Efterlysning av gammalt tv-spel

Permalänk
Medlem

Efterlysning av gammalt tv-spel

Året var runt 1990, och jag va 7 bast gammal.
Konsollen bestod av en stor enhet i svart plats, med grå överdel, och med ett tangentbord inbyggt på ovansidan.
Den övre, eller främre, delen av konsollen var något lutad, ungefär så som man lutar ett tangentbord till datorn, och det var i denna lutande halva av enheten man satte i spelen.
Själva spelen såg ut som sega mega drive 16 bitars, fast med handtag, man tryckte spelet rakt ner i facket på ovansidan och styrde sen alla spel med en joystick med två knappar på.
Jag har bild på hela enheten, men vet inte hur jag lägger upp det här.
Tror du dig veta vad det är, så mailar jag gärna över bilden.
Det skulle vara grymt kul att hitta tillbaka till nostalgin

Visa signatur

QC7

Permalänk
Medlem

Jag kan ha väldigt fel då jag inte ens var född då, men Commodore 64GS?

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av tysonayt:

Jag kan ha väldigt fel då jag inte ens var född då, men Commodore 64GS?

Googlade lite bilder på den där, och den var det inte.
Den jag letar efter ser äldre ut, och hade betydligt "fattigare" spel än 64GS.
Enligt farsan kanske det kunde va philips... någonting.. Men jag hittar såklart inget på det.

EDIT: Tro det eller er, men jag hitta det! =D
Såhär ser det ut: http://www.pugo.org/media/collection/console/videopac_g7000.j...

Visa signatur

QC7

Permalänk
Medlem

Låter som sagt som något commandore, jag sitter nog på en lite äldre variant, för här ligger spelen på helt vanliga kassettband (sånna man hade innan mp3, eller aah innan freestyle)

Permalänk
Medlem
Skrivet av 99-99:

Låter som sagt som något commandore, jag sitter nog på en lite äldre variant, för här ligger spelen på helt vanliga kassettband (sånna man hade innan mp3, eller aah innan freestyle)

Det löste sig, trodde jag skulle hinna editera innan någon annan hann svara på nytt
Men tack endå!

Visa signatur

QC7

Permalänk
Medlem

En gammal hederlig Philips G7000. Nice! Jag har en själv, plus en G7400.

Philips Videopac + G7400 - Wikipedia, the free encyclopedia

"Quest for the rings" är enligt mig det bästa spelet till maskinen och var mer nyskapande än dom flesta spelen idag.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem
Skrivet av SID 6.7:

En gammal hederlig Philips G7000. Nice! Jag har en själv, plus en G7400.

Philips Videopac + G7400 - Wikipedia, the free encyclopedia

"Quest for the rings" är enligt mig det bästa spelet till maskinen och var mer nyskapande än dom flesta spelen idag.

Helt underbart! Fick precis reda på att den vi gav bort när jag var liten, inte finns mer..
Så nu startar jakten, du har inte en över?
Minns inte vad spelen heter, men man va nån slags jägare som jagade apor, det va ett av mina favoriter

Visa signatur

QC7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foster D:

Helt underbart! Fick precis reda på att den vi gav bort när jag var liten, inte finns mer..
Så nu startar jakten, du har inte en över?
Minns inte vad spelen heter, men man va nån slags jägare som jagade apor, det va ett av mina favoriter

Tyvärr, dom två jag har vill jag inte bli av med... Men dom brukar dyka upp på tradera med jämna mellanrum.

Lycka till med jakten, alla borde ha en egen G7000 hemma!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem

Saknar min också. Det var tider de!

Visa signatur

Dooh!

Permalänk

Fanns många sköna spel till G7000:
www.videopac.org Videopc Carts

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem

Välkommen till spelfyndet.se!

Om du söker runt lite så hittar du en G7000 till salu men om du vill hat tag i en G7400 så kan du ta kontakt med dom, dom söker säkert fram en åt dig!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510