Serverdator till Black Ops

Permalänk
Medlem

Serverdator till Black Ops

Tjo!

Vet inte riktigt om det här är rätt forum, men det är ändå Shooter relaterat så jag hoppas det, i värsta fall får den väl flyttas.

I alla fall, jag har tänkt att arrangera ett stort lan där Call of Duty: Black Ops ska vara ett turneringsalternativ.

På turneringen hade jag tänkt att det max skulle vara 9 vs 9 (som det "vanligt" är).

Min fråga är: Hur pass bra "Serverdator" behöver det vara egentligen? Vad tycker ni att den borde ha? För vi tänker köra det på en serverdator, så då menar jag datorkomponenter alltså.

Tacksam för snabbt svar!

Visa signatur

#1. Black Ops.
#2. Dragon Age 2.
#3. Heroes 3.

Permalänk
Medlem

Du kan inte ha en egen black ops server hemma, du lär hyra en.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniak:

Du kan inte ha en egen black ops server hemma, du lär hyra en.

Inte ens om det är lokalt?

Visa signatur

#1. Black Ops.
#2. Dragon Age 2.
#3. Heroes 3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniak:

Du kan inte ha en egen black ops server hemma, du lär hyra en.

det lär man ju kunna!måste gå att sätta upp en server om man köper ett till spel;)

orankad då så klart!

Visa signatur

Intel core l7 8700k | asus rog strix Z370-F | strix 1080 | WD blue 500gb | velociraptor 150gb | Samsung 840 pro 250gb|Asus VG248QE 144HZ

Youtube https://m.youtube.com/user/mllndplayer

Twitch http://www.twitch.tv/linde_swe/profile

Permalänk

Nepp, alla servrar. Rankade som orankade är från Gameservers.com

Permalänk
Medlem

Jag kan iallfall sätta upp en private server som jag kan bjuda in polare till,dock är den ju inte dedicerad då

Visa signatur

http://www.tubeamp.se
http://www.sweclockers.com/galleri/6621-rorforstarkarbygge
Nytt rörbygge på g. Hybrid stärkare klar inom kort. Bygger nu även mkt välspelade DAC ar
Ny klass A 30w pushpullstärkare färdigbyggd 2012-10-20. Ska justeras och spelas in,resultat kommer snart på hemsidan

Permalänk
Medlem

Så kallad private match går ju men då är ju frågan om du behöver en server för det för om jag inte är helt i det blå så när man lägger upp private match så är man ju med och spelar. Så om server skulle vara en så är det bara 17 kvar .... så vidare det inte så klart går att lägga upp att det är 19 pers på kartan varav servern bara är spectator om det går ..

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem

Så slutsatsen är alltså att jag måste, även lokalt, hyra en server?

Visa signatur

#1. Black Ops.
#2. Dragon Age 2.
#3. Heroes 3.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av j0113:

Så slutsatsen är alltså att jag måste, även lokalt, hyra en server?

Eller köra en privat match. Alltså, inte dedikerad.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av j0113:

Så slutsatsen är alltså att jag måste, även lokalt, hyra en server?

Det smidigaste blir nog att den som har bäst dator av de som ska delta i matchen bjuder in alla andra till ett private game. Blir ju gratis iaf

Permalänk
Medlem
Skrivet av Freddish93:

Nepp, alla servrar. Rankade som orankade är från Gameservers.com

Där har du dock fel.

Private Match är orankad och den kan du köra "lokalt" på LAN. Samma med Combat Training.

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Apollo-M Mini • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain

Permalänk
Medlem
Skrivet av scanie:

Det smidigaste blir nog att den som har bäst dator av de som ska delta i matchen bjuder in alla andra till ett private game. Blir ju gratis iaf

Okej, men då återgår jag till min originalfråga: Vad bör den datorn ha?

Visa signatur

#1. Black Ops.
#2. Dragon Age 2.
#3. Heroes 3.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av j0113:

Okej, men då återgår jag till min originalfråga: Vad bör den datorn ha?

Väldigt svårt att säga, men en quad core och minst 4GB RAM är lämpligt.

Permalänk
Medlem

Du klarar dig fint med Quad + 2GB RAM då spelet kräver inte så mycket.

Men varför inte beställa egen server från GameServers Black Ops rankad ?
För ca 300kr/kvartal är det inte mycket begärt måste jag säga. Jag fixade det för min klan och det är alltid folk inne + du kan även lägga till Reserved Slots och får även RCon (Remote Console) på köpet för att underhålla din server med. ^^

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Apollo-M Mini • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain