Stilrent, stort relativt tyst chassi?

Permalänk
Medlem

Stilrent, stort relativt tyst chassi?

Tjena, spenderade lite tid att söka runt här, men hittade inget som jag letade efter (kanske sökte på fel saker?)
Saken är iaf att jag letar efter ett stort chassi som är stilrent (sidofönster gärna) och som inte låter som ett flygplan heller.
Kollade på Fractal Design R3 men det var lite för litet + att jag vill gärna ha ett sidofönster.

Ska köra 2 st 6870's i CF så det ska även ha ett bra luftflöde, nu känns det som jag har för stora krav ^^

Någon som vet vart jag kan hitta mitt? (:

Visa signatur

- Köp bitcoins ⓑⓑⓑ

Permalänk
Medlem

Låter som raven-2 eller fortress 2 är chassina för dig, dock kostar de lite mer.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem

Fractal Design Define Xl finns ju, samma deisgn som R3 men större
Finnes en recension på Swec om du söker

Permalänk
Medlem

Cooler Master ATCs 840 en riktig rolls royce chassi . .fast du ville ha fönster,men om du orkar så fixar du det själv eller en kompis som hjälper dig.

Visa signatur

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka

Permalänk
Medlem

Fulltower Lian Li är som vanligt mitt svar.
Rum att växa i, smarta lösningar, skitsnygga (inget blingbling-julgran) etc men tyvärr kostar en slant extra. Deras nya 2120 verkar trevlig.

Visa signatur

Whisky kan drickas på 3 sätt:
1. Utan vatten. 2. Med vatten. 3. Som vatten.

CR-10S Pro, CR-10S5, CR-10 Max

Permalänk
Medlem

kollade på allt ni skrev och tack så mycket (: Glömde skriva att chassit helst ska finnas på komplett eller inet ;P

mc99, kollar en recension på atc 840 , och jodå , har till gång till en riktigt bra verksta och massa plexi så det är inga problem (:
Tycke om att man kan dra ut mobbe plåten ;P.

sayzk; kollat recensionen , men hittar det inte på komplett eller inet vet du om det kommer snart?

Pappy, kollar runt på lian li just nu, verkar lovande (:

Men kom gärna med mer förslag, vill ha det perfekta för mitt bygge, tror säkert ni förstår.
tack så mkt!

Visa signatur

- Köp bitcoins ⓑⓑⓑ

Permalänk
Medlem

corsair 800d! världens bästa kabeldragning och snyggt som satan

Visa signatur

intel core i7 970 @ 4GHz| Nvidia gigabyte gtx 590 | corsair 6gb dominator| asus sabbertooth X58 | corsair hx 1000 w| OCZ SSD 60 GB| Fractal Design r3| Corsair H80| windows 7 ultimate 64bit | Steelseries 6gv2 | Intelli 3.0 | BenQ XL2410T |

Permalänk
Medlem
Skrivet av freddx:

corsair 800d! världens bästa kabeldragning och snyggt som satan

Ingen vidare kylning dock.

Har du pengar så hade jag kört på ATC 840 eller Lian Li X-2000 om designen tilltalar.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk

Vill du ha ett stilrent chassi med bra kvalite och smarta lösningar, så skulle jag utan tvekan gå på ett Fractal Design XL.

Har själv ett chassi från fractal och de är grymt tyst, ritkigt snyggt och relativt billigt för mycket kvalite!

Sen är de ju inte negativt att de är svensktillverkat också!

Visa signatur

Stationär: Chassi: InWin 805 Black PSU: EVGA Supernova 850W MoBo: ASUS Sabertooth Z170 S CPU: Intel i7-6700k Skylake GPU: ASUS GTX 1070 Strix SSD: Samsung 840 EVO 500gb Skärm: Dell UltraSharp U3415W
Server: HP DataVault X311 3TB
Mobil: Google Nexus 6p Laptop: Asus Zenbook UX301

Permalänk
Medlem
Skrivet av slobodan87:

Sen är de ju inte negativt att de är svensktillverkat också!

Det är jag klart skeptisk inför. Jag tror det är tillverkade i kina/taiwan för ett svenskt företag, eller har de verkligen en fabrik i Sverige som tillverkar lådorna?

Visa signatur

Whisky kan drickas på 3 sätt:
1. Utan vatten. 2. Med vatten. 3. Som vatten.

CR-10S Pro, CR-10S5, CR-10 Max

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pappy:

Det är jag klart skeptisk inför. Jag tror det är tillverkade i kina/taiwan för ett svenskt företag, eller har de verkligen en fabrik i Sverige som tillverkar lådorna?

Stämmer!
Chassina är designade o testade i Sverige men tillverkade i något annat ställe

Visa signatur

Citera för svar!
Har jag hjälpt dig? Klicka på Gilla!
[Galleri]XBMC på Raspberry Pi [GUIDE] XBMC på Raspberry Pi
i7 930 @ 4GHz, 6950, Asus P6X58D-E, Corsair HX750W, 2st Corsair SSD 60 gb

Permalänk
Medlem

800D ska inte glömmas bort, va ju jävligt hett för ett tag sedan. Absolut n1 om du letar stilrent, snygg och sidfönster.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ehenkeee:

800D ska inte glömmas bort, va ju jävligt hett för ett tag sedan. Absolut n1 om du letar stilrent, snygg och sidfönster.

Vi tog upp det tidigare i tråden. Om man inte kör vattenkylning så är 800d inte en bra luftkylningslösning.

Visa signatur

Citera för svar!
Har jag hjälpt dig? Klicka på Gilla!
[Galleri]XBMC på Raspberry Pi [GUIDE] XBMC på Raspberry Pi
i7 930 @ 4GHz, 6950, Asus P6X58D-E, Corsair HX750W, 2st Corsair SSD 60 gb

Permalänk
Skrivet av ehenkeee:

800D ska inte glömmas bort, va ju jävligt hett för ett tag sedan. Absolut n1 om du letar stilrent, snygg och sidfönster.

Vette fan om han sa att han letade ett med sidofönster, vilket jag tycker tar bort hela känslan med sidofönster.

Sen vill jag förtydliga att jag självklart syftade på svensutvecklat. Säg någon produkt som tillverkas i samma land de kommer ifrån nu för tiden, haha!

Visa signatur

Stationär: Chassi: InWin 805 Black PSU: EVGA Supernova 850W MoBo: ASUS Sabertooth Z170 S CPU: Intel i7-6700k Skylake GPU: ASUS GTX 1070 Strix SSD: Samsung 840 EVO 500gb Skärm: Dell UltraSharp U3415W
Server: HP DataVault X311 3TB
Mobil: Google Nexus 6p Laptop: Asus Zenbook UX301

Permalänk
Medlem
Skrivet av slobodan87:

Vette fan om han sa att han letade ett med sidofönster, vilket jag tycker tar bort hela känslan med sidofönster.

Sen vill jag förtydliga att jag självklart syftade på svensutvecklat. Säg någon produkt som tillverkas i samma land de kommer ifrån nu för tiden, haha!

Läs gärna första inlägget. Han vill gärna ha ett chassi med sidofönster!

Visa signatur

Citera för svar!
Har jag hjälpt dig? Klicka på Gilla!
[Galleri]XBMC på Raspberry Pi [GUIDE] XBMC på Raspberry Pi
i7 930 @ 4GHz, 6950, Asus P6X58D-E, Corsair HX750W, 2st Corsair SSD 60 gb

Permalänk

Ledsen, missade de. Men som sagt, sidofönster är i mina ögon raka motsattsen till ett stilrent chassi, då man isf är mer ute efter att visa upp de man har i lådan än att de ska se snyggt ut med övrig inredning.

Visa signatur

Stationär: Chassi: InWin 805 Black PSU: EVGA Supernova 850W MoBo: ASUS Sabertooth Z170 S CPU: Intel i7-6700k Skylake GPU: ASUS GTX 1070 Strix SSD: Samsung 840 EVO 500gb Skärm: Dell UltraSharp U3415W
Server: HP DataVault X311 3TB
Mobil: Google Nexus 6p Laptop: Asus Zenbook UX301

Permalänk

Två fina high-end chassin är Silverstone Fortress FT02 och Lian Li PC-X900B, bägge har fönster som du ville ha. Inget av dessa har heller hårddiskburar som hämmar luftflödet. Det är därför jag har dem i topp.

Om man tittar på billigare chassin, så är Fractal Design XL ett bra alternativ. Jag har själv en R3 som jag moddat bort halva hårddiskburen på för att förbättra CPU-kylningnen., men det behövs inte i XL där man kan placera hårddiskarna i undre kammaren. Fractal design är jämförelsevis billigt, men känns ändå solitt pga dämpningsmattor och genomtänkt design.

FT02 är nog det chassi som jag rekommenderar helt utan reservationer. Man får vad man betalar för i form av kvalité och detaljfinish. Stora luftkylare får plats liksom Corsair H50/H70. Kylningen är suverän, t ex ligger grafikkortet i idle 7 grader lägre än i ett R3 med fläktar överallt.

Antec 300, 902 och 1200 tycker jag också är OK, men det blir trångt mär man ska koppla in hårddiskarna om man har flera grafikkort. Kylningen är annars helt OK.
Corsair har jag ingen erfarehet av...

Visa signatur

Lian Li O11 Air Mini - MSI Z590 Tomahawk wifi - Intel I7 10700 - Noctua NH-U12A Chromax - ASUS Geforce GTX3080 - Corsair 850W - 32GB RAM Corsair - ASUS VG27BQ