalänk
Skrivet av MikteN:

Jag tycker MW2 har mycket finare grafik, Black Ops känns mer "slarvigt" gjort. MW2 är så himla mjukt och runt och vackert, i Black Ops får jag intrycket av att det är lite "hårdare", kantigare.

Lirar både MW2 och Black Ops på allra högsta inställningarna, och MW2 är finare än Black Ops.

Då är detta endast en placebo-effekt eftersom grafikmotorn är exakt samma som i WAW, MW och MW2 men med högre kantutjämning så det är faktiskt rundare och snyggare än föregående. Sen att Black Ops över lag inte så snyggt jämfört med andra nya spel är eftersom grafikmotorn i grunden är den som användes i Q3 (om än tungt modifierad).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Då är detta endast en placebo-effekt eftersom grafikmotorn är exakt samma som i WAW, MW och MW2 men med högre kantutjämning så det är faktiskt rundare och snyggare än föregående. Sen att Black Ops över lag inte så snyggt jämfört med andra nya spel är eftersom grafikmotorn i grunden är den som användes i Q3 (om än tungt modifierad).

Oj såpass. Vad jobbigt för mig, hur kan jag känna sån skillnad om det är samma skit? ^^ Kanske är banorna som känns väldigt annorlunda för mig? 530 timmars MW2, 50 timmars Black Ops.

Visa signatur

i7-10700K 5.1Ghz / 32GB 3.6K Mhz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode √

Permalänk
Medlem

skönare miljöer i BO dock

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Då är detta endast en placebo-effekt eftersom grafikmotorn är exakt samma som i WAW, MW och MW2 men med högre kantutjämning så det är faktiskt rundare och snyggare än föregående. Sen att Black Ops över lag inte så snyggt jämfört med andra nya spel är eftersom grafikmotorn i grunden är den som användes i Q3 (om än tungt modifierad).

Betyder inte att texturerna är snyggare/likvärdiga

Permalänk
Hedersmedlem

Jag hade inte kallat grafiken dålig, men däremot så är den väldigt föråldrad. Något de kunde gjort bättre är texturerna, som i många fall är hemska. Det är så otroligt tråkigt att Xbox360 och PS3 har stoppat den tekniska utvecklingen av PC-spel totalt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Jag hade inte kallat grafiken dålig, men däremot så är den väldigt föråldrad. Något de kunde gjort bättre är texturerna, som i många fall är hemska. Det är så otroligt tråkigt att Xbox360 och PS3 har stoppat den tekniska utvecklingen av PC-spel totalt.

Verkligen! Jag lirar bara på PC. PS3 och Xbox funkar kanske när man är två men varför döda pc:n? Game och gamestop har slutat ta emot PC spel som man vill byta in!

Permalänk
Medlem

Den var ju föråldrad till att börja med. Nu känns den bara plastig om ni förstår vad jag menar.
Men spelet är kul.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Skrivet av widL:

Jag hade inte kallat grafiken dålig, men däremot så är den väldigt föråldrad. Något de kunde gjort bättre är texturerna, som i många fall är hemska. Det är så otroligt tråkigt att Xbox360 och PS3 har stoppat den tekniska utvecklingen av PC-spel totalt.

Det håller jag med om, att det däremot skulle vara sämre grafik än föregående ser jag som ren lögn eftersom allt är kopierat rakt av från tidigare men man lagt till möjligheten att dra på mer kantutjämning.

Permalänk
Medlem

Jag anser mer att det skiljer sig mer visuella stilen emellan, Modern Warfare 2 ser bra ut för att dem har spenderat förmodligen längre tid på att det ska se bra ut i olika miljöer men på Black Ops så saknas det en del detaljer som Modern Warfare 2 har - Treyarch har då alltså lagt mer på EN stil som körs på alla miljöer genom spelet.

Det enda jag kan ge som undantag är den nivå där man ska hjälpa ex-forskaren/kemisten genom hustaken.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Det håller jag med om, att det däremot skulle vara sämre grafik än föregående ser jag som ren lögn eftersom allt är kopierat rakt av från tidigare men man lagt till möjligheten att dra på mer kantutjämning.

Ren lögn är väl lite starkt att säga? Jag anser inte att jag ljuger när jag säger att texturerna utan tvekan är sämre än både CoD 4 och MW2. Förutom texturerna är grafiken exakt lika mellan spelen vad jag vet och själv kan se. Mer kantutjämning än 4x ser jag som totalt onödigt, eftersom man inte kan se någon skillnad på 4x och 16x utan att zooma i en stillbild eller sitta och glo med ögonen några centimeter från skärmen.

Permalänk
Medlem

Blev inte så jätteimponerad av grafiken på spelet när jag köpte det. Men för mig känns detta spel lite påskyndat och att dom har fokuserat mycket mer på vissa saker än andra med det får man ha överseende med. Lirar själv med dessa settings:

Resultatet:

Denna stenväggen ser ju förj*vlig ut enligt mig...

Jag brukar vara lite av en grafiknörd, men detta spelet är riktigt roligt ändå.

Visa signatur

Intel Core i5 4670K | Noctua NH-D14 | MSI Z87 G-45 Gaming | Kingston 1600mhz 4x4gb | Asus Turbo 1060 6Gb | Samsung 840 Evo 250gb | Intel 520 Series 240gb | Western Digital caviar black 1Tb | Fractal Design Define R4 Black Pearl | Corsair 750HX | Win 10 64bit | Philips 273E 1920x1080 | Logitech G900 | Razer Blackwidow | Sennheiser PC360 G4me | Samsung Galaxt S9+ |

Permalänk
Medlem

så länge spel är kul så skiter jag i grafik (fan spelade ju Runescape mycket förut xD är ganska kul spel fast de ser ut som inget ) spelar mycket flash spel också, och de är ju sällan nå fina spel.
finns en del saker i black ops som ser skit ut, och andra ser helt awsome ut.
men de är ett jävla kul spel varse de är fint eller fult.
tycker jag allafall

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk

Någon mer som tycker det är svårare att sikta i BO i jämförelse med MW2? Tycker MW2 var mycket enklare i mp-läget..

Kör på full grafik i 1920x1080 upplösning.

Visa signatur

#1 Antec 300 | P5E X48 Deluxe | Q9550 @ 3,8GHz, Scythe Orochi | 4GB XMS2 @ 1066MHz | 2x HD4870 1GB - CF X - Accelero S1 R2 x2 | Corsair TX650W |
#2 Antec 300 | Gigabyte GA-P35-DS4 | E6850 3Ghz @ 3,6Ghz, Scythe Ninja | HyperX 2GB @ 1066Mhz | NX8800GT 512MB OC | Corsair CX 400W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av InCyBoy:

Blev inte så jätteimponerad av grafiken på spelet när jag köpte det. Men för mig känns detta spel lite påskyndat och att dom har fokuserat mycket mer på vissa saker än andra med det får man ha överseende med. Lirar själv med dessa settings:
http://data.fuskbugg.se/dipdip/BlackOpsMP%202010-11-26%2017-0...

Resultatet:
http://data.fuskbugg.se/dipdip/BlackOpsMP%202010-11-26%2017-0...
http://data.fuskbugg.se/dipdip/BlackOpsMP%202010-11-26%2017-0...
Denna stenväggen ser ju förj*vlig ut enligt mig...

http://data.fuskbugg.se/dipdip/BlackOpsMP%202010-11-26%2017-1...

Jag brukar vara lite av en grafiknörd, men detta spelet är riktigt roligt ändå.

usch, gillar verkligen inte tiger camon

Permalänk
Medlem

Det är mer rekyl i vapnena, ja. Det ser jag bara som en fördel dock.

Visa signatur

I9 12900K|Asus Prime Z690-P WIFI D4|Noctua NH-D14|Samsung 850 1000gb|Asus RTX 3080 TUF|HyperX Fury 3600mhz CL17 32GB|EVGA Supernova 850w|Corsair 650D|Acer XB270HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av AntiSmidig:

Någon mer som tycker det är svårare att sikta i BO i jämförelse med MW2? Tycker MW2 var mycket enklare i mp-läget..

Kör på full grafik i 1920x1080 upplösning.

Ja, rekyl existerade inte i MW2, det finns inte mycket på detta heller, men lite mer iaf

Permalänk
Skrivet av AntiSmidig:

Någon mer som tycker det är svårare att sikta i BO i jämförelse med MW2? Tycker MW2 var mycket enklare i mp-läget..

Kör på full grafik i 1920x1080 upplösning.

MW2 var för mycket av ett arkadspel, det tycker i alla fall jag är sämre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noobenu:

usch, gillar verkligen inte tiger camon

Enligt mig var det den snyggaste haha, men alla är riktigt fula faktiskt "/

Visa signatur

Intel Core i5 4670K | Noctua NH-D14 | MSI Z87 G-45 Gaming | Kingston 1600mhz 4x4gb | Asus Turbo 1060 6Gb | Samsung 840 Evo 250gb | Intel 520 Series 240gb | Western Digital caviar black 1Tb | Fractal Design Define R4 Black Pearl | Corsair 750HX | Win 10 64bit | Philips 273E 1920x1080 | Logitech G900 | Razer Blackwidow | Sennheiser PC360 G4me | Samsung Galaxt S9+ |