Permalänk
Medlem

Speldator runt 10-13k

Tjena,

Skulle behöva lite hjälp med mitt nästa datorköp då min erfarenhet av datorbygge inte tar mig längre till att öppna chassit och konstatera att det finns saker där under.

Jag har tänkt lite i dessa banor men jag är osäker hur väl dessa komponenter arbetar tillsammans så förslag på ändringar uppmuntras

Jag har inte valt ut varken grafikkort eller psu ännu då jag har ett gigabyte 460gtx samt en psu på 600w liggandes här hemma.

Är det värt och uppgradera grafikkortet redan nu eller ska jag avvakta ett tag till och köra vidare på 460n?
Kommer 600w räcka för de nya delarna eller borde även denna uppgraderas?
Vad bör jag ha för kylning till cpu'n?
(lirar denna? WEBHALLEN.com - Cooler Master V6GT CPU cooler)

Sen har jag mer/mindre valt båda hårddiskarna med stängda ögon så dessa är jag väldigt osäker på hur pass bra de fungerar.

Mycket tacksam till all hjälp jag kan få med detta.

**
Noterade precis att jag var lite snabb med och välja forumdel, naturligtvis skulle detta skrivas i forumsdelen för stationära datorer

Ber en vänlig mod och flytta tråden till korrekt plats

Mer info.
Permalänk
Medlem

Det ser bra ut

Och du klarar dig på ett GTX 460 ett tag till

Det du kan göra är att köpa ett till, så att du kör SLi, fast då skulle jag nog kört ett lite starkare nätagg
Hur mycket kan jag dock ej i huvudet.

Ny CPU kylare är inget måste om du inte ska överklocka, ska du bara ha en tyst kan du köpa en lite billigare

HDD:sen är bra

Visa signatur

Citera så hittar jag ditt svar.

Permalänk
Avstängd

Fel kategori!

Permalänk
Medlem
Skrivet av biffen_OC:

Fel kategori!

Om du läser hans inlägg så ser du redan att han bad en moderator flytta tråden...

Visa signatur

Citera så hittar jag ditt svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pAcKiE:

Det ser bra ut

Och du klarar dig på ett GTX 460 ett tag till

Det du kan göra är att köpa ett till, så att du kör SLi, fast då skulle jag nog kört ett lite starkare nätagg
Hur mycket kan jag dock ej i huvudet.

Ny CPU kylare är inget måste om du inte ska överklocka, ska du bara ha en tyst kan du köpa en lite billigare

HDD:sen är bra

Det var roligt och höra! Har känt mig helt vilsen med vad man ska tänka på när man plockar ihop en dator men det verkar som jag är något på spåren iaf

Skrivet av biffen_OC:

Fel kategori!

my bad