Permalänk

Nytt Bilspel

Tjenare!

Jag är väldigt sugen på ett nytt bilspel med free roam. Jag har testat Test drive unlimmited men det var en bug i spelet så min ratt(Microsoft forceback steering wheel USB) funkade inte där, vilket var väldigt tråkigt. Jag såg en del filmer på youtube om World Racing 2 som var riktigt fräcka, det var riktiga bilar och man kunde köra free roam och bara glida på motorvägarna men när jag installerade spelet så var det inte alls samma sak. Det var väldigt buggigt jag kunde aldrig testa att köra för det kom alltid en error om att banan inte kunde laddas. Jag såg även att spelet var väldigt gammalt. Så jag skulle behöva ett hyfsat nytt och bra bilspel ungefär som TDU och som funkar riktigt.

Är tacksam för svar!

Visa signatur

Intel dual core E7600 3,06|Nvidia 9600GT 512MB| 2x2048GB Corsair XMS 2 800Mhz|320Gb HDD|Windows 7 64 bit|MacBook 13"|

Permalänk
Medlem

Hejsan!
jag kan rekomendera NFS serien.
då kan du välja om du vill bara åka runt eller tävla!

Permalänk

Okej, har spelat några NFS spel men är det inte lite orealistikst spel? vilket av NFS spelen rekommenderar du till PC?

Visa signatur

Intel dual core E7600 3,06|Nvidia 9600GT 512MB| 2x2048GB Corsair XMS 2 800Mhz|320Gb HDD|Windows 7 64 bit|MacBook 13"|

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Min Dator 1 Intel i7 7820x Asus X299 TUF MARK 1 Corsair Dominator 32GB, ASUS GTX 1060 6GB Strix Gaming OC ,Corsair RM1000X Rhantek EHTROO PRO M SAMSUNG 960 EVO 500GB M.2 SSHD 2TB WD GREEN 2TB FD Celsius s36.
min fästmös Dator 2 Gigabyte Z170 Gaming K3 Intel Core i5 6600K 3.5 GHz 6MB be quiet Pure Rock Corsair VENGEANCE LPX 16GB WD 500 gb & WD Green 2TB Gigabyte GeForce GTX 970 4GB G1 CM HAF 922 Corsair HX620.

Permalänk

Okej tack så mycket, jag har spelat Most Wanted för länge sedan på min gamla xbox. Det var riktigt kul faktiskt jag har också testat Hot pursuit 2 och tyckte inte att det var något bra direkt. Vet du något annat spel som inte är NFS serien?

Tack för dina rekomendationer

Visa signatur

Intel dual core E7600 3,06|Nvidia 9600GT 512MB| 2x2048GB Corsair XMS 2 800Mhz|320Gb HDD|Windows 7 64 bit|MacBook 13"|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thaman909:

Okej tack så mycket, jag har spelat Most Wanted för länge sedan på min gamla xbox. Det var riktigt kul faktiskt jag har också testat Hot pursuit 2 och tyckte inte att det var något bra direkt. Vet du något annat spel som inte är NFS serien?

Tack för dina rekomendationer

Ja jag tycker bättre är Underground 1 o 2 än nån .

Visa signatur

Min Dator 1 Intel i7 7820x Asus X299 TUF MARK 1 Corsair Dominator 32GB, ASUS GTX 1060 6GB Strix Gaming OC ,Corsair RM1000X Rhantek EHTROO PRO M SAMSUNG 960 EVO 500GB M.2 SSHD 2TB WD GREEN 2TB FD Celsius s36.
min fästmös Dator 2 Gigabyte Z170 Gaming K3 Intel Core i5 6600K 3.5 GHz 6MB be quiet Pure Rock Corsair VENGEANCE LPX 16GB WD 500 gb & WD Green 2TB Gigabyte GeForce GTX 970 4GB G1 CM HAF 922 Corsair HX620.

Permalänk
Skrivet av Quadcore:

Ja jag tycker bättre är Underground 1 o 2 än nån .

Hhahahah Dem gamla spelen kan dem fortfarande vara något att ha?

Visa signatur

Intel dual core E7600 3,06|Nvidia 9600GT 512MB| 2x2048GB Corsair XMS 2 800Mhz|320Gb HDD|Windows 7 64 bit|MacBook 13"|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thaman909:

Hhahahah Dem gamla spelen kan dem fortfarande vara något att ha?

Hehe men finns annan typ Blur , Burnout 5

Visa signatur

Min Dator 1 Intel i7 7820x Asus X299 TUF MARK 1 Corsair Dominator 32GB, ASUS GTX 1060 6GB Strix Gaming OC ,Corsair RM1000X Rhantek EHTROO PRO M SAMSUNG 960 EVO 500GB M.2 SSHD 2TB WD GREEN 2TB FD Celsius s36.
min fästmös Dator 2 Gigabyte Z170 Gaming K3 Intel Core i5 6600K 3.5 GHz 6MB be quiet Pure Rock Corsair VENGEANCE LPX 16GB WD 500 gb & WD Green 2TB Gigabyte GeForce GTX 970 4GB G1 CM HAF 922 Corsair HX620.

Permalänk
Skrivet av Quadcore:

Hehe men finns annan typ Blur , Burnout 5

Jo men dem är väl i stort sett bara racing? Jag vill ha ett spel där man kan ta det lungt och bara glida runt i städer, motorvägar osv.

Visa signatur

Intel dual core E7600 3,06|Nvidia 9600GT 512MB| 2x2048GB Corsair XMS 2 800Mhz|320Gb HDD|Windows 7 64 bit|MacBook 13"|

Permalänk
Inaktiv

Burnout Paradise, dock är ju det väldigt arkadigt.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Thaman909:

Hhahahah Dem gamla spelen kan dem fortfarande vara något att ha?

Gillar dem också men tyvärr går det ju inte att köra widescreen utan att modifiera exe-filen. Detta gör det ju tyvärr svårt att köra dem online som jag gärna gjort annars.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk

Nu har det ju varit väldigt mycket NFS rekommendationer, men... Om du gillade Most Wanted kan du pröva ut det nya NFS World. Spelet är byggt på städerna och vägarna från både MW och Carbon, så det finns en hel del att glida runt i. Om du nu gillar att glida, för det är vad du gör, "simmkänslan" existerar inte. Ett plus i spelet är att poliserna inte ger sig på dig så fort de ser dig, vilket gör det lättare att ta sig runt.

Det är ett Onlinespel... och gratis

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av laggarbacken:

Nu har det ju varit väldigt mycket NFS rekommendationer, men... Om du gillade Most Wanted kan du pröva ut det nya NFS World. Spelet är byggt på städerna och vägarna från både MW och Carbon, så det finns en hel del att glida runt i. Om du nu gillar att glida, för det är vad du gör, "simmkänslan" existerar inte. Ett plus i spelet är att poliserna inte ger sig på dig så fort de ser dig, vilket gör det lättare att ta sig runt.

Det är ett Onlinespel... och gratis

Banor från Underground 2 också
Osäker på om det finns från första Underground ^^

Permalänk
Skrivet av anon42512:

Banor från Underground 2 också
Osäker på om det finns från första Underground ^^

Va! Är du säker? sen när då Jag har inte spelat sen förra veckan... men jag vet ju om att de slänger ut uppdateringar i stort sett hela tiden.

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av laggarbacken:

Va! Är du säker? sen när då Jag har inte spelat sen förra veckan... men jag vet ju om att de slänger ut uppdateringar i stort sett hela tiden.

Jao, är inte t ex den där dinosaurien från Underground 2?

Permalänk

men underground 2 är ju inte bara race där åker man ju runt i staden och letar race typ. så man kan glida runt precis som i en vanlig stad. Och även köra streetrace mot andra bilar. Eller helt enkelt ta ett vanligt ban race med.

Visa signatur

Amd Ryzen 3900x -I- H100i -I- Asus ROG STRIX X470-F Gaming -I- Asus GTX 3060 12GB -I- 32gb HyperX RGB @3600mhz -I- Chieftec nitro 650w Bronze -I- Corsair MP510 1gb m.2, Ocz trion 150 128gb och 240gb -I- Windows 10 Home -I- Fractal R4

Permalänk
Medlem

Jepp Underground 2 är free roam (om man vill) och har sina stunder fortfarande kan jag tycka. Inte en speciellt jättelivlig stad kanske, men iallafall. Inte direkt realistiskt, men går att köra det någorlunda verkligt tycker jag. (Most wanted mfl fick jag aldrig att funka som jag ville med min ratt)

Test drive Unlimited 2 är ju på gång, men frågan är om ratten funkar där heller.

Burnout Paradise har ju nämnts, och det är väl freeroam? (jag har inte kört det själv)

Annars kan man väl rulla runt fritt i GTA4 eller kanske delvis även i Mafia 2 (dock är väl ingen av dem speciellt välavstämda för ratt )

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk

Burnout Paradise rockar fetast enligt mig.

Permalänk

Tjenare tjenare

Jag är väldigt tacksam för alla svar jag har fått ! Jag har nu köpt en ny ratt(Thrustmaster universal challenge 5 in 1) så jag ska nog vänta på att tdu2 släpps

Visa signatur

Intel dual core E7600 3,06|Nvidia 9600GT 512MB| 2x2048GB Corsair XMS 2 800Mhz|320Gb HDD|Windows 7 64 bit|MacBook 13"|