Permalänk
Medlem

FPS i Black OPS

He!j!
Hur många FPS får du i Black ops???
Ange följande
Upplösning:
Texture:
AA:
AF:
etc..

Visa signatur

Kan din dator göra det här?

Permalänk
Medlem

100, kör med det som max fps för att hålla den stabil och för att inte elda ner mitt rum.
Fast du kanske ska ha med någon sorts mall? Kan ju vara rätt orelevant om någon sitter och får 300 fps på allra lägsta och en annan får 100 fps på högsta?

Visa signatur

R7 5800X - RTX 3080

Permalänk
Avstängd

Har inte kunnat spela spelet sedan jag köpte det på release day. Satans o-optimerad skräp kod. Folk med sämre dator än min kan spela det utan problem, formaterade om datorn (windows7), skaffade ett 460gtx soc, 4gb ram, men nej, skitet vill sig inte.

Visa signatur

CMS 831, Seasonic M12 700W, EVGA 680i SLI A1, C2D E6600, Noctua NH-U12F, Geforce 9800GTX+, Corsair Dominator TWIN2X6400C4D 2048MB, WD Raptor 74GB, WD Caviar 500GB, Creative SB X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty

Permalänk
Skrivet av R.T.C:

Har inte kunnat spela spelet sedan jag köpte det på release day. Satans o-optimerad skräp kod. Folk med sämre dator än min kan spela det utan problem, formaterade om datorn (windows7), skaffade ett 460gtx soc, 4gb ram, men nej, skitet vill sig inte.

Du har ju faktiskt den processor som dom satt som "minimum" i system specifikationerna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wasidop:

100, kör med det som max fps för att hålla den stabil och för att inte elda ner mitt rum.
Fast du kanske ska ha med någon sorts mall? Kan ju vara rätt orelevant om någon sitter och får 300 fps på allra lägsta och en annan får 100 fps på högsta?

Vad för mall??
Tips på mall exempel??
Jag får sj 60 på mitt system medans du får 100 med sli så dt är inte så dåligt..??
Undra va man skulle få i crossfire....

Visa signatur

Kan din dator göra det här?

Permalänk

Snittar väl runt 100-110, som lägst ligger den väl runt 70 kanske. Allt maxat då också.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem

min ligger konstat på 91 FPS utan vsync, aldrig under och aldrig över.

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem
Skrivet av remru218:

Vad för mall??
Tips på mall exempel??
Jag får sj 60 på mitt system medans du får 100 med sli så dt är inte så dåligt..??
Undra va man skulle få i crossfire....

Upplösning:
Texture:
AA:
AF:

etc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av R.T.C:

Har inte kunnat spela spelet sedan jag köpte det på release day. Satans o-optimerad skräp kod. Folk med sämre dator än min kan spela det utan problem, formaterade om datorn (windows7), skaffade ett 460gtx soc, 4gb ram, men nej, skitet vill sig inte.

Black ops älskar snabba processorer, gärna med 4 kärnor. med andra ord, din prolle suger för Black Ops.

Visa signatur

Luftkyld AMD Phenom II X2 550BE @ 3.7ghz (Alla kärnor upplåsta!),2x2gb Corsair XMS2 ram, GTX460 1gb SLI!, iPhone 3GS 16gb Jailbroken med BlackRa1n!

Permalänk
Avstängd

Personligen har jag lagt ner denna jakt efter fps, jag kör spel och så längre det känns smidigt så är jag nöjd.

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Medlem

allt på max i 1680x1050 (skit skärm woho) aldring under 65fps, brukar ligga runt 80 beror på bana och vad som händer

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av robalm:

Personligen har jag lagt ner denna jakt efter fps, jag kör spel och så längre det känns smidigt så är jag nöjd.

Men dt är jo ändå kul å veta vad man har samt jämföra med andras...

Visa signatur

Kan din dator göra det här?

Permalänk
Medlem
Skrivet av elghinnarisa:

allt på max i 1680x1050 (skit skärm woho) aldring under 65fps, brukar ligga runt 80 beror på bana och vad som händer

Not bad..
Jag kör med allt på max med 1920x1080(samsung syncmaster p2450) under 60fps vid laddning av bana men annars alltid 60fps oavsett bana

Visa signatur

Kan din dator göra det här?

Permalänk
Medlem
Skrivet av remru218:

Not bad..
Jag kör med allt på max med 1920x1080(samsung syncmaster p2450) under 60fps vid laddning av bana men annars alltid 60fps oavsett bana

hade du kört på samma upplösning som jag hade du nå haft liknade siffror, sen är ju ett 4890 generelt lite bättre än 5770 också
jag har ifs crossfire på just nu, man får högre fps med crossfire av tydligen, men har inte orkat pröva xD

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk

Varför denna FPS-hets? {BB} KnifE's Graphics Tweaking 101 - Call of Duty: Black Ops Forums
Läs slutet på hans andra post så förstår ni att allt över 60FPS bara är onödigt resurskrävande.

Jag får för övrigt stabila 55-60FPS med allt på max

Permalänk
Medlem

Har ni ställt in CFG filerna att programmet skall använda:
Flera processorkärnor (min var inställd på 1 kärna)
1 eller flera grafikkort (min var inställd på att använda flera trots att jag bara har ett kort)

Efter jag hade pillat på dessa inställningar blev spelet som ett helt nytt spel.
Kan inte fatta att spelet inte ställer in detta rätt själv.
Obs man måste ändra detta i både single/multiplayer config-filen.

Nu sitter jag inte vid min dator, men om ni inte kan goggla fram så skall jag skriva här senare hur ni fixar det!!

Visa signatur

>Intel 8700K <> Geforce 1080 <>

Permalänk
Medlem
Skrivet av EvilPuppy:

Varför denna FPS-hets? {BB} KnifE's Graphics Tweaking 101 - Call of Duty: Black Ops Forums
Läs slutet på hans andra post så förstår ni att allt över 60FPS bara är onödigt resurskrävande.

Jag får för övrigt stabila 55-60FPS med allt på max

Fast det är ju inte sant. Dels så flyter alla spel bättre ifall man sitter med högre FPS och sen kan det ge lite övertag. För att ge några exempel:

100 FPS i CS gör så att siktet blir mindre snabbare vilket ger dig bättre rekyl.
125 FPS i Quake gör så att du kan klara hopp som inte går med mindre
250/125 FPS i CoD4 och även kanske MW2 och BO gör så att du kan hoppa längre och det finns även en teori att man kan skjuta ett magasin snabbare med 250 FPS.

Permalänk

E8500 & HD 4870 512MB
Upplösning: 1680x1050
Texture: auto
AA: off
AF: off

Efter en random treminutersmätning i MP (fraps):
mean = 99, sd = 21, min = 3.7, max = 283
fps < 75 ca 9% av mätningen
fps < 60 ca 2% av mätningen

Jag kör normalt med com_maxfps 60 vilket ger hyfsat flyt i de flesta situationer

Permalänk
Medlem

som sagt förut allt max (aa och hela köret) 1680x1050 med fraps benchmark min 69 avarage 89 max 94

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Avstängd
Skrivet av remru218:

Men dt är jo ändå kul å veta vad man har samt jämföra med andras...

Högre fps = större penis

Sorry för språket

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Medlem

allt på lägsta får ungefär 10-25 FPS. inte spelbart
Får se hur stor skillnad det blir när nya datorn kommer.

Visa signatur

Intel I7 950 @3.8GHz | Nvidia GTX570 | Asus Sabertooth X58 | 6gb Corsair PC3 @1600MHz | Samsung F3 1TB | CM 690 II Advanced | Corsair AX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Handa:

Fast det är ju inte sant. Dels så flyter alla spel bättre ifall man sitter med högre FPS och sen kan det ge lite övertag. För att ge några exempel:

100 FPS i CS gör så att siktet blir mindre snabbare vilket ger dig bättre rekyl.
125 FPS i Quake gör så att du kan klara hopp som inte går med mindre
250/125 FPS i CoD4 och även kanske MW2 och BO gör så att du kan hoppa längre och det finns även en teori att man kan skjuta ett magasin snabbare med 250 FPS.

Det är väl mest gamla spel som är så? T.ex att spelet går snabbare ju högre fps man har?

Nyare spel borde väl vara så anpassat att det flyter lika snabbt med 10fps som 100fps? I de älsta spelen sprang man ju 10ggr så snabbt med 100fps jämfört med 10.. I dagens spel borde det vara bra utvägt så att 150fps inte ger övertag över 60fps?? Dåligt annars.. Rikaste personen = bäst dator = han har övertag i spel med sina 600fps jämfört med 200fps. Rikast vinner, som vanligt. Kassa spelutvecklare i så fall=(

Visa signatur

Intel I7 2600K, 4gb ddr3, gtx 560ti + geforce 9800gt physx. Ocz modxtream 700w nätagg

Permalänk
Medlem
Skrivet av robalm:

Högre fps = större penis

För dig kanske...
Men för oss andra så är man baar nyfiken på olika uppsättning av system samt hur mkt man får ut.:)

Visa signatur

Kan din dator göra det här?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devrer:

Det är väl mest gamla spel som är så? T.ex att spelet går snabbare ju högre fps man har?

Nyare spel borde väl vara så anpassat att det flyter lika snabbt med 10fps som 100fps? I de älsta spelen sprang man ju 10ggr så snabbt med 100fps jämfört med 10.. I dagens spel borde det vara bra utvägt så att 150fps inte ger övertag över 60fps?? Dåligt annars.. Rikaste personen = bäst dator = han har övertag i spel med sina 600fps jämfört med 200fps. Rikast vinner, som vanligt. Kassa spelutvecklare i så fall=(

De flesta datorer klarar att få dessa FPS-värden om man kör med en config som drar ner på andra inställningar men visst så var det mer vanligt i äldre spel. Dock går ju fortfarande CoD-spelen på Quake-motorn som jag har förstått det och det är därför det fortfarande är detta problem även finns i senare CoD-spel.

Permalänk

Runt 60-70 fps är väl lagom eftersom det mänskliga ögat inte kan registrera mer än ca 65 fps så ä de me dä

Visa signatur

Stationär; Windows 7 ultimate Chassi:Cooler Master Elite 334 black Moderkort: Gigabyte GA-870A-UD3 Processor: AMD Phenom II X4 955 3,2GHz Black Edition Minnen: Corsair XMS3 8GB PSU: Corsair CX 500
Grafik: GTX 560 Ti 1024MB OC Professorkylare: Cooler Master Hyper 212 Plus HDD: 500GB, 250GB Gentle Typhoon 1150 2st.

Permalänk
Skrivet av Handa:

Fast det är ju inte sant. Dels så flyter alla spel bättre ifall man sitter med högre FPS och sen kan det ge lite övertag. För att ge några exempel:

100 FPS i CS gör så att siktet blir mindre snabbare vilket ger dig bättre rekyl.
125 FPS i Quake gör så att du kan klara hopp som inte går med mindre
250/125 FPS i CoD4 och även kanske MW2 och BO gör så att du kan hoppa längre och det finns även en teori att man kan skjuta ett magasin snabbare med 250 FPS.

Hur kan man få så mycket FPS? När jag maxar MW2 så ligger jag konstant på 60FPS oavsett. Och det flyter på som aldrig förr. Hur kan man komma över 60 när det inte borde kunna flyta på bättre?:P

Visa signatur

Chassi: Cooler Master Stryker Nätaggregat: Corsair AX750
Moderkort: Asus Maximus X Code Processor: i7-8700K Kylare: Corsair H100 RAM: G.Skill TridentZ RGB 3000Mhz
Grafikkort: GTX 1080 SSD: OCZ Agility 3 240GB HDD: WD Green 2TB

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Almost_Me:

Hur kan man få så mycket FPS? När jag maxar MW2 så ligger jag konstant på 60FPS oavsett. Och det flyter på som aldrig förr. Hur kan man komma över 60 när det inte borde kunna flyta på bättre?:P

Om det är låst på 60 så har du vsync på.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk

Jag har satt com_maxfps till 62 vilket borde innebära att tiden mellan frames är minst 16.12903 ms (1000/62). Så verkar det dock inte fungera, minimum i mitt test blev 2.62 ms (=381 fps). Medelfps ligger på 70 och medianvärdet på 66. Se bilden nedan.

Med com_maxfps 0 (obegränsat) ökar såväl medelvärde som variation så någonting verkar kommandot göra men jag begriper inte riktigt vad. Är detta en bugg i BO eller har det alltid varit så med Quake-motorn?

Permalänk
Skrivet av TheDaemon:

Om det är låst på 60 så har du vsync på.

Ja kanske ja har vad är just vsync då?

Visa signatur

Chassi: Cooler Master Stryker Nätaggregat: Corsair AX750
Moderkort: Asus Maximus X Code Processor: i7-8700K Kylare: Corsair H100 RAM: G.Skill TridentZ RGB 3000Mhz
Grafikkort: GTX 1080 SSD: OCZ Agility 3 240GB HDD: WD Green 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Almost_Me:

Ja kanske ja har vad är just vsync då?

Vsync= Vertical Sync

Vertical sync, "V-sync" eller "Vertical synchronization" är en teknik som till exempel spel kan använda för att undvika att delar av bilden från föregående bildruta kommer med. Tekniken är främst riktad till äldre skärmar, som CRT-skärmar.

När V-sync är aktiverad uppdateras alltså inte bildskärmen förrän hela bildrutan är färdigritad. Detta ger ofta en lägre fps men i gengäld undviker man felaktiga bildrutor./ Taget från wikipedia

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 