Permalänk
Medlem
Skrivet av MasteraCe:

Apple suger.. :S Har precis fått en iphone som firmatelefon..

Var ute o arbetade.. skulle ringa ett samtal.. telefonen dör..

Tänkte vafan? .. Går in på apples hemsida, där står det "Om du använder enheten under 0 grader kan den sluta fungera"

HUR FAN kan det vara tillåtet att sälja sånt här skräp för hutlösa priser som inte klarar under 0 grader?

Då bör du titta på en telefon som använder andra sorters batterier då lithium inte gillar kalla temperaturer.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Skrivet av ceogar:

Då bör du titta på en telefon som använder andra sorters batterier då lithium inte gillar kalla temperaturer.

Har en Nokia N900 privat som aldrig gnällt fast det varit -20 ..

Jag menar.. fine om det är riktigt kallt men 0 grader är inte direkt kallt, det har dom ju t.om i skåne ibland

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

Har aldrig haft problem med iTunes och min iPhone 4. Tycker det är helt underbart att ha ett program som automatiskt säkerhetskopierar ALLT i mobilen.

Det skulle ju bara vara jobbigt om man skulle behöva stoppa in allt i massa olika mappar. Bättre med ett knapptryck tycker jag.

Någon nämnde att Apples App Store var dålig. Argument för det? Enligt mig är det det absolut enklaste sättet som finns när man vill ha nya appar till telefonen. Hittar man en app man vill ha, ett knapptryck så är det installerat på telefonen och synkad med datorn.

Permalänk

Tja, jag har inte haft problemen du beskriver. Men jag vet andra - windowsanvändare - som haft liknande problem, vilket huvudsakligen beror på att iTunes i Windows är ett äkta skitprogram; hänger sig, tappar info, är segt och generellt olidligt de få gånger jag testat det. I OS X på min Mac funkar det bra, men i Win är det en katastrof.

Visa signatur

It´s-a me! Mario!

Permalänk
Avstängd

Stäng av syncen i iTunes?

Visa signatur

Asus PT6 Deluxe v2 | i7 920 @ 3,2GHz | Corsair Dominator DDR3 6GB @ 1600MHz | Intel X25-M 80GB SSD | 2x Gigabyte GTX470 1GB @ 850/2100 - 1.050v | Alienware OptX AW2310 23" 120Hz | nVidia 3D Vision

Permalänk
Medlem

Jag kan bara hålla med, iTunes kommer jag inte alls överens med. Det är i mina ögon iPhones enda nackdel. Ologiskt till tusan, och när man har flera datorer man växlar emellan så blir det inte direkt lättare. I slutändan kanske Apple tar till sig och gör det bättre. Starta en tråd på något Apple forum, lär säkert redan finnas men fyll på din röst isåfall om du vill ha en förändring.

Sen när alla Google hyllande fanboys aktivt letar upp såna här trådar blir man ju lite glad, man ler åt fånarna.

Permalänk
Medlem

Hur kan man få problem med itunes, som vanligt är det skit bakom spakarna som ställer till det. Har själv aldrig haft problem med Itunes trots Jailbreakad telefon ibland och inte ibland..:) Ställ in hur den ska fungera så fungerar den underbart.

Visa signatur

Speldator:Gigabyte Aorus Pro b550, 16GB DDR4, AMD 5800x ,MSI Suprim x RTX 3080 ,WD nvme 1TB, Samsung 1tb ssd, Win 10 Pro, Samsung odyssey G7 27"
TVspel: Xbox One x, Nintendo 8-bit, Nintendo Gamecube, Nintendo 64, Nintendo Wii Nintendo Switch TV: LG 65" C8 Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av MasteraCe:

Apple suger.. :S Har precis fått en iphone som firmatelefon..

Var ute o arbetade.. skulle ringa ett samtal.. telefonen dör..

Tänkte vafan? .. Går in på apples hemsida, där står det "Om du använder enheten under 0 grader kan den sluta fungera"

HUR FAN kan det vara tillåtet att sälja sånt här skräp för hutlösa priser som inte klarar under 0 grader?

Och du drog genast slutsatsen att den dog pga temperaturen? Jesses..

Permalänk

......går den att ringa med????

Permalänk
Medlem
Skrivet av born_in_fire:

Andriod FTW

nej tack, för smetigt

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MasteraCe:

Har en Nokia N900 privat som aldrig gnällt fast det varit -20 ..

Jag menar.. fine om det är riktigt kallt men 0 grader är inte direkt kallt, det har dom ju t.om i skåne ibland

just det min Nokia 5228 klarar -32 grader fint enda problemet är frusna fingrar xD

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem
Skrivet av LSD:

Hur kan man få problem med itunes, som vanligt är det skit bakom spakarna som ställer till det. Har själv aldrig haft problem med Itunes trots Jailbreakad telefon ibland och inte ibland..:) Ställ in hur den ska fungera så fungerar den underbart.

Håller fullständigt med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LSD:

Hur kan man få problem med itunes, som vanligt är det skit bakom spakarna som ställer till det. Har själv aldrig haft problem med Itunes trots Jailbreakad telefon ibland och inte ibland..:) Ställ in hur den ska fungera så fungerar den underbart.

Bara för att du inte haft problem betyder det inte att alla andra har klarat sig: Försvann din musik när du uppdaterade till iOS 4.2? | Macfeber

Permalänk

iTunes är inte felfritt eller absolut perfekt, vilket inget annat program heller är.

Men som några redan nämnt i tråden så är det mest vanliga när det klagas på iTunes och folk upplever problem med det, att det just handlar om skit bakom spakarna.

Folk verkar ha en otrolig förmåga att kasta sig igång med att göra vissa saker med iTunes, utan att göra minsta koll hur det kan göras innan de går igång, t ex genom att klicka på Hjälp i menyn och blada fram till det man tänger göra och se vad det står om det.

Folk klagar på att iTunes gör si eller så, och så är det i nästan alla fallen så att de inte ens klarat att kika igenom inställningarna och t ex stängt av att synkning ska ske automatisk m.m.

Tar man sig en runda genom alla flikar och kollar vad det faktiskt står där, och vilka val man kan göra, och ställer in iTunes som man vill ha det, så funkar det faktiskt väldigt bra generellt sett. Och skulle det bli nåt knas ibland, t ex musiken i iPhonen försvinna, så är det ju bara ett knapptryck bort så är den tillbaka exakt likadan igen, OM man fattat att man kan ha en backup på musiken vilken då körs in igen på några minuter.

Jag har kört iTunes i snart 10 år, på både gamla trötta Windows laptop, en lite vassare stationär Windows-maskin, en riktig vass Windows laptop, och nu en MacBook Pro. Och har 2 olika iPod:ar och haft iPhone 2G 3Gs och nu en iP4. Har egentligen aldrig varit några större problem eller knas, mest bara funkat. Och de få gånger jag upplevt strul så har det visat sig i princip varje gång att det var jag själv som klantade mig, inte iTunes....

iTunes hanterar och organiserar idag ca 1100 CD och ca 17 000 låtar, och jag har svårt att se att det skulle bli lättare och mer överskådligt och mer hanterbart om jag skulle sitta och palta själv med musikmappar för detta, när nu iTunes gör detta så smart och smidigt och presenterar det på ett så tydligt sätt för mig och ger mig en myriad av olika möjligheter att hantera all denna musik.

Permalänk
Medlem

Har fortfarande minnen om hur jag lackade sönder på iTunes när jag var helt oteknisk, när man skulle föra över musik till iPoden.

Har försökt unvika apple efter den tiden, vet att det var en det skit bakom spakarna men min erfarenhet var att iTunes inte var bra på något sätt.

Visa signatur

R7 5800X - RTX 3080

Permalänk
Medlem

Ja, alla vet att iTunes suger. Om de inte vet det så bör de ta tummen ur och förstå att Apples produkter är fullständigt värdelösa.

Visa signatur

Lwl

Permalänk
Medlem
Skrivet av muffyn:

Ja, alla vet att iTunes suger. Om de inte vet det så bör de ta tummen ur och förstå att Apples produkter är fullständigt värdelösa.

Jaså? Och här har jag suttit med Apple-produkter de senaste åren och varit jättenöjd. Men så dumt av mig, tack för att du informerade om detta...

Permalänk
Avstängd

itunes är rena skiten ! likså appel förutom OSX

Android FTW!

Visa signatur

angel of fucking poop and will smith! :) i love poop! and will smith! and i am gonna buy a computer for only 20 dollar! yeah, se ya´ll next week! Ps: jag älskar Annika

Permalänk
Avstängd

Har en iPhone... men vägrar typ använda iTunes till annat än uppdateringar...

Ska iallafall inte köpa något mer skräp ifrån Apple... den saken är ju säker. Betalar hellre mindre för mer.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av muffyn:

Ja, alla vet att iTunes suger. Om de inte vet det så bör de ta tummen ur och förstå att Apples produkter är fullständigt värdelösa.

Värdelösa är de ju knappast... dock så kostar de på tok för jävla mycket med tanke på vad man får för pengarna.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av sam9707:

itunes är rena skiten ! likså appel förutom OSX

Android FTW!

Kan man inte ens stava till Apple så har man nog inte provat deras produkter, utan ska bara hävda sig själv och försvara sitt eget köp...

Permalänk
Medlem

Har ett antal Apple-produkter och tycker att:

... dom är bland de BÄSTA prylar jag haft i hänseende till funktion/användarvänlighet/design

... iTunes är bland de SÄMSTA program jag använt i hänseende till funktion/användarvänlighet/frihet

Permalänk
Medlem

Har haft massor med problem i iTunes på min stationära PC, däremot har jag aldrig haft något som helst problem med det på min Macbook Pro O,o. Dom borde lägga mer resurser på windows versionen än vad de gör eftersom det är så många som använder den. Samma gäller safari, hur bra som helst i OS X men slött och jobbigt i windows.
Sen undrar jag vad Android har med iTunes att göra här. Android har ju inte ens något sync program utan måste förlita sig på alla olika tillverkares skräp software :p. (Fast å andra sidan behöver man inget sync software med android, jag har då aldig haft något iaf)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noobenu:

nej tack, för smetigt

Ja om du gör de smetigt, de är de som är skillnaden på Android så kan du göra den som DU vill ha den
inte som apple tycker att du ska ha den.

Ivf tycker jag inte att något av de mobila nya OS'n håller speciellt bra standard,
iOS för stängt
Android, för långsamt och lite mkt rodd ibland
W7, För enkelt (ja de kan va de jo..)

Permalänk
Skrivet av swinto538:

Att de tar så mycket betalt beror ju på att de har monopol.

fatta hur bilig spriten skulle vara om inte systemet hade monopol på att sälja.

och fatta hur mycket pengar staten skulle förlora.

.

Jag har nog gått på Systemets reklam angående alkoholmonopol men jag tror inte priskrig på alkohol något vi vill ha? Inte i detta land iaf, men det fungerar bra i andra men ett land som Sverige skulle det inte fungera;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av banck:

Jag har nog gått på Systemets reklam angående alkoholmonopol men jag tror inte priskrig på alkohol något vi vill ha? Inte i detta land iaf, men det fungerar bra i andra men ett land som Sverige skulle det inte fungera;)

Offtopic. Köper du 70cl 40% alkohol är 141kr skatt. Det hade alltså inte spelat någon roll vem som sålt den. En billig vodka skulle kosta dryga 60kr utan någon skatt.

Ontopic. Verkar som iTunes fungerar dåligt på datorer med Windows enligt de flesta här på forumet. Apple vill att folk byter till Mac OS?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

det ska finnas alternativa program för att slippa itunes till iphone. vet inte vad dom heter eller om de kräver jailbreak.

Det finns ett program som heter Touchcopy som verkar bra,(har än så länge bara testat demoversionen).
Man kommer åt musik, bild & video filerna. man kan ändra kontakter, ta backup på sms mm.
Det behövs inget jailbreak eller likn.

Så jag undrar om det finns något ännu bättre, innan jag slantar upp degen för fullversionen?

Transfer Music from iPod to iTunes. Copy any iPod to PC or Mac. iPod rip.

Mvh
Peter

stavfel
Permalänk
Medlem
Skrivet av ZyntaX:

Och du drog genast slutsatsen att den dog pga temperaturen? Jesses..

Tja, jag har inte haft problem med telefonen när det varit varmt.. och enligt apples egen hemsida så kan telefonen dö om den är under 0grader så det är tydligen ok

Det som stör mig mest med iphone är att allt ska vara så krångligt, ska man ha in en ringsignal måste man in i itunes och krångla.. det går inte ta emot från en kompis via bluetooth o.s.v. men installation/avinstallation av apps är iaf väldigt smidigt med appstore.. önskar bara telefonen inte var så jäkla låst..

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MasteraCe:

Tja, jag har inte haft problem med telefonen när det varit varmt.. och enligt apples egen hemsida så kan telefonen dö om den är under 0grader så det är tydligen ok

Det som stör mig mest med iphone är att allt ska vara så krångligt, ska man ha in en ringsignal måste man in i itunes och krångla.. det går inte ta emot från en kompis via bluetooth o.s.v. men installation/avinstallation av apps är iaf väldigt smidigt med appstore.. önskar bara telefonen inte var så jäkla låst..

Det är ju meningen att du ska KÖPA ringsignaler i itunes, och då är det inte krångligt. Jailbreaka om du inte tycker om att den är låst

Permalänk

Jag har en iPod touch och använder därför itunes ofta. Jag är helt nöjd, fast ett problem är att den fortsätter att säga att mitt itunes ID inte är tillgängligt. Någon som vet vad vag ska göra?