moderkort med Amd3 socket och sli ready??

Permalänk
Medlem

moderkort med Amd3 socket och sli ready??

Hej, ska uppgradera min dator, undrar nu om det finns något moderkort med amd3 socket och sli ready?? har hittat ett men det har varken sata 6.0 gbit/s eller usb 3.0... Asus M4N75TD - Inet.se

finns det ngt moderkort som har dessa specs??

Tacksam för svar

Visa signatur

Gigabyte GA-890xa-ud3 - Corsair Hx850w - Corsair dominator 8gb 1333mhz ink. Fan - Xfx Radeon 6870 BE (OC) 1Gb - Antec threehundred + x2 xtra 120mm fläktar - AMF PhenomII X4 965 3,4 Ghz BE- cooler master hyper 212 plus

Permalänk
Medlem
Skrivet av henke951:

Hej, ska uppgradera min dator, undrar nu om det finns något moderkort med amd3 socket och sli ready?? har hittat ett men det har varken sata 6.0 gbit/s eller usb 3.0... Asus M4N75TD - Inet.se

finns det ngt moderkort som har dessa specs??

Tacksam för svar

Det finns ett annat kort som också har SLi ready, men det har heller inte USB3 vad jag ser :/
Asus M4N98TD EVO - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Moderkort

Visa signatur

Citera så hittar jag ditt svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pAcKiE:

Det finns ett annat kort som också har SLi ready, men det har heller inte USB3 vad jag ser :/
Asus M4N98TD EVO - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Moderkort

Dåligt att AMD är så fula av sig att de inte vill att man ska kunna ha nvidia kort i sina moderkort... Lite som Apple Faktiskt

Visa signatur

Gigabyte GA-890xa-ud3 - Corsair Hx850w - Corsair dominator 8gb 1333mhz ink. Fan - Xfx Radeon 6870 BE (OC) 1Gb - Antec threehundred + x2 xtra 120mm fläktar - AMF PhenomII X4 965 3,4 Ghz BE- cooler master hyper 212 plus

Permalänk
Medlem

ASUSTeK Computer Inc. här har du de bästa SLI AMD kortet som finns.
USB3, SATAIII och full triple 16 för grafikkorten, den tar både CF och SLI.

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem
Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem
Skrivet av cat_fish_1:

ASUSTeK Computer Inc. här har du de bästa SLI AMD kortet som finns.
USB3, SATAIII och full triple 16 för grafikkorten, den tar både CF och SLI.

okey Varför är det de bästa SLI moderkortet?

Skrivet av Göteborgaren:

tror du att de funkar på mitt moderkort?? Gigabyte GA-870A-UD3 - Inet.se

Visa signatur

Gigabyte GA-890xa-ud3 - Corsair Hx850w - Corsair dominator 8gb 1333mhz ink. Fan - Xfx Radeon 6870 BE (OC) 1Gb - Antec threehundred + x2 xtra 120mm fläktar - AMF PhenomII X4 965 3,4 Ghz BE- cooler master hyper 212 plus

Permalänk
Medlem
Skrivet av henke951:

okey Varför är det de bästa SLI moderkortet?

tror du att de funkar på mitt moderkort?? Gigabyte GA-870A-UD3 - Inet.se

För att de är de ända för tillfället med båda SLI, USB3 och SATAIII på en AMD bräda
de var exakt vad jag ville haft, men jag kunde inte hålla mig och köpte i7 istället,, och så kommer detta underbara kort bara nån månad senaremm skit störigt.

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem
Skrivet av cat_fish_1:

För att de är de ända för tillfället med båda SLI, USB3 och SATAIII på en AMD bräda
de var exakt vad jag ville haft, men jag kunde inte hålla mig och köpte i7 istället,, och så kommer detta underbara kort bara nån månad senaremm skit störigt.

okey, men det står inte att det stöder SLI...?? :S

Visa signatur

Gigabyte GA-890xa-ud3 - Corsair Hx850w - Corsair dominator 8gb 1333mhz ink. Fan - Xfx Radeon 6870 BE (OC) 1Gb - Antec threehundred + x2 xtra 120mm fläktar - AMF PhenomII X4 965 3,4 Ghz BE- cooler master hyper 212 plus

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk
Medlem
Skrivet av henke951:

okey, men det står inte att det stöder SLI...?? :S

De är där Hydra kretsen kommer in,, den gör de möjligt att köra CF, SLI eller blanda ATI och nvidia, allt funkar.

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Gigabyte GA-890xa-ud3 - Corsair Hx850w - Corsair dominator 8gb 1333mhz ink. Fan - Xfx Radeon 6870 BE (OC) 1Gb - Antec threehundred + x2 xtra 120mm fläktar - AMF PhenomII X4 965 3,4 Ghz BE- cooler master hyper 212 plus

Permalänk
Medlem
Skrivet av henke951:

ja och nej,, de är en budget variant.

3st fel med MSI brädan,
1. Du har bara 2st PCIe x16
2. Finns 2st USB3 portar, varav en är dumt nog plaserad på moderkortet och inte där bak.
3. 2st dåligt plaserade SATA kontakter.

Annars om dessa 3 punkter inte stör dig så är de ett likvärdigt moderkort i prestanda, dock är jag ganska säker på att ASUS kortet kommer klocka bättre då de är huvudsyftet med ROG korten.

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem
Skrivet av cat_fish_1:

ja och nej,, de är en budget variant.

3st fel med MSI brädan,
1. Du har bara 2st PCIe x16
2. Finns 2st USB3 portar, varav en är dumt nog plaserad på moderkortet och inte där bak.
3. 2st dåligt plaserade SATA kontakter.

Annars om dessa 3 punkter inte stör dig så är de ett likvärdigt moderkort i prestanda, dock är jag ganska säker på att ASUS kortet kommer klocka bättre då de är huvudsyftet med ROG korten.

kommer det funka på både crosshair IV formula och extreme för isf kommer jag skicka tillbaka mitt Gigabyte GA-870A-UD3 - Inet.se som är på väg och köpa ett Crosshair IV Formula för framtida planer

Visa signatur

Gigabyte GA-890xa-ud3 - Corsair Hx850w - Corsair dominator 8gb 1333mhz ink. Fan - Xfx Radeon 6870 BE (OC) 1Gb - Antec threehundred + x2 xtra 120mm fläktar - AMF PhenomII X4 965 3,4 Ghz BE- cooler master hyper 212 plus

Permalänk
Medlem
Skrivet av henke951:

kommer det funka på både crosshair IV formula och extreme för isf kommer jag skicka tillbaka mitt Gigabyte GA-870A-UD3 - Inet.se som är på väg och köpa ett Crosshair IV Formula för framtida planer

De är bara Crosshair IV Extreme som detta funkar på,, Formula är bara för Crossfire.

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem
Skrivet av cat_fish_1:

De är bara Crosshair IV Extreme som detta funkar på,, Formula är bara för Crossfire.

FAAN oxå... det är ju så dyrt

Visa signatur

Gigabyte GA-890xa-ud3 - Corsair Hx850w - Corsair dominator 8gb 1333mhz ink. Fan - Xfx Radeon 6870 BE (OC) 1Gb - Antec threehundred + x2 xtra 120mm fläktar - AMF PhenomII X4 965 3,4 Ghz BE- cooler master hyper 212 plus

Permalänk
Medlem

Sorry för dubbel Post!!! men tror ni att det kommer att funka att köra SLI eller Crossfire på mitt grafikkort??

Gigabyte GA-870A-UD3 - Inet.se

Visa signatur

Gigabyte GA-890xa-ud3 - Corsair Hx850w - Corsair dominator 8gb 1333mhz ink. Fan - Xfx Radeon 6870 BE (OC) 1Gb - Antec threehundred + x2 xtra 120mm fläktar - AMF PhenomII X4 965 3,4 Ghz BE- cooler master hyper 212 plus

Permalänk
Medlem
Skrivet av henke951:

Sorry för dubbel Post!!! men tror ni att det kommer att funka att köra SLI eller Crossfire på mitt grafikkort??

Gigabyte GA-870A-UD3 - Inet.se

Moderkortet har inte stöd för CrossFire eller SLI.

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem
Skrivet av cat_fish_1:

Moderkortet har inte stöd för CrossFire eller SLI.

Sannt... men det var ngn som skrev att man kunde ha SLI iaf... :S

Visa signatur

Gigabyte GA-890xa-ud3 - Corsair Hx850w - Corsair dominator 8gb 1333mhz ink. Fan - Xfx Radeon 6870 BE (OC) 1Gb - Antec threehundred + x2 xtra 120mm fläktar - AMF PhenomII X4 965 3,4 Ghz BE- cooler master hyper 212 plus

Permalänk
Medlem
Skrivet av henke951:

Sannt... men det var ngn som skrev att man kunde ha SLI iaf... :S

jo, men på de moderkortet förlorar du för mycke på ett sånt hack,,
4ST SATA kontakter ryker då kort nr2 sitter ivägen, samt att PCIe portarna inte går i några hastigheter som är anpassade för CF eller SLI.

Så IMO förlorar du mer än du vinner.

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem
Skrivet av cat_fish_1:

jo, men på de moderkortet förlorar du för mycke på ett sånt hack,,
4ST SATA kontakter ryker då kort nr2 sitter ivägen, samt att PCIe portarna inte går i några hastigheter som är anpassade för CF eller SLI.

Så IMO förlorar du mer än du vinner.

Tack för all hjälp vet du hur är det med Sleeving på ett Corsair tx650w. är sladdarn färdig sleevade i svart eller hänger alla sladdar fritt, fram till kontakten

Visa signatur

Gigabyte GA-890xa-ud3 - Corsair Hx850w - Corsair dominator 8gb 1333mhz ink. Fan - Xfx Radeon 6870 BE (OC) 1Gb - Antec threehundred + x2 xtra 120mm fläktar - AMF PhenomII X4 965 3,4 Ghz BE- cooler master hyper 212 plus

Permalänk
Medlem
Skrivet av henke951:

Tack för all hjälp vet du hur är det med Sleeving på ett Corsair tx650w. är sladdarn färdig sleevade i svart eller hänger alla sladdar fritt, fram till kontakten

På TX serien är de sleevat i svart hela vägen. men om du har tankar på att köpa ett TX agg så ta en titt på Corsair AX istället, dom är modulära och då slipper du alla sladdar som inte används, samt att dom nya AX är mer effektiva än TX serien.

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem

2st 8x pcie räcker fint till att köra sli och crossfire.

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Göteborgaren:

2st 8x pcie räcker fint till att köra sli och crossfire.

visst gör de de,, men kortet i fråga har 1st x16 och 1st x4, och när x4an används så stängs x16 porten enligt Gigabyte.

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem

Jag är jätte nöjd med mitt moderkort i sign. Förstår inte hysterin bed SATA 6gbit och usb 3, finns ju inga diskar som kan utnyttja den bandbredden om man inte kör typ 4st i Raid0'

EDIT: Rekommenderar inte att köra Hydra som andra pratat om här i tråden, läs sweclockers egna test på detta så ser du varför. Tekniken är inte helt optimerad som det är nu och skalar otroligt dåligt.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Där lärde jag mig något nytt modulärt och inte... har redan lagt en order :/ får väl avbeställa och ta ett annat. det räcker nog men 650w vilket nätagg hade du tagit? Komplett.se

Visa signatur

Gigabyte GA-890xa-ud3 - Corsair Hx850w - Corsair dominator 8gb 1333mhz ink. Fan - Xfx Radeon 6870 BE (OC) 1Gb - Antec threehundred + x2 xtra 120mm fläktar - AMF PhenomII X4 965 3,4 Ghz BE- cooler master hyper 212 plus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Jag är jätte nöjd med mitt moderkort i sign. Förstår inte hysterin bed SATA 6gbit och usb 3, finns ju inga diskar som kan utnyttja den bandbredden om man inte kör typ 4st i Raid0'

EDIT: Rekommenderar inte att köra Hydra som andra pratat om här i tråden, läs sweclockers egna test på detta så ser du varför. Tekniken är inte helt optimerad som det är nu och skalar otroligt dåligt.

anledningen till att de skalade dåligt i SWEC test är för att dom blandar kort,, HYDRA låter en även köra likadana kort,, och då skalar den lika bra som en X58 eller nf200.

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem

kollade på asus högst upp 16x4x kan bli tajt om du skulle lyckas få igång sli. skulle satsat på annat moderkort.

Da´Russian Stallion:

dom har uppdaterat fusion nu så att det ska fungera rättså bra, börjar bli lite intressant igen.
MSI Big bang Fuzion (Lucid Hydra) review dock ett tag kvar tills det blir intressant att köpa för oss konsumenter.

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem

Vilken PSU hade ni kört på?? Komplett.se

Visa signatur

Gigabyte GA-890xa-ud3 - Corsair Hx850w - Corsair dominator 8gb 1333mhz ink. Fan - Xfx Radeon 6870 BE (OC) 1Gb - Antec threehundred + x2 xtra 120mm fläktar - AMF PhenomII X4 965 3,4 Ghz BE- cooler master hyper 212 plus

Permalänk
Medlem
Skrivet av henke951:

Dåligt att AMD är så fula av sig att de inte vill att man ska kunna ha nvidia kort i sina moderkort... Lite som Apple Faktiskt

Nu är det dock nvidia som tar betalt för att man ska få ha sli på sina moderkort. Hade amd lagt in SLI-stöd hade moderkorten kostat 300-500kr dyrare typ. Tror inte amd vill stödja sin konkurrent direkt. Snarare nvidia som är snikna och skjuter sig själva i foten, då de får sålt mindre grafikkort.

Amd hade väl kunnat lägga massa pengar på att utveckla ett sli-chipset, men varför lägga ut pengar på ett chipset som sedan kostar pengar att sälja och som dessutom främjar konkurrenten mer än sig själv?

Hur som helst, finns ju mad-moderkort med gamla nvidia-chipset som moderkorts-tillverkarna själva meckat ihop, dock är de väl ganska gamla.

Går dock att köra sli på vilket crossfire-moderkort som helst. Nvidia har spärrat så att det endast går att köra sli på de chipset som nvdiia själva vill. Denna spärren går att låsa upp med ett enkelt hack dock, så att det går att köra sli lika bra på ett crossfire-moderkort

Visa signatur

Intel I7 2600K, 4gb ddr3, gtx 560ti + geforce 9800gt physx. Ocz modxtream 700w nätagg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Göteborgaren:

kollade på asus högst upp 16x4x kan bli tajt om du skulle lyckas få igång sli. skulle satsat på annat moderkort.

Da´Russian Stallion:

dom har uppdaterat fusion nu så att det ska fungera rättså bra, börjar bli lite intressant igen.
MSI Big bang Fuzion (Lucid Hydra) review dock ett tag kvar tills det blir intressant att köpa för oss konsumenter.

Låter intressant. Hoppas dom fortsätter utvecklingen så det skalar lika bra som SLI/Crossfire, då kan det bli riktigt genomslag.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm