Permalänk

Köpråd Laptop Sc2

Hej

Har spånat igenom diverse trådar här och på andra ställen, men inte riktigt hittat det jag söker.
Det jag söker är en bärbar som klarar sc2 på högsta inställningarna utan massa lagg.
Det måste vara 17 tums skärm ( minst )
Ju billigare desto bättre såklart, vet ju att GJ73 och GX740 etc finns där ute och läst alla trådar som finns om dom, men tänkte om man kunde komma billigare undan, då jag enbart kommer spela sc2 på den och göra andra alldagliga saker.
Gärna under 10.000 om det är möjligt, för jag kommer som sagt inte spela crysis etc, utan sc2 på max blir nog den största utmaningen.
Går det att hitta en för runt 6-7 tusen blir jag överlycklig

Tack på förhand

Permalänk

Processor: Intel Core i5 450M / 2.4 GHz
Ram: 4GB DDR3 SDRAM - 1066 MHz
Hårddisk: 640 GB - 5400 rpm
Optisk lagring: DVD±RW (+R dubbla lager) / DVD-RAM
Bildskärm: 14" TFT LED
Grafikkort: ATI Mobility Radeon HD 5650 1 GB DDR3 VRAM
Driftstid(upp till): 11.5 timmar

Räcker dessa specs tex?

Permalänk

Acer TimelineX AS5820TG-5464G50Mnks Kraftfull laptop med 8 timmars batteritid!
Acer TimelineX AS5820TG-5464G50Mnk

* 15,6-tums LED-skärm
* Intel Core i5-460M
* 4 GB DDR3 RAM
* 500 GB hårddisk
* ATI HD5650 1GB
* 8+ timmars batteritid
---------------------------------------------

Komplett.se - ASUS N61DA 16" HD LED

Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50

Permalänk
Skrivet av Purjolöken:

Hej

Har spånat igenom diverse trådar här och på andra ställen, men inte riktigt hittat det jag söker.
Det jag söker är en bärbar som klarar sc2 på högsta inställningarna utan massa lagg.
Det måste vara 17 tums skärm ( minst )
Ju billigare desto bättre såklart, vet ju att GJ73 och GX740 etc finns där ute och läst alla trådar som finns om dom, men tänkte om man kunde komma billigare undan, då jag enbart kommer spela sc2 på den och göra andra alldagliga saker.
Gärna under 10.000 om det är möjligt, för jag kommer som sagt inte spela crysis etc, utan sc2 på max blir nog den största utmaningen.
Går det att hitta en för runt 6-7 tusen blir jag överlycklig

Tack på förhand

Själv skulle jag nog spendera mera pengar på en laptop istället för att försöka strypa budgeten ännu mera, eftersom hårdvaravärlden uppdateras så sjukt ofta så du lär bli mer nöjd i längden om du spenderar mer pengar nu.

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody" - Bill Gates, 1981

Permalänk

Ja jag antar att jag får gå på asus G73, min bror kan ju dra momsen så då sparar jag ju en hel del där.

Permalänk
Skrivet av Purjolöken:

Ja jag antar att jag får gå på asus G73, min bror kan ju dra momsen så då sparar jag ju en hel del där.

Håller med, G73 eller GX740 är dom bästa valen om du vill kunna (nästan) maxa och inte lägga mer än lite drygt 10000kr.