Någon mer som följer tv serien "The Big bang theory" ?

Permalänk
Medlem

Någon mer som följer tv serien "The Big bang theory" ?

The Big Bang Theory (TV Series 2007) - IMDb
The Big Bang Theory - Wikipedia

Är det fler än mig som hänger med i tv serien "The Big bang theory" som går på Kanal5 ?

Jag brukar sällan tycka att dessa situationskomedier är speciellt roliga. Men just "The Big bang theory" är hur bra som hellst. Frågan som alla har på sina läppar, går det att slå Sheldon Cooper ?

Edit: Såg att bilden hade ändrats ovanför här. Var visst inte så lyckat med hotlinking. Så jag blev tvungen att byta till mer passande.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

Bra bild!

Följer serien, men vet inte om den är så himla rolig längre. Sen hur han som spelar Sheldon kan få en Emmy för rollen är ju ganska obegripligt. Fast om Neil Patrick Harris kan få en Emmy för sin gästroll i Glee så är det väl inte omöjligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalimac:

Bra bild!

Följer serien, men vet inte om den är så himla rolig längre. Sen hur han som spelar Sheldon kan få en Emmy för rollen är ju ganska obegripligt. Fast om Neil Patrick Harris kan få en Emmy för sin gästroll i Glee så är det väl inte omöjligt.

Vet inte hur länge serien har gått i svensk tv. 2007 började man väl visst sända den i USA om inte är helt ute och cyklar. Tror själv att det var först förra året man snappade upp serien första gången. Tycker den är hur go som hellst.

Sen ang. bilden; Aj fan... den jag la upp först var inte den som nu låg uppe såg jag. Nu vet jag inte hur länge den har legat uppe, den som du förmodligen syftade till. Men det var då inte den som jag la upp. Tro mig. Men så går det när man Hotlinkar. Så man får skylla sig själv.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

Gillar serien men senaste säsongen har hållt rätt låg kvalitet tyvärr.... var avsnittet med robothanden som var kul annars har det haltat.

Permalänk
Medlem

Absolut! Sheldon är något man inte kan missa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lekman:

Gillar serien men senaste säsongen har hållt rätt låg kvalitet tyvärr.... var avsnittet med robothanden som var kul annars har det haltat.

Är det något man kan hitta på Youtube tro ?

Just det avsnittet menar jag.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

Klart man följer serien, nytt avsnitt inatt typ också

Permalänk
Medlem
Skrivet av liv&helvete:

Är det något man kan hitta på Youtube tro ?

Just det avsnittet menar jag.

Njae tror inte hela finns men i länken under är ett klipp, titta inte om ni inte vill ha spoilers.

YouTube - The Big Bang Theory - Robot Arm

Permalänk
Medlem

Tyckte att serien var lite charmig ett tag men sedan blev den mer som vilken liknande serie som helst. Höjdpunkten var helt klart dopplereffekt kostymen.

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Medlem

Serien har dalat lite med humorn i förra säsongen, men i den senaste (4an) så har det gått uppåt - i övrigt så är det nördigheten som killarna tar fram som gör det hela roligare

Man ger gärna ett leende med tanke på det innehåll inom dialog och omgivning regissören har lagt i, känner mig lite glad över åtminstone regissör som hänga med i nuvarande generation som kanske skaffade sig lite kunskap inom fysik, serietidningar, spel etc etc (Kan dock inte bekräfta hur pass accurate dennes kunskap är).

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

följer inte det men zappar man förbi så stannar man där o kollar på det, för bra är det iaf

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem

sämsta serien som någonsin visats på tv. Skrattar inte när jag råkat titta på det utan blir arg, så icke-roligt är det.

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk

Inget jag hårdföljer. Dock har jag sett de flesta som tur är.. lite små roliga är de skoj att ha något att gå över till från that 70's show etc

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Känns lite löjlig och överdriven, förstår inte vad serien ska representera förutom en massa skräp-humor?

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

Jag började se första säsongen, höll i 10 avsnitt sen la jag ner, tyckte faktiskt den inte var så bra som alla sa att det var.
Enda fräcka är att Sheldon (Jim Parsons) faktiskt är nästan som Sheldon IRL, med just hur han pratar och beter sig.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Medlem

Tycker den är störtskön ärligt talat. Synd bara att de har skrattmaskinerna... det tar bort lite av det roliga tyvärr, men annars är den för mig det bästa sen scrubs gick åt skogen.

Permalänk
Medlem

Haha, det senaste avsnittet var ju störtskönt.

Permalänk
Medlem

Tycker serien är sjukt bra xD

Permalänk
Medlem

älskar big bang! fyfan va kul det är jag och tjejen kollar på det varje vecka

Permalänk
Medlem

Ja visst fan är det bra, t om min farsa sitter och garvar högt åt det. Och det enda han gillar annars är bröderna marx och mash

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mo0rbid:

sämsta serien som någonsin visats på tv. Skrattar inte när jag råkat titta på det utan blir arg, så icke-roligt är det.

då jag antar att det är din åsikt, och inte typ att du sprungit och frågat alla som har sett serien för att göra nåt snittbetyg och samtidigt har ett stort gäng personer som har sett allt som visats på tv... *någonsin* och kan ge nån form av officiellt betyg som alla godkänner

blir allt lite udda annars, antingen har du antingen sett väldigt lite tv eller gigatiskt överjävligt mycket, men att säga att det är den sämsta serien som någonsin visats på tv...

/Daniel

Permalänk
Medlem

Jag följer också serien.. Sjukt skön, speciellt om man är hyfsat insatt i fysik:)
Vi diskuterade den på fest senast igår.

Bland annat diskuterade vi att Penny har lagt på sig en hel del vikt sedan seriens början och funderade på om hon fått barn under seriens gång. Någon som vet något?

Visa signatur

(Hackintosh) late 2011: Gigabyte H61M-DS2 | i5 3470T | MSI N210 D512D2 | 8 GB XMS3 | Crucial m4 265 GB | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dava:

Jag följer också serien.. Sjukt skön, speciellt om man är hyfsat insatt i fysik:)
Vi diskuterade den på fest senast igår.

Bland annat diskuterade vi att Penny har lagt på sig en hel del vikt sedan seriens början och funderade på om hon fått barn under seriens gång. Någon som vet något?

Skulle hon haft, eller fått barn så skulle man ju ha sett magen då hon var gravid. Så det är nog bara kärleks kilon som hon dragit på sig.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dava:

Jag följer också serien.. Sjukt skön, speciellt om man är hyfsat insatt i fysik:)
Vi diskuterade den på fest senast igår.

Bland annat diskuterade vi att Penny har lagt på sig en hel del vikt sedan seriens början och funderade på om hon fått barn under seriens gång. Någon som vet något?

Hon har varit borta flera avsnitt och samt slutat ha på sig tighta överdelar när hon väl är med vad jag har märkt. Hon borde alltså vara gravid.

De gjorde likadant i HIMYM när tjejerna där var gravida.

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Skrivet av ParaZide:

då jag antar att det är din åsikt

Ja

Citat:

och inte typ att du sprungit och frågat alla som har sett serien för att göra nåt snittbetyg

Jag tycker inte om serier baserat på vad andra tycker om dem

Citat:

och samtidigt har ett stort gäng personer som har sett allt som visats på tv... *någonsin*

Inte relevant

Citat:

men att säga att det är den sämsta serien som någonsin visats på tv...

inte bokstavligen, jag underströk hur lite jag tycker om serien

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Skrivet av Kalimac:

Bra bild!

Följer serien, men vet inte om den är så himla rolig längre. Sen hur han som spelar Sheldon kan få en Emmy för rollen är ju ganska obegripligt. Fast om Neil Patrick Harris kan få en Emmy för sin gästroll i Glee så är det väl inte omöjligt.

Sheldon är ju ett geni, klart han ska ha en emmy. Ang neil patrick harris, han är homo, klart han ska ha en emmy.

Visa signatur

My ego is my god. Given authority by the enlightenment of science, the enlightenment of the age of freedom. Freedom - the name in which we legalize all. The name in which we tolerate all.

Permalänk
Medlem

Har de en massa holidays i usa nu eller vad händer? Har inte hittat nåt senare avsnitt än episod 9 i sista säsongen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mo0rbid:

inte bokstavligen, jag underströk hur lite jag tycker om serien

och jag hintade lite att du är en dramaqueen

darkmoon: thanksgiving och snart är julen här, så serierna kommer ta paus snart ändå

/Daniel

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Asleep in my casket, all rotting and gory. Now, watch me dance in the purgatory!
I waltz with the devil, "Till death do us part". I tango with demons, eating my heart.
They feast on my soul, they feed on my fear. Hugs and Kisses, I wish you were here!