Permalänk
Medlem

Klusterbygge, finally it is happening

Så nu har det kommit till att jag kan börja på mitt klusterbygge som jag planerat i snart 3 år.
Byggloggen kommer jag använda min blogg till då den tillåter lite mer flexibilitet angående format av inlägg och enbart text eller text och bilder.

Jag kommer ihåg att det var ett par på forumet som var intresserade av att veta när det hela skulle börjas så här är det: clustermonkey

Notera att detta bygge kommer hålla på i vår också, då slav-noderna ska läggas till. För närvarande rör det sig enbart om master-noden.

Visa signatur

"Riktig fakta? kolla ut genom fönstret på snön och all jävlighet där har du riktig fakta, eller de som går där i kylan, idioter, det är riktig fakta" -- Ett fyllo på bussen, ganska trevlig ändå :)

Permalänk

Verkar bli bra bevakning pågår ivrigt!

Visa signatur

''Du kanske kan spela, MEN KAN DU KÖTTA?!?!?!''

Spelrigg: Intel i5 3570k 3.4Ghz [/B], Asus Nåt med Z77 4Gb DDR3, Asus GTX560Ti, 500gb HDD,Tagan Twoforce II 500w
Server: DL380G3, 6Gb ECC-minne, 2x Xeon @ 2,4Ghz, 72Gb 10k rpm SCSI, ESX Hypervisor 3.5

Permalänk
Hedersmedlem

Lätt att det ska följas!

Länken fick ta plats bland favoritlänkarna.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem

Haha lite gulp-känsla, är en hel del som håller på och bevakar bloggen.
Aja det kommer gå fint ändå, tack för att ni är intresserade iaf

(Det gör att skriva bloggen faktiskt har en poäng xD)

Visa signatur

"Riktig fakta? kolla ut genom fönstret på snön och all jävlighet där har du riktig fakta, eller de som går där i kylan, idioter, det är riktig fakta" -- Ett fyllo på bussen, ganska trevlig ändå :)

Permalänk
Medlem

Ser skojsigt ut Vad skall du använda det till?
Folding på när den inte gör nåt annat skulle ju helt klart vara trevligt.

Visa signatur

Intel i7 3770K@4,5GHz | EK-Supremacy | ASUS P8Z68-V| Samsung 30nm 1600 CL11@1866 CL9 4x4GB | Geforce GTX780 Ti | EK-FC Titan Plexi | Enermax Platimax 1500W | Ubuntu 20.04 & Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rba:

Ser skojsigt ut Vad skall du använda det till?
Folding på när den inte gör nåt annat skulle ju helt klart vara trevligt.

Haha två bigadv- samtidigt = typ 50 000 ppd bara där

Visa signatur

Intel I7 2600K, 4gb ddr3, gtx 560ti + geforce 9800gt physx. Ocz modxtream 700w nätagg

Permalänk
Medlem

Den ska tyvärr användas på annat håll, bl.a till tinderbox för Gentoo Hardened project och även binhost för Gentoo Hardened.
Sen så är det alltid roligt att pilla med hårdvara

Visa signatur

"Riktig fakta? kolla ut genom fönstret på snön och all jävlighet där har du riktig fakta, eller de som går där i kylan, idioter, det är riktig fakta" -- Ett fyllo på bussen, ganska trevlig ändå :)